C4- ei vaihda

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

No nyt on laatikko menny siihen pisteeseen että ei vaihda enää isompaa pykälää ollenkaan, aikaisemmin oli jo vaihto muuttunu hitaaksi ja kuminauhamaiseksi. Miten ja mistä se puhuttu "pannan" säätö tehdään? Ei oo minkaanlaista kokemusta mulla. Tietääkö kukaan onko Kuhmossa sellaista kaveria joka tietää noista laatikoista? Taitaa Oulujärvi Cruising jäädä taas välistä, Prkl.
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos olisit lähemänä niin laittaisin laatikon sulle kuntoon, viimeksi kunnostin juuri saman vian omaavan laatikon. Oli pakasta levyt loppu, mulla oli tarvittavat hilut kotona ostettuna oman mussen laatikkoon jo ennakkona. Vähän toistapäivää meni operaatiossa ja pelaa edelleen hyvin. Se pannan säätö olisi pitänyt tehdä jo ajatsitten, ei auta enää pakasta levyt loppu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Näin on, remppaa vailla, tuohan on siitä mukava loota että saat sen turpaanikotelon siitä irti, sitten vaan sievän puukehikon rakentelet ja lähetät sen linja-autossa osaavalle sepälle, vaikkapa Rokille 8)
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Jep. Ei kai siinä muukaan auta. Selkä meni tossa tietenki sopivasti sököksi ettei puhettakaan auton alle. :cry:
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Onko tietoa esim. Oulu, Joensuu, Kuopio linjoilla noista automaatin korjauspuljuista? Minne kannattais laatikkoa tai koko kiesiä tarjotella korjattavaksi.
Mustang HT 64½ 289 aut.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jone kirjoitti:Onko tietoa esim. Oulu, Joensuu, Kuopio linjoilla noista automaatin korjauspuljuista? Minne kannattais laatikkoa tai koko kiesiä tarjotella korjattavaksi.
Kysäseppäs overdriven puolelta, niin uskon että apuja löytyy
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Omassa 64:ssa C4:n kanssa oli ongelmana vaihtamattomuus isommalle, paitsi kaasu pohjassa ja jalka jarrulla. Syynä oli viallinen C4:n kyljessä oleva jousikuormitteinen imusarjasta alipaineella oleva säädin. Uusi ei korjannut asiaa, ongelma jatkui: syynä taasen oli se, että noita on ulospain täysin samannäköisiä, mutta vain värikoodeilla eroteltuna ainakin 4 erilaista eli erilaiset sisäiset jousen jäykkyydet moottorin (alipaineen tekevän imukyvyn) mukaan, ja kun saatin oikea, on C4 pelannut oikein. Pieksämäen lähellä kuulemma on automaattivaihteistokorjaaja, nimi ei nyt muistu mieleen.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mach1 -71
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Huollettu laatikko tulossa. Ehkäpä asiat alkaa tästä järjestyä. Ja joskus laittaa tuo nykyinen valmiiksi iskuun. :wink:
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Laatikko on nyt vaihdettu. Mutta ykköstä ja kolmosta ei ota drive asennossa päälle. Pakkoykkönen kyllä toimii. kakkoskolmos alueella tuppaa kolmosen vaihtaa turhan aikaisin. Voiko tää johtua vääränlaisesta modulaattorista vai mistä?
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
jallu64
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper
Paikkakunta: Kajaani

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja jallu64 »

Oisko vivustossa jotain hämminkiä?
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Vääränlainen modulaattori voisi olla syy. Oletko tarkistanut, että alipainetta tulee modulaattorille asti? Ja se iso vihreä pallo on shifterissä se asento, jolloin auto lähtee liikkeelle ykkösellä. Nämä kolme asiaa kun omastani "korjasin" niin alkoi pelittää.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Pitääpä jossain vaihessa ruveta tutkimaan ja hutkimaan. Tuon vivuston luulisi olevan ok, omasta mielestäni, kun ääriasennot toimii, parkki ja pakkoykkönen. Voi vika olla sitten siinä modulaattorisssa. Ptänee hommata muutama erillainen kappale niittä ja sitten uskotella. Kampiakselin stefa rupesi vielä vuotaa remppareissun jäljiltä turbiinikoteloon joten kolmannen kerran laatikko vielä irti. Prkl.
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tuli tuossa myös mieleen tuo vaihteistoöljy. Osaisko joku sanoa liekkö tuo edes ollu sopivaa kun laitoin Mobilin ATF 220 litkua lootaan. Jotain DextronII luokitusta, mutta huomasin sit jälkeen päin tuoteselosteesta mainintaa type D:stä. Ja F- luokitustahan sen pitäs olla. Menikö tämä nyt öljyn osalta metsään?
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: C4- ei vaihda

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jone kirjoitti:Tuli tuossa myös mieleen tuo vaihteistoöljy. Osaisko joku sanoa liekkö tuo edes ollu sopivaa kun laitoin Mobilin ATF 220 litkua lootaan. Jotain DextronII luokitusta, mutta huomasin sit jälkeen päin tuoteselosteesta mainintaa type D:stä. Ja F- luokitustahan sen pitäs olla. Menikö tämä nyt öljyn osalta metsään?
Ei se laatikon toimimattomuus ole siitä öljystä kiinni, kyllä ATF pelaa mainiosti käy textron 2 ja 3 kummallakin pelaa. Mulla ei ole ollut noiden öljyjen kansa mitään ongelmia, vika on jossakin muussa. Kenen reppaama lotju on.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin