Pertronix Ignitor II = idle ongelmia

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Pertronix Ignitor II = idle ongelmia

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Moro,
Hommasin tuossa eilen Pertronixin Ignitor II sytyn ja ruuvvailin paikalleen tänään. Kaikki meni paikalleen heittämällä ja kone lähti käyntiin niikun pitää. Muttamutta, siinä 20 mailin päästä kone sammui, eikä inahtanutkaan enää. Kaikki sähköt hävisi, eli sisävaloja myöten kaikki pimeänä :krooh: .

Vanhat kärjet, konkka ja uusi startin solenoidi paikalleen ja auto toimii niinkuin pitääkin. :?

Ja autossa lienee se vastusjohto virtalukon perässä ja puolalle tulee 11,7V auton käydessä. Mikäköhän tuossa Pertronixissa sen solenoidin polttaa?

Auto on vakio 289 -67 yksillä kärjillä. Kiitokset ideoista/tiedoista jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Petsku, 25 Syys 2010, 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Kokeilitko siis, että uudella solenoidilla ja pertronixilla ei edelleenkään toimi? Mistä päättelit, että solenoidivika johtuu pertronixista?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Älkääs nyt olko noin tyhmiä, että petro kyrväyttäisi sen solenoidin. sillä ei ole mitään tekemistä solen kypsymisen kanssa, vaan tuli tiensä päähän ihan normaalia tietänsä. KÄYTTÖ AIKA SEN KYRVÄYTTI.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Solenoidi on tuossa keväällä vaihdettu, niin omituinen sattuma sitten vaan oli tuo Pertronix ja solenoidin käryäminen. Kaikkea vaan tulee mieleen noiden vanhojen sähkölaitteiden kanssa...

Toimivalla solenoidilla en vielä kokeillut Pertronixiä, haen ensin vielä uuden varalle Soinilta, jos se Igniittori kuiteskin jotenkin onnistuisi sieltä solenoidista jonkun käämin polttamaan muun sytytyslaitteiston avittamana, vaikka seurakunta on näköjään tuota tulkintaa vastaan.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Olikos se sole niitä taivanin tuotteita, jos oli niin en ihmettele jos kyrvähti. Etsi jostakin ehjä alkuperäis sole niin toimii varmasti. Mulla on omasssa kattilassani viellä alkuperäinen tehtaalla asennettu sole paikoillaan josta kuori on halki eikä tuo ole kyvähtänyt viellä, ja on myös petro syttynä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Laatikossa lukee Standard Motor Products Inc, New York. Made in China... Eli soleostoksille ja uusiyritys petron kanssa.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertronix Ignitor II = startin solenoidi kärähti

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Yleensä autoon ei tule yhtäkkiä samalle osa-alueelle 2 vikaa jotka eivät olisi tekemisissä toistensa kanssa.

Noi halvat solenoidit on aivan paskoja. Itse kokeilin 2 erilaista viime kesänä, toinen hyytyi heti kun moottori oli ollut käynnissä 3 minuuttia ja toinenkin kun oli kunnolla lämmennyt. Orkkis Ford Racing startin solenoidi toimi vuosikausia täysin moitteetta.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Petsku
Aktiivi
Viestit: 53
Liittynyt: 15 Kesä 2009, 13:03
Auto: Ford Mustang -67 HT, 289
Mercury Cougar -69 conv, 351C
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertronix Ignitor II = idle ongelmia

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Koitin sitten uusiksi Ignitoria, kun oli taas aikaa. Menestys ei ollut taaskaan kovin hyvä :x . Muutoin auto kävi ja kukkui, mutta tyhjäkäynnilla valoissa ollessa alkoi rykimään ja auto sammui. Lähti kyllä uusiksi heti käyntiin, mutta seuraavissa valoissa sama homma. Vaihdoin sitten Ignitorin syöttöjännitteen suoraan akulta väliaikaisesti, mutta ei se sammuilua miksikään muuttanut. Sitten heitin vanhan konkan ja katkojat takasin kiinni ja kone hyrrää idlellä ja kaasulla niinkuin ennenkin.

Kärjillä mennään toistaiseksi, katotaan mitä pervonixin supportti tuohon keksii ratkaisuksi tai selitykseksi.
-Tommi
Mustang -67 HT
Mercury Cougar -69 conv
JoSa
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 17:27
Auto: Mustang 1967 HT, 289 cid, C4 autom. väri acapulco blue
Paikkakunta: Suomusjärvi

Re: Pertronix Ignitor II = idle ongelmia

Viesti Kirjoittaja JoSa »

Vaihdoin keväällä omaan 67 vosimallin 289 koneen virranjakajaan pertronixin. Mittasin että kärjille tuli 6-7V kun virta oli päällä.
Korvasin virtalukolta kuskin jalkatilan yläpuolelle, kojelauden vasemmalle puolelle liittimelle ( 3 liitintä nipussa) tulevan paksun vastusjohdon
tavalllisella johdolla, jolloin pertronixille saadaan 12V jännite jonka se tarvitsee toimiakseen kunnolla.
Pertronixin asennus ohjeen mukaan yhdellä ruuvilla ja kiinnityslevyn alöapuolen nykäle muistaakseni toiseen ruuvin reikään. Etäisyyssäätö akseliin mukana tulevan muoviliuskan verran. Johtojen liitätä ja pitäisi toimia mainiosti. Ostin myös pertronixin puolan jolloin saadaan parempi kipinä mutta toimii alkuperäiselläkin puolalla.
Starttisolenoidin kärähtäminen on oma vikansa eikä liity millään tavalla pertronixiin.
Jos sähköt häviää koko autosta niin epäilisin ensimmäisenä akkua tai hapettuneita akun kenkiä. Jos akussa on riittäväst potkua niin voi olla huono päävirtaliitos jossakin muualla.
Vastaa Viestiin