Lokasuojien välien tiivistys
Lokasuojien välien tiivistys
Mitä olette käyttäneet sisä- ja ulkolokasuojan välin tiivistämisessä. Otin rempan takia omastani (-65) lokasuojat irti ja sisälokarin reunassa oli rippeet jostain, jolla joskus on ollut ehkä tiivistävä vaikutus, vaan ei kyllä ollut enää.
Lokasuojanauhamassaa on yleisesti saatavilla autotarvikeliikkeistä metritavarana tai jonkun mittaisina rullina. Massa on kovettumatonta elastista ja hyvin muovautuvaa kumimaista ainetta ei kuitenkaan kumia mielummin massaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Älkää hyvät ystävät laittako siihen väliin muuta kuin kotelo suoja sinetta pensselillä tai spreinä, kaikki tiivistepaskat hapattaa vain sen sauman. Hyvin maalatut pinnat ja kotelo öljy pariin kertaan on hyvä, tiedän kokemuksesta niitä hapanneeita peltejä on tullu korjailtua jo yli 30 vuotta. Kokemusta on ja laita sit alu lokarit niitä saa lokarituotteelta, jos sulla on joku kaveri jolla on yritys muuten ei saa yksityiset sieltä, minä kyllä saan eivätkä ole kalliita ja käyvät hyvin paikalleen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Ne alumiinisisälokarit olivat minunkin elämäni yksi parhaista ostoksista! Siihen väliin laitoin tuota tiivistenauhamassaa, mutta laitoin koteloainetta pohjalle. Aikaisemmin olin laittanut suikaleet bitumisesta äänieristematosta 
Pyöräkotelot putsaamisen jälkeen ruiskutin usealla kerroksella kotelosuoja-ainetta, siitä tuli paksu läpikuultava vahamainen kerros. Massaa en laittanut.

Pyöräkotelot putsaamisen jälkeen ruiskutin usealla kerroksella kotelosuoja-ainetta, siitä tuli paksu läpikuultava vahamainen kerros. Massaa en laittanut.
Re: Lokasuojien välien tiivistys
Kun ei nyt ihan selvinny tarkoitatko lokasuojan ylä kiinnitys saumaa, vai varsinaisia sisälokareita jos kyse oli ylä saumasta. Älä laita tiivistys mömmöjä koteloainetta vain, ja pultin ja muttereiden jengoihin kupari tahnaa eipä ruostu kiinni. Eikä sinne lokarin tiivisteen väliinkään toinna mitään tiivistenauhoja turata, tyhjää touhua kunnolla kotelosuojaa vain.65ht2vc4 kirjoitti:Mitä olette käyttäneet sisä- ja ulkolokasuojan välin tiivistämisessä. Otin rempan takia omastani (-65) lokasuojat irti ja sisälokarin reunassa oli rippeet jostain, jolla joskus on ollut ehkä tiivistävä vaikutus, vaan ei kyllä ollut enää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Kysyjä varmaan tarkoitti juuri sitä yläkiinnityskohtaa. Minunkin kirjoituksessa on väärin ilmaistu tuo asia. Minä laitoin sitä massaa juuri tuohon yläsaumaan, en suinkaan sisälokareihin.
Sisälokareihin en laittanut mitään muuta kuin koteloainetta kiinnitysruuvien reikiin. Sisälokarit olivat juuri sopivan muotoiset. Kumireunukset seurasivat tasaisesti korin ja lokasuojien muotoja.
Sisälokareihin en laittanut mitään muuta kuin koteloainetta kiinnitysruuvien reikiin. Sisälokarit olivat juuri sopivan muotoiset. Kumireunukset seurasivat tasaisesti korin ja lokasuojien muotoja.
Niikuin aikaisemmin vastasin, elastinen nauha väliin, näin se tehtaalakin on asennettu. Voihan sen välin tervatakkin tai käyttää vilkasta mielikuvitusta ja työn tää väliin mitä vain mieleen juolahjtaa.
Koska autoni on vielä aika uusi (65) en pysty kertomaan miten mahdollinen korroosio etenee rakenteissa. Tosin kun auton ikä on vasta 40 vuotta ja mitään vaurioita ei vielä kyseisessä kohdassa ole havaittavissa katson menetelmä olevan riittävä. Jos jotan dramaatista tapahtuu se ei ilmeisesti ole minun murheeni.
Koska autoni on vielä aika uusi (65) en pysty kertomaan miten mahdollinen korroosio etenee rakenteissa. Tosin kun auton ikä on vasta 40 vuotta ja mitään vaurioita ei vielä kyseisessä kohdassa ole havaittavissa katson menetelmä olevan riittävä. Jos jotan dramaatista tapahtuu se ei ilmeisesti ole minun murheeni.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
457 kirjoitti: Koska autoni on vielä aika uusi (65) en pysty kertomaan miten mahdollinen korroosio etenee rakenteissa. Tosin kun auton ikä on vasta 40 vuotta ja mitään vaurioita ei vielä kyseisessä kohdassa ole havaittavissa katson menetelmä olevan riittävä. Jos jotan dramaatista tapahtuu se ei ilmeisesti ole minun murheeni.



-Jukka-
Kysynpä vaan miksi pitää orjallisesti toteuttaa samoja virheitä jotka on jo tehtaalla kerran tehty, näissä kyseisissä silmäterissämme niitä on aivan tarpeeksi niitä pitää karsia pois ei enää työntää takaisin. Hölmöjen hommaa on sen verran pitkä ura näissä hommissa takana, että on varmaa tietoa ei arvailua, tässä suuressa harrastaja kunnassa on monen moista seppää, jota en rupea senkummemmin ruotimaan. Tuota kirjatietoutta pitäis kyllä imeä itseensä, mutta en jaksa tuijottaa niitä ilta kausia, mieluummin kokeilen kantapään kautta saapahan ainakin värkätä. Ja tekemällähän sen parhaiten oppii, tietenkin joku viisas antaa tähänkin taas viisaan vastauksen, mutta mitäpä tuosta sitävartenhan ne viisaat ovat.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Eikös metalli vastaan metalli ole aina huono asia, olkoonkin että maali (tai monta kerrosta) siinä välissä viivästyttää ongelmia mutta ennemmin tai myöhemmin sinne menee hiekanjyvä joka sit hiertää sen maalin puhki, tai ehkä kori itsessään elää jo riittävästi että ne metallipinnat hankaa toisiaan ja sit alkaa ruostuminen. Sitten nämä massat on tarkoitettu siihen että estetään sen hiekan meno ja mekaaninen hankaus siellä välissä jolloin ei tule ongelmia tuon kannalta.