KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
PON1
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 09:40
Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
Paikkakunta: Helsinki

KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja PON1 »

Moi,
mun ponilla on laukattu jo niin paljon, että pukkaa pientä etupään remppaa. Ajattelin vaihteeksi tällä kertaa ostaa uudet etuiskarit, (enkä enää kunnostuttaa vanhoja Koneja).
Onko kokemuksia kummat paremmat:
1. KYB kaasuiskarit
2. Gabriel

T: Arto Kylmänen
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1321
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja Late »

Ehdottomasti suosittelisin KYBejä (Gas-A-Just tai GR-2) noista kahdesta. Pitäisi olla laadukkaampi ja jämäkämpi, eikä kuitenkaan hinnaneroa juuri ole. Ainakin omaan lulla-Mercuryyn Kyb GR-2 toi ihan erilaisen ajotuntuman (merisairauden oireet loppuivat...) kuin aikaisemmin alla olleet täysin toimivat Gabrielit. Ja onpa tuossa Tbirdissäkin Kybit, sillä rataakin joskus tulee pyöriteltyä, hyvin ajaa asiansa siinäkin hommassa Eihän ne Konin veroiset ole jäykkyydeltään, mutta ehdottomasti "perus-kaasuiskareita" jämäkämmät. En tiedä onko isokoppaiseen saatavilla Gas-A-Justeja, mutta GR-2 ei jää kauaksi ominaisuuksiltaan.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja Drummer »

KYB:in Gas-A-Justit on mullakin ja seiskaykkösessä, eli löytyy niitä :D Eikä ole valittamista. Arkkienkeleistä en ossaa sannoo mittään...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
PON1
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 09:40
Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
Paikkakunta: Helsinki

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja PON1 »

Moi,
no juuri tämä alkava lullailmiö tuli viimeisen kymppitonnin myötä. Ja isolohkon massoilla piirteet vain korostuvat.
Aikanaan Motoralin Koni-huollossa rakensivat mulle jäykemmän venttiilistön etuiskareihin. Mutta nyt on kuulemma jo varret kuluneet ja on aika ostaa uudet.

Ponille kyytiä....
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2570
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Gas-A-Justit olivat suunnilleen yhtä jäykät ulosjouston osalta kuin Koni säädettynä neljänneksi jäykimpään asentoon. Voi olla just sopivat isolohkolle.

Kauanko muuten ajoit noilla Koneilla, että sait varret kulumaan?
PON1
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 09:40
Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
Paikkakunta: Helsinki

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja PON1 »

Moi, piti oikein kaivella tallissa arkistoa, että paljonko Ponilla on ajettu. Ostin sen 80.000 ajettuna ekalta omistajalta Riksusta 1985 - ja silloin oli jo Konit paikoillaan.
Nyt olen itse ajanut n. 250.000 lisää.
Joten Konien varret saa näemmä kulumaan n. 300 tkm laukalla.

Kiitos kaikille vinkeistä. Ostin sitten KYB Gas-A-Justit.

P.S Uusia Koni etuiskareita isokoppa Mustangiin on mahdollista ostaa 100 kpl erissä. Eli jos joku iso dealeri tekee tehtaalle tilauksen, niin valmistavat jossain sopivassa hiljaisessa tuotannon slotissa.
Oisko ideaa kerätä kerhon kimppa? Kyllä meiltä varmaan 50 auton tarve tulisi?

T: Arto
jeje
Aktiivi
Viestit: 133
Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: KYB vai Gabriel etuiskarit 1971 Mustangiin?

Viesti Kirjoittaja jeje »

Kannatetaan...!!
Vastaa Viestiin