Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jusku1
Aktiivi
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Touko 2009, 11:53
Auto: 71 Mustang Mach 1

Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja jusku1 »

Eli -71 Mustangiin 351C tuli kaasariksi Holley 650 tuplapumppu.
Kaikeksi yllätykseksi sanottiin että kickdownia ei saada toimimaan C6 automaatin kanssa, voiko todella olla näin??
Jos toivoa toimimisesta kuitenkin on, olisi mielenkiintoista nähdä esim. nettilinkki piirustuksilla tai jopa valmis osa ratkaisemaan ongelma.
Luulisi että jollain muullakin olisi ollut vastaava ongelma...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Millä perusteella ei saa kikkaria toimimaan :!: en usko moiseen väitteeseen. Sen rakenteluun on monetkonstit jolla sen saa varmasti toimimaan, onko vaijerilla kaasun välitys polkimelta vai vivustolla. Olipa kumpi tahaansa siihen saa kikkarin toimimaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kysyit jo vissiin kotimaisilta holleymyyjiltä?? Jos itse teet, niin rakennat vaan sen vipusuhteen siihen siten että kikkarivipu on täydessä vedossa kun kaasupetaali on pohjassa.
:krooh:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

jusku1 kirjoitti:Eli -71 Mustangiin 351C tuli kaasariksi Holley 650 tuplapumppu.
Kaikeksi yllätykseksi sanottiin että kickdownia ei saada toimimaan C6 automaatin kanssa, voiko todella olla näin??
Jos toivoa toimimisesta kuitenkin on, olisi mielenkiintoista nähdä esim. nettilinkki piirustuksilla tai jopa valmis osa ratkaisemaan ongelma.
Luulisi että jollain muullakin olisi ollut vastaava ongelma...
Menemättä vielä siihen, että tuplapumppua ei usein suositella automaatin kanssa, niin mikäs list numero kaasarilla on?

Tuolla tavalla yleismallin DP:lle holleyn mukaan:
Due to the absence of a transmission kickdown lever, this carburetor should not be used on Ford applications equipped with an automatic transmission.
timppa

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja timppa »

Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
Kyllähän kaasari aina toimii. Jollain tavalla. Tuo on vaan sellainen perusmantra, että tuplapumppu ei sopisi automaatin kanssa. Tässä tapauksessa 650cfm ei ole liian iso Clevelle, mikä varmaan helpottaa.

AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.

Tai sitten vaihto. Nimim. hyväkuntoinen 600Vac Holley olisi kohta jouten.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Arto65FB kirjoitti:
timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
Kyllähän kaasari aina toimii. Jollain tavalla. Tuo on vaan sellainen perusmantra, että tuplapumppu ei sopisi automaatin kanssa. Tässä tapauksessa 650cfm ei ole liian iso Clevelle, mikä varmaan helpottaa.

AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele yleismallin tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.

Holleyn Ultra DP taitaa jo olla Fordin kikkarille sopiva.

Tai sitten vaihto. Nimim. hyväkuntoinen 600Vac Holley olisi kohta jouten.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja SamiM »

timppa kirjoitti:Kyllä ton tuplapumpun sai ainakin aod; kans toimimaan.Niin miksei sitä sai sit c6:sen kans toimiin
AOD käyttää TV-vaijeria ja Holleyhin saa sen korjauspalikan vipusuhteelle. C6 tarvii kikkaritangon vivuston, jolle ei ilmeisesti ole paikkaa tuplapumpussa. Hmm, pitääpä tutkia...
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Ford 351C, Holley 650 DP, C6 ja EI-toimiva kickdown

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Arto65FB kirjoitti:AOD:sta tuli mieleen oma LTD, joka odottaa 302+AOD pakettia, että vaikka Holikka ei suosittele tuplapumppuaan Foordiin, niin entäs Lokar. Sieltä olisi tohon 302+AOD saatavana throttle valve kaapeli.
Lokarin TV-vaijeri on hyvä vaihtoehto hoitamaan vaijerin tehtäviä.

Tuplapumppua voi näköjään käyttää kokemuksen mukaan AOD:n kanssa, kun laittaa kaasarin vivustoon korjauspalikan vipusuhteelle ja kytkee TV-vaijerin siihen korjauspalikkaan. TV-vaijeria ei pidä kytkeä kaasarin vivustossa olevaan alimpaan reikään tai mihinkään muuhunkaan reikään vaan korjauspalikassa olevan studiin.
Vastaa Viestiin