Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Moro,
Hommasin tuossa eilen Pertronixin Ignitor II sytyn ja ruuvvailin paikalleen tänään. Kaikki meni paikalleen heittämällä ja kone lähti käyntiin niikun pitää. Muttamutta, siinä 20 mailin päästä kone sammui, eikä inahtanutkaan enää. Kaikki sähköt hävisi, eli sisävaloja myöten kaikki pimeänä .
Vanhat kärjet, konkka ja uusi startin solenoidi paikalleen ja auto toimii niinkuin pitääkin.
Ja autossa lienee se vastusjohto virtalukon perässä ja puolalle tulee 11,7V auton käydessä. Mikäköhän tuossa Pertronixissa sen solenoidin polttaa?
Auto on vakio 289 -67 yksillä kärjillä. Kiitokset ideoista/tiedoista jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Petsku, 25 Syys 2010, 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älkääs nyt olko noin tyhmiä, että petro kyrväyttäisi sen solenoidin. sillä ei ole mitään tekemistä solen kypsymisen kanssa, vaan tuli tiensä päähän ihan normaalia tietänsä. KÄYTTÖ AIKA SEN KYRVÄYTTI.
Solenoidi on tuossa keväällä vaihdettu, niin omituinen sattuma sitten vaan oli tuo Pertronix ja solenoidin käryäminen. Kaikkea vaan tulee mieleen noiden vanhojen sähkölaitteiden kanssa...
Toimivalla solenoidilla en vielä kokeillut Pertronixiä, haen ensin vielä uuden varalle Soinilta, jos se Igniittori kuiteskin jotenkin onnistuisi sieltä solenoidista jonkun käämin polttamaan muun sytytyslaitteiston avittamana, vaikka seurakunta on näköjään tuota tulkintaa vastaan.
Olikos se sole niitä taivanin tuotteita, jos oli niin en ihmettele jos kyrvähti. Etsi jostakin ehjä alkuperäis sole niin toimii varmasti. Mulla on omasssa kattilassani viellä alkuperäinen tehtaalla asennettu sole paikoillaan josta kuori on halki eikä tuo ole kyvähtänyt viellä, ja on myös petro syttynä.
Yleensä autoon ei tule yhtäkkiä samalle osa-alueelle 2 vikaa jotka eivät olisi tekemisissä toistensa kanssa.
Noi halvat solenoidit on aivan paskoja. Itse kokeilin 2 erilaista viime kesänä, toinen hyytyi heti kun moottori oli ollut käynnissä 3 minuuttia ja toinenkin kun oli kunnolla lämmennyt. Orkkis Ford Racing startin solenoidi toimi vuosikausia täysin moitteetta.
Koitin sitten uusiksi Ignitoria, kun oli taas aikaa. Menestys ei ollut taaskaan kovin hyvä . Muutoin auto kävi ja kukkui, mutta tyhjäkäynnilla valoissa ollessa alkoi rykimään ja auto sammui. Lähti kyllä uusiksi heti käyntiin, mutta seuraavissa valoissa sama homma. Vaihdoin sitten Ignitorin syöttöjännitteen suoraan akulta väliaikaisesti, mutta ei se sammuilua miksikään muuttanut. Sitten heitin vanhan konkan ja katkojat takasin kiinni ja kone hyrrää idlellä ja kaasulla niinkuin ennenkin.
Kärjillä mennään toistaiseksi, katotaan mitä pervonixin supportti tuohon keksii ratkaisuksi tai selitykseksi.
Vaihdoin keväällä omaan 67 vosimallin 289 koneen virranjakajaan pertronixin. Mittasin että kärjille tuli 6-7V kun virta oli päällä.
Korvasin virtalukolta kuskin jalkatilan yläpuolelle, kojelauden vasemmalle puolelle liittimelle ( 3 liitintä nipussa) tulevan paksun vastusjohdon
tavalllisella johdolla, jolloin pertronixille saadaan 12V jännite jonka se tarvitsee toimiakseen kunnolla.
Pertronixin asennus ohjeen mukaan yhdellä ruuvilla ja kiinnityslevyn alöapuolen nykäle muistaakseni toiseen ruuvin reikään. Etäisyyssäätö akseliin mukana tulevan muoviliuskan verran. Johtojen liitätä ja pitäisi toimia mainiosti. Ostin myös pertronixin puolan jolloin saadaan parempi kipinä mutta toimii alkuperäiselläkin puolalla.
Starttisolenoidin kärähtäminen on oma vikansa eikä liity millään tavalla pertronixiin.
Jos sähköt häviää koko autosta niin epäilisin ensimmäisenä akkua tai hapettuneita akun kenkiä. Jos akussa on riittäväst potkua niin voi olla huono päävirtaliitos jossakin muualla.