Modular 4.6 L 2V viritys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Mulla on nyt tuo Bbk:n 78mm thb:n ja plenumin yhdistelmä alannu kikottelemaan.Kaasuläppä juuttuu jostain syystä heti kun kaasua vähänkin
painaa tyhjäkäynniltä, ensin luulin et vaijerit siellä takkuilee mutta sitten huomasin että tuo oire tulee vain kun auto on käynnissä eli jotenkin
alipaine saa sen läpän tarttumaan, isommilla kierroksilla ei ole mitään ongelmaa, akseli ja läppä liikkuvat hyvin, onko muilla ollut vastaavaa?
Täytyy purkaa tuo pois tarkempia tutkimuksia varten..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

Niin jääkö se kaasu niinku vähän päälle vai takertuuko se läppä kiinniasentoon?
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Jep, heti siinä alussa se takertuu, täytyy kokeilla hetimiten tuota ruuvin pientä tiukkausta, siinä Bbk:n ohjeessa
vaan taisi olla et siihen ei saisi sattua mut pakko se nyt on jotain kokeilla..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Ja näinhän se oli että tuo puoli kierrosta riitti poistamaan tarttumisongelman, ainakin vielä pelaa hyvin..
Kiitosta kiitosta vaan vinkistä.. :wink:
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

Pysyykö tyhjäkäynti silti kurissa?
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Kyllä joo, en ainakaan äkkiseltään huomannut siinä mitään muutosta..
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

Joo on siinä jonkun verran varaa. Mä kun vaihdoin isomman läppärungon niin siitä se show alko.. Osansa oli varmaan nokka-akseleilla, mutta kyllä se läppä ja IAC:kin pitää saada toimimaan yhteen.
1998 GT
96PurpleStang1
Addikti
Viestit: 334
Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
Paikkakunta: Alavus

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja 96PurpleStang1 »

Tuli tässä mieleen että miten tuo alkaen -99 Gt:n moottorinohjaus eroaa näistä vanhemmista kun nokat ja kannetkin
on erilaiset ja sitten on vielä cop-suorasyttty puolat?Mulla on periaatteessa kaikki romut uudemmasta kuten kait Tpn:n
autosta ne löytyy myös..Paitsi tuota suorasytystä ei tietenkään ole, vakiopuolat, Ngk TR 5 tulpat ja Roush 9mm johdot.
Ihme kyllä ei ole ollut tyhjäkäynnin eikä päästöjen kanssa leimalla mitään ongelmia..kop..kop...Mutta tuleeko niitä
sitten heti kun menee tuohon ecuun sorkkimaan...Tai nokat vaihtamaan..Ecu on siis vielä stanu ja nokat Pi.
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

Eipä siinä muuta ero ole kun se että puolia on enempi ohjattavana. Ja tietty kartoissa on varmasti eroja, esim juuri se sytkäkartta, mikä näissä NPI malleissa on melko myöhäsellä..

Ei siitä pitäis ongelmia leimalle tulla, pikemminkin päinvastoin jos jotain ongelmia on jo ollut. Ne säädöthän tehdään pääasiassa closed loopiin ja se ei vaikuta mihinkään tyhjäkäynnillä, eikä kruisaillessa. Mutta sitten jos jotain ongelmia on, niinkun mulla, niin sillä ecun rukkaamisella niistä pääsi eroon.

Mulla oli leimalla vakio h-putki kiinni, jossa on 6 kattia, niin päästöt oli aika liki nollaa, vaikka ne nokat onkin vaihdettu.
1998 GT
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja hannu »

TPN kirjoitti: Osansa oli varmaan nokka-akseleilla,
mulla aikoinaan oli ainoastaan tyhjäkäynnisssä kylmästä käynnistettäessä "ongelmia", tyhjäkäyntimoottori ei pystynyt "korjaamaan", minä vaihdoin nokat, PI-imusarjan ja "juoheamman" pleniumin. Ongelma poistui tyhjäkäyntiliittimen irrottamisella ja läppää lisää pikkasen auki ruuvaamisella, eikä ole ollut mitään ongelmia päästöjen suhteen...
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

mulla taas toimi kylmänä jotenkin mutta sammuili välillä ja kuumana joka kerta kun päästi kaasusta, muutaman kerran haki kierrokset ylös ja alas ja sammu. Tämä siis nokkien vaihdon jälkeen. Sitten kun pari viikkoa haki asetuksia ecuun kohilleen niin alko pelaan, siedettävästi.

Sitten mentiinkin dynolle ja huomattiin että joku ahistaa 5000rpm jälkeen pahasti. No pähkäilyn jälkeen isompi läppärunko tilaukseen ja paikoilleen, sen jälkeen samat sammuilut alko ja muutama kuukausi haettiin asetuksia kohdilleen, ei löytyny. Kunnes vihdoin remppakuvia katsellessa tajusin että vakio läpässä on porattu n. 3mm reikä siihen läppään ja tässä uudessa sitä ei ollut. No ei muutakun läppää reilusti raolleen ja toimii! Tosin se että sai taas muuten käytöksen just mieleiseksi, vei aikaa.. Oon ehkä perfektionisti, vähän. :)
1998 GT
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja sami92 »

TPN, kun laitoit 24lb suihkutussuuttimet, niin riittääkö noille vakio kisko, vai tarviiko noi jo high flow fuel rail tavaraa? Onko muilla näistä tehokkaammista suuttimista tietoa?
Mustang GT vm.2000 Convertible
TPN
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 21 Loka 2009, 20:43
Auto: 1998 GT T-45
Paikkakunta: Turenki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja TPN »

Riittää vakiokiskot hyvin.

Se ecu vaan pitää sit ohjelmoida oikean kokoisille suuttimille.
1998 GT
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja sami92 »

Thanks, kyselin myös jenkkisaitilta ja vastaus oli sama.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Modular 4.6 L 2V viritys

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Noniin arvon moottori asiantuntijat. Jos kyseisen moottorin (-96GT.n) moottoriin on varoja pistää VAIN JA AINOASTAAN 2000€ viritykseen, kuinka tuo on järkevintä sijoittaa? Sen verran vapauksia, ettei päästöistä tarvi nyt välittää.
Siis järkevimmät osat lisätehoihin... :?:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin