Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Eli kysymys kuuluu että huonontaako kyseinen pelti koneen jäähdytystä ympyrä radalla?
Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle ja tuulettaa konehuonetta mutta mahtaako sitä mennä niin paljon että olisi suurempaa merkitystä syylerin toiminnalle tai keulan kevenemisen kannalta? Jonkun verran syylerin läpi menevä ilma vähenee kun konehuoneeseen tulee ylimääräistä ilmaa mutta lieneekö sillä suurempaa merkitystä. Onko kokemuksia?

Foksissahan konepellinreuna on noin 20-25cm päässä tuulilasista joten ilmavirtaus lienee pienempi saatikka se jatkuisi lähes tulilasille asti.

Kyseinen pelti tulee nimen omaan jäähdyttämää/tuulettamaan konehuonetta ja imusarjaa.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... php?t=9385

Jos kieli taittuu nin tuossa on alkuun 750 postausta aiheesta kone tilan lämpö ja konepelti.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Kiitti vinkistä. Kyllä tuolta pitäis löytää ratkaisu jäähdytykseen.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Sattuneista syistä mulla on 3" Cowl hood pelli. Tukin ilmareitin tulipelliltä ja laitan Shelby 500 ilmaventiilin parantamaan jäähdytystä. Tuollaisen mutta muovisen.

Kuva

Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Kierrosaikoja jos miettii niin keskimäärin 0,5 sekuntia paremman ajan saa kierroksella kun ilma pääsee virtaamaan konepellin takaosasta ulos. Mustangeissa on muuten törkeen korkealla etupuskurin alareuna ja ilmaa pääsee ihan liikaa auton alle. Eikä valmiina juurikaan löydy kunnon huulta puskurin alle..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Itseasiassa tuo ventiili auttaa myös siihen että auton alta pääsee ilmaa pois tai paremminkin sinne ei mene sitä niin paljon. Konepellin takaosassa olevista aukoista ilma menee konehuoneeseen päin jo hitaasti ajaessa. Tämän totesin itsekin viime syksynä kun nostin orkis peltiä takareunasta ja teippasin villalankaa pellin reunaan ja lähin ajelulle.

Mulle piti tulla vähän erillainen pelti missä olisi ollut jo vähän tuuletusta mutta tuosta saan tehtyä kyllä toimivan.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja Jukka »

91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548
-Jukka-
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja hannu »

Jukka kirjoitti:
91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548
onko toi od:nkin keskustelu mennyt kuin suomi24:en tasolle.... :O
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Hienoja nuo Seibonin luukut kyllä on. Harmi vaan että painon säästöä niillä ei saa aikaiseksi :(
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja Jukka »

91GT kirjoitti: Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle
Arvaas mitä tapahtuu vesisateella ajaessa ja pissapoikaa käytettäessä. :shock: :shock:
-Jukka-
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai? Itse tiivistin tuon cowl aukon.

Sain tuon oman pellin paikalleen viime viikolla. Tiivistin tuon tulipellin puolen "vähän" ameriikan joe tyyliin mutta en halunnut peltiä alkaa kuiduttamaan. Ja tuo alumiinipelti + kumi päästää vähän lämpöä pois paikallaan ollessa ja isommissa vauhdeissa pitäisi tiivistyä melko tiiviiksi. Eikä tuota kansi kiinni paljoakaan huomaa. Tuossa venttiilissä on pieni rako keskellä muttei noin isoa mitä kuvassa näkyy. Viime syksynä kirjottelin että laitoin mr gasketin balansoidun termarin ja hiukan jänskätti nyt keväällä miten veden lämmöt pysyy normaalissa tuolla konepellin venttiilillä koleilla ilmoilla mutta hyvin toimii. Aukkoa olisi saanut isommaksikin koska osa venttiilin aukoista on umpinaisia mutta pitäisi tuonkin jo auttaa jäähdytykseen ja ainahan niitä voi vielä sitten availla lisää jos tarvii.

Kuva

ja pari kuvaa millanen tuli päällipuolelta.

Kuva

Kuva

tummia valoja tekisi vähän mieli mutta ei dot hyväksyttäjä taida olla ja yksi osaisia
en taida laittaa kon jotenkin tykkään noista orginaalityylisistä.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Viesti Kirjoittaja Jukka »

91GT kirjoitti:Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai?
Taitaa olla fifty-sixty? Viina kuitenkin haisee kuin KooVeen pelissä.. :LMAO: :LMAO:
-Jukka-
Vastaa Viestiin