
Jarrunesteet
-
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Jarrunesteet
Mitäs jarrunestettä vois 73 musseen laittaa? Korkissa lukee 3 DOT, mutta voiko laittaa DOT 4...? 

-
- Aktiivi
- Viestit: 133
- Liittynyt: 20 Marras 2007, 23:35
- Auto: Mustang Mach 1 -73, 351 C (Q code), C6,9" perä.
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: Jarrunesteet
Okkei, kiitos!
Re: Jarrunesteet
Entäpä radalle, mitä suosituksia, käyttökokemuksia ?
Re: Jarrunesteet
Dot 5.1, eli abseille tarkoitetut/markkinoidut nesteet kokeilin alkuun eikä vauhtia ollut niin paljon, ettei ne olisi riittäneet. Märkä kiehumispiste on kuitenkin korkeampi kuin DOT 4 minimi. Racing Dot 4 -nesteissä kiehumispisteet toki korkeampia vielä.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1
Nyt olen käyttänyt ATE:n Super Blue Racing -nestettä, kun ei ole paljon kalliimpaa ja kuiva on parikymmentä ja märkä kymmenisen korkeampi kuin Dot 5.1 nesteissä.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1
Nyt olen käyttänyt ATE:n Super Blue Racing -nestettä, kun ei ole paljon kalliimpaa ja kuiva on parikymmentä ja märkä kymmenisen korkeampi kuin Dot 5.1 nesteissä.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jarrunesteet
Mulla on samaa ATEn nestettä.Arto65FB kirjoitti:Dot 5.1, eli abseille tarkoitetut/markkinoidut nesteet kokeilin alkuun eikä vauhtia ollut niin paljon, ettei ne olisi riittäneet. Märkä kiehumispiste on kuitenkin korkeampi kuin DOT 4 minimi. Racing Dot 4 -nesteissä kiehumispisteet toki korkeampia vielä.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1
Nyt olen käyttänyt ATE:n Super Blue Racing -nestettä, kun ei ole paljon kalliimpaa ja kuiva on parikymmentä ja märkä kymmenisen korkeampi kuin Dot 5.1 nesteissä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Jarrunesteet
RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925
http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25
HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925
http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25
HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jarrunesteet
Saman hintasta näyttää suunnilleen olevan. ATE muistaakseni 24€/lMexico65 kirjoitti:RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925
http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25
HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Jarrunesteet
tätä käyttänyt kans vuosikaudet
MOTUL RBF 600 RACING

Re: Jarrunesteet
Nih, ja ameriikassa alle 12 taalaa litraHomer65 kirjoitti:Saman hintasta näyttää suunnilleen olevan. ATE muistaakseni 24€/lMexico65 kirjoitti:RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925
http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25
HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.


Kuiva keittopiste on tärkeä niille, jotka vaihtavat nesteitä usein, koska ei sinne ehdi kerääntyä vettä. Märkä kiehuminen sitten taas niille, jotka eivät vaihda nesteitä joka ratareissun jälkeen.
Dry Boiling Point in order of best to worst (°C)
[Dry : Wet]
321 : 216 -- Neo-Synthetic Super DOT 610
312 : 216 -- Motul RBF600
310 : 270 -- Castrol SRF
310 : 210 -- AP Racing 600
286 : 184 -- Castrol Response, Super Dot 4
280 : 200 -- ATE Superblue/TYP200
275 : 150 -- AP Racing 551
265 : 185 -- Motul 5.1
261 : 173 -- Valvoline SynPower
230 : 155 -- DOT4 Specification
205 : 140 -- DOT3 Specification
Wet Boiling Point in order of best to worst (°C)
[Wet : Dry]
270 : 310 -- Castrol SRF
216 : 321 -- Neo-Synthetic Super DOT 610
216 : 312 -- Motul RBF600
210 : 310 -- AP Racing 600
200 : 280 -- ATE Superblue/TYP200
185 : 265 -- Motul 5.1
184 : 286 -- Castrol Response, Super Dot 4
173 : 261 -- Valvoline SynPower
155 : 230 -- DOT4 Specification
150 : 275 -- AP Racing 551
140 : 205 -- DOT3 Specification
Eli tuon mukaan RBF600 on parempi kuin Super Blue.
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: Jarrunesteet
Tolla Motulin 600:lla olen ajanut myös talvet, viimekesän jälkeen en ole nesteitä vaihtanut ja hyvinhän tuo jarrutti viikonloppuna Jurvassa (ajoin varmaan niin hiljaa).
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8