Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Arto65FB kirjoitti:Kyse on tosiaan siitä, että late stock-luokassa on vähän osallistujia.
Tätä kalustoa on tässä maassa paljon, mutta vielä omistajat eivät ole löytäneet hienoa lajiamme.
Arto65FB kirjoitti:Jos on jotain yleisiä alustamuutoksia tai osanvaihdoksia, joilla ei kuitenkaan merkittävää etua vakio-osaan nähden, niin ne voisi sallia late stock -luokkaan samalla tavalla kuin öörleihin on muutamia pieniä yleisiä poikkeuksia.
Pitäisikö ennemmin tehdä luettelo osista, mitkä kielletään stock-luokassa ? Listan ulkopuoliset innovatiiviset ratkaisut sallittu, kunnes toisin kielletään. Esim: rungonyhdistäjät, madallusjouset, camber/caster...jne.
Kiesi kirjoitti:Mites tuo meikäläisen lossi? Mihis luokkaan se laitetaan?
Tuo koko kikotin on niin tehokkaasti outolintu, että ehdottaisin seuraavaa linjausta: tuunattuna EM ja stockina LS ? Missäs luokassa Kiesi itse haluais ajaa...?
Arto65FB kirjoitti:Miltäs seuraava kuulostaisi LS:n ja LM:n tilalle: "Fox/SN95 vakiot" ja "Fox/SN95 modatut ja kaikki S197:t".
Eli tälläinen luokkajakokokokoko ? Ihan vaan ehotus...

1964 - 1973 ES
1964 - 1978 EM
1974 - 1999 LS (+ 2000--> V6 ilman lukkoa)
1979 - 1999 LM
2000 - 2011 S197 kaikki GT tai paremmat mallit?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Lievennyksiä vois mun mielestä olla, vaikka itellä onkin EM, renkaat (kohtuudella määritetyt), puslat (kuka niitä konttii). Asiaa enepi tuntematta, saa joku muu kehitellä loput.

Pikkukakkoset voi sisällyttää earlyluokkaan, varmaan tasa-arvoisempaa kuin late luokassa.

(Quote Arska)Tarkoittanet natikoiden rataa ? Sitä Mikkelin rataa, mitä "kanuunaspäissä" oltiin kattelemassa, mikälie paikallisen autoliiton rata. Olihan se toki luettavuudessa Natikkarattaa vastaava. Ei sen tarvi olla, ihan Natikkanopee, mutta sen verran väljä, että kaikki, pysähtymättä taittuu. Mikkelin varsinainenhan oli sen verran tiukka, että joutu shimmaan hiukan tai paljon. Arto ei tietenkääm joutunut, vaikka ajoikin mun autolla :oops: . Onhan tää hiukan seliseli... :cry:
Viimeksi muokannut Homer65, 29 Marras 2010, 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

JXA-26 kirjoitti:
Kiesi kirjoitti:Mites tuo meikäläisen lossi? Mihis luokkaan se laitetaan?
Tuo koko kikotin on niin tehokkaasti outolintu, että ehdottaisin seuraavaa linjausta: tuunattuna EM ja stockina LS ? Missäs luokassa Kiesi itse haluais ajaa...?
Ei taida luokalla olla väliä. Harjotteluks se kumminkin menee :lol:
Kuulostaisi ihan hyvältä tuo early mod/late stock jako.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

JXA-26 kirjoitti: 1964 - 1973 ES
1964 - 1978 EM
1974 - 1999 LS (+ 2000--> V6 ilman lukkoa)
1979 - 1999 LM
2000 - 2011 S197 kaikki GT tai paremmat mallit?
Ei pöllömpi tuokaan, ja tuon pikkukakkos/muut pintoalustaiset jaon voi toki tuolla tavalla tehdä. Mutta onko jako oikein päin, meinaan monesti LS:n foksit on pesseet rakennellut öörlit. :lol: Miksi hitaammat vakio pintot laitetaan nopeampaan LS-luokkaan ja nopeammat (toivottavasti) rakennellut pintot laitetaan hitaampaan early-luokkaan.

Ainoastaan tuo SN-95 jako kahtia tuntuu oudolta. Käsittääkseni 99 (vai oliko sittenkin 2000) eturipustukseen tuli pieniä muutoksia, mutta silti pitäisin niitä foxialustaisina käytännössä.

Mutta ei vielä lyödä lukkoon luokkajakoa, jos tulee muita, villimpiäkin ehdotuksia.

Keskitytään nyt tuon LS-luokan tulevaisuuteen vielä hetki.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Arto65FB kirjoitti:Miksi hitaammat vakio pintot laitetaan nopeampaan LS-luokkaan ja nopeammat (toivottavasti) rakennellut pintot laitetaan hitaampaan early-luokkaan...
Siksi laittaisin vakiot pikkukakkoset ennemmin LS luokkaan kuin ES, koska auto on tosiaan lyhyempi, ajettavampi ja kehittyneempi ohjaus kuin öörlissä. Nyt olisi hyvä saada luokkajaot ja säännöt ennen alkavaa kautta kuntoon, tuota linjausta S197 malleista eteenpäin (2000-) perustelisin omalla ajokokemuksella kyseisistä autoista. Korijäykkyydet tuntuivat paljon paremmilta kuin sn95.

JOS lähdetään LS-luokassa kiellettyjen osien linjalle, mitä ne olisi ?

-Ei Rungonyhdistäjiä ?
-Ei Camber/caster plateja ?
-Ei Madallusjousia / coil overit ? (sallitaanko jäykemmät jouset jotka alkuperäisen korkuiset?)
-Max rengaskoko ? (xxx/xx/17")
-Ei isompia vakaajia ?
-Ei metalli puslia ?
-Vain alkuperäis tyyppiset tukivarret ?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Arto65FB kirjoitti:Late model termi keksittiin jo 80-luvulla fokseja varten.
Aivan, olisko sitä syytä jo vähän päivittää, 80-luvulta on hieman matkaa nykypäivään..
Ja jos (kun) ei, niin kyllä fokseihin/sn:iin pitäis joitain lieviä muutoksia antaa tehdä, minun mielestä.
Jos s197 on kerran jäykempi koriltaan kuin esim. sn95, miksi ei stock luokassa sitten fokseja ja sn:iä saisi upgreidata apurungon jäykistäjillä "saman speksiin"? Kun kuitenkin on varmasti kehitystä tapahtunut koritekniikassa. Tätä juuri en ymmärrä. Sama juttu caster kulman kanssa, paljonkos on s197:ssa tehtaalta casteria? Eiköhän ole huomanneet sen jo aikanaan, että fokseihin tuli sitä hieman liian vähän, lisätääs vähän. Silti fokseihin sitä ei saisi laittaa, tai on heti modified.. Ei mene mun järkeen ei sitten millään. Munkin autossa on vakio tukivarret, ja vakiokorkeuksinen alusta, kone on koskematon, ei häviä kun 70 heppaa tehoissa vakiolle 05- GT:lle, häviää korin jäykkyydessä ja pyöränkulmien tehdasasetuksissa..

Foksit vaan on niin ylivoimasia.

EDIT: JXA-26:sen yveen jälkeen hieman jatkoa. Siinä ollaan ihan oikeassa, että apurungon yhdistäjät ja cc-platet on epäreiluja niitä vakiona säilytettyjä autoja kohtaan. Eli pitäiskö sitten jakaa modified luokkaa vähän hevimmin modifioituihin ja kevyemmin modattuihin?
Eli rahamiesten ahdetut, katuslicksein rakennetut pelit olis vähän erisarjassa kuin ainoastaan alustaltaan muutetut, vakiokoneiset normaali kesärenkaiset?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Kun olis joku tosi hyvä kaava paljoko mikäkin parannus auttaa niin voitaas ajaa kaikki samaa sarjaa ja kertoa aika "jarrukertoimella" joka olis sitä suuree mitä enemmän autossa on slalom-kapasiteettia. Pohjana vois käyttää esim saavutettuja aikoja, tai sitte yksin kertaiset 0-100-0 aika ja sivuttais-G.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Termi "Late model" keksittiin siis Americassa 80/luvulla, ei suinkaan Suomessa viisi vuotta sitten slalom cuppia varten. Odotamme amerikan Joelta päivitystä terminologiaan. Vaikka eikä kait luokkien nimillä ole väliä kunhan vaan saadaan luokat suht sopiviksi ja sitten niihin osallistujia. Jos se on tärkeää, niin laitetaan 1, 2, 3 ja 4, S, A, N ja F tai mansikat, mustikat, puolukat ja juolukat.
vakiokorkeuksinen alusta, kone on koskematon, ei häviä kun 70 heppaa tehoissa vakiolle 05- GT:lle, häviää korin jäykkyydessä ja pyöränkulmien tehdasasetuksissa..
EDIT: JXA-26:sen yveen jälkeen hieman jatkoa. Siinä ollaan ihan oikeassa, että apurungon yhdistäjät ja cc-platet on epäreiluja niitä vakiona säilytettyjä autoja kohtaan. Eli pitäiskö sitten jakaa modified luokkaa vähän hevimmin modifioituihin ja kevyemmin modattuihin?
Eli rahamiesten ahdetut, katuslicksein rakennetut pelit olis vähän erisarjassa kuin ainoastaan alustaltaan muutetut, vakiokoneiset normaali kesärenkaiset?"
Tuo alustan jäykkyys on hyvä pointti, olisikohan Hakalan Harrilla tai Haapalan Harrilla tähän kommenttia, kun ovat molempia rakentaneet. Veikkaan, että jos Foxiin laitetaan apurunkojen yhdistäjät, niin se on reilusti jäykempi kuin SN95 ilman niitä.
Jos halutaan sallia jotain, niin tuo JXAn lista olisi hyvä lähtokohta, eli sallittua olisi uretaanipuslat ja max rengaskoko olisi mikä tahansa mitä tehtaalta ulos tuli välillä 79/04, mitä muuta yleistä?
Tehoilla ei slalomia voiteta, täällä on suoralla kutosellakin pärjätty. Toisekseen konetta on mahdoton katsastaa, kts. alla.
Treadwear pitää sääntojen mukaan olla 140, sillä ei kummallisia katuslicksejä saa.
Kun olis joku tosi hyvä kaava paljoko mikäkin parannus auttaa niin voitaas ajaa kaikki samaa sarjaa ja kertoa aika "jarrukertoimella" joka olis sitä suuree mitä enemmän autossa on slalom-kapasiteettia. Pohjana vois käyttää esim saavutettuja aikoja, tai sitte yksin kertaiset 0-100-0 aika ja sivuttais-G.
Kaavoja on jenkeissa vastaavissa mutta ongelma on, että meidän tapahtumissa auton pitää olla "sekunnissa" katsastettu. Siksi keskitytään helposti näkyviin asioihin. Ja lupaan, ettei muita jälkikatsasteta kuin JPn auto ja sekin vaan henkilokohtaisista syistä :lol: mitäs ajaa väliin kovempaa kuin minä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

vastaavaa narinaa näkee vuosittain mm. Street kiihdytysryhmissä. Mielestäni tie jossa tehtaillaan valtava määrä erilaisia luokkajakojaon tuhoontuomittu. Jos tarvitsee oikeasti ajaa tasapäisesti kilpaa iin kehottaisin harkitsemaan tämä fmoc hauskanpidon unohtamista ja siirtyvän oikeisiin akk alaisiin kilparyhmiin. Siellä on tarkahkot rajaukset luokille.

Näyttäisi, että kun narina kiihtyy keskustelussa niin on alkanut veri maistumaan suussa. Alkaako autoslalom tulemaan tiensä päähän??? Tarvitaanko uusi laji esim taskuunpakitus? Onneksi earlyihin ei ole parkkitutkia vielä näkynyt - mites uusiin??

Stock = stock, muuta mitä haluat ja niin ettei katsastaja huomaa
modified, tee ihan mitä lystäät autostasi

ei toi ole vaikea jako. Rahamiehet jyllää aina,siihen pitää vaan tottua. Kolmanneksi joku on aina nopeampi, tehokkaampi auto,parempi maalipinta jne.
Viimeksi muokannut Fastback, 02 Joulu 2010, 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Fastback kirjoitti:vastaavaa narinaa näkee vuosittain mm. Street kiihdytysryhmissä. Milestäni tie jossa tehtaillaan valtava määrä erilaisia luokkajakojaon tjhoontuomittu. Jos tarvitsee oikeasti ajaa tasapäisesti kilpaa iin kehottaisin harkitsemaan tämä fmoc hauskanpidon ja siirtyvän oikeisiin akk alaisiin kilparyhmiin. Siellä on tarkahkot rajaukset luokille.

Näyttäisi, että kun narina kiihtyy keskustelussa niin on alkanut veri maistumaan suussa. Alkaako autoslalom tulemaan tiensä päähän??? Tarvitaanko uusi laji esim taskuunpakitus? Onneksi earlyihin ei ole parkkitutkia vielä näkynyt - mites uusiin??

Stock = stock, muuta mitä haluat ja niin ettei katsastaja huomaa
modified, tee ihan mitä lystäät autostasi

ei toi ole vaikea jako. Rahamiehet jyllää aina,siihen pitää vaan tottua. Kolmanneksi joku on aina nopeampi, tehokkaampi auto,parempi maalipinta jne.
Hyvinkin pitkälle näin. Paitsi taskuparkkausta ei tarvitse enää tehdä, se oli yhdessä Natikoiden slalomissa. Typerä ratamestari.
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Fastback kirjoitti:Onneksi earlyihin ei ole parkkitutkia vielä näkynyt - mites uusiin??
Ööö, mulla on kyllä peruutuskamera luisupepussa, kun ei siitä helevatan postiluukusta mitään auton taakse näe, sadan metrin päähän kyllä... Saanko nyt sakkoja, yleistä paheksuntaa osakseni vai jäsenmaksun palautuksen/maksukiellon ensi vuodelle? :wink: :mrgreen:
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Drummer kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Onneksi earlyihin ei ole parkkitutkia vielä näkynyt - mites uusiin??
Ööö, mulla on kyllä peruutuskamera luisupepussa, kun ei siitä helevatan postiluukusta mitään auton taakse näe, sadan metrin päähän kyllä... Saanko nyt sakkoja, yleistä paheksuntaa osakseni vai jäsenmaksun palautuksen/maksukiellon ensi vuodelle? :wink: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

drummer drummer ei toi muuta tarkoita kun että oot modified ryhmässä :D

Mutkaradallahan tuolla on kätevä peitellä toisten ajolinjoja tuijottamalla kameraa... Dragracessa voit katsoa paljonko tulee savua burniksessa ja silmämääräisesti ihailla heti mustia rantuja kaduilla jos polkee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Arto65FB kirjoitti:Ja lupaan, ettei muita jälkikatsasteta kuin JPn auto ja sekin vaan henkilokohtaisista syistä :lol: mitäs ajaa väliin kovempaa kuin minä.
Jaahas jaahas, kuulostaa reilulta... En ole kyllä muistaakseni ajanut Artoa kovempaa, vaikka yritystä on ollut. Ehkä ensi kesänä, ellei jälkikatsastuksessa tule hylkyä... :D
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom Cup 2011 sääntöpulinaa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Arto65FB kirjoitti:Keskitytään nyt tuon LS-luokan tulevaisuuteen vielä hetki.
Tuossa eilen paikallismiitissa oli juttua aiheesta. Ehkäpä LS-luokan ja miksei ES-luokankin ongelma on osanottajien puute. Korjaava toimenpide olisi varmasti koko sarjan arvostuksen nostaminen ? Tänä vuonna ei esimerkiksi palkittu Cup-voittajaa erikseen !! Yhtä lukuun ottamatta kahvipöydässä ei tiedetty kuka oli 2010 cup-mestari... :QQ: ...kunnes kulmassa nousi käsi ylös. :oops: Kyse ei ole munakippojen lukumäärästä tai koosta, (ihan kuin sillä olisi väliä) :lol: vaan tässä kohtaa "paikallis median" pitäisi olla enemmän kiinnostunut koko sarjaa kohtaan myös ennen ja jälkeen sarjaa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin