Etupään säädöt -65:een
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Etupään säädöt -65:een
Olisiko kellään tehdas arvoja ohjauskulmista? ja onko kutosella ja kasilla samat arvot ohjauskulmissa?
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Etupään säädöt -65:een
NooB kirjoitti:Olisiko nämä arvot hyvät orkkis kutoselle?Antti66HT kirjoitti:Nyky säädöt:
-Camber: 3
-Caster: 4
Aurausta pari milliä...
Aika hienosti kääntyy jo noilla. Rampilla olen huomannut että uloin yokohama alkaa viheltämään... Lienee raidetangon kiinnitys korko väärin. menee harituksen puolelle auton kallistuessa, (bumpsteer kit on maksimissa) Täytyy syventyä aiheeseen keväämmällä.
Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.
Kokeile seuraavaa:
Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Re: Etupään säädöt -65:een
Camber vissiin negatiivista???JYK-90 kirjoitti:NooB kirjoitti:Olisiko nämä arvot hyvät orkkis kutoselle?Antti66HT kirjoitti:Nyky säädöt:
-Camber: 3
-Caster: 4
Aurausta pari milliä...
Aika hienosti kääntyy jo noilla. Rampilla olen huomannut että uloin yokohama alkaa viheltämään... Lienee raidetangon kiinnitys korko väärin. menee harituksen puolelle auton kallistuessa, (bumpsteer kit on maksimissa) Täytyy syventyä aiheeseen keväämmällä.
Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.
Kokeile seuraavaa:
Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
-Jukka-
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Etupään säädöt -65:een
Hyvä tarkennus Jukka, camber -1!Jukka kirjoitti:Camber vissiin negatiivista???JYK-90 kirjoitti:[
Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.
Kokeile seuraavaa:
Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Etupään säädöt -65:een
Sopiiko 67:n tehostettu simpukka 65:een? sekä muut ohjauslaitteet?
-
- Aktiivi
- Viestit: 135
- Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
- Auto: Mustang HT -68 351 C4
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Etupään säädöt -65:een
Ostitko JXA:lta? Mä vähän myöhästyin.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Etupään säädöt -65:een
En ole ostanut. mutta jos sopii, niin voisin ostaakkin.sakke kirjoitti:Ostitko JXA:lta? Mä vähän myöhästyin.
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Etupään säädöt -65:een
Auraus +1.9
Camber Vasen -0.40
Camber Oikea -0.20
Caster Vasen -1.2
Caster Oikea -1.1
KPI Vasen +8.5
KPI Oikea +8.2
Ongelmana on joustossa tuleva haritus johtuen väärästä idle armista. Autossa tehostetun kutosen ohjaus kilkkeet, mutta kasin idle arms. Laitoin osto puolelle ilmon manuaali ohjauksen osista.
Camber Vasen -0.40
Camber Oikea -0.20
Caster Vasen -1.2
Caster Oikea -1.1
KPI Vasen +8.5
KPI Oikea +8.2
Ongelmana on joustossa tuleva haritus johtuen väärästä idle armista. Autossa tehostetun kutosen ohjaus kilkkeet, mutta kasin idle arms. Laitoin osto puolelle ilmon manuaali ohjauksen osista.
Re: Etupään säädöt -65:een
Tuossa.NooB kirjoitti:Olisiko kellään tehdas arvoja ohjauskulmista? ja onko kutosella ja kasilla samat arvot ohjauskulmissa?
Toe-In arvoja ei näköjään 65 ollut ne ovat:
min 3/32", max. 11/32", ero -0, optimi 7/32". Nämä siis I6 ja V8 autoille samat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Etupään säädöt -65:een
Tuossa saattaisi olla hyvää luettavaa koska Mustang onkin oikeasti Falcon.
http://www.joesfalcon.com/page12.html
http://www.joesfalcon.com/page12.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Etupään säädöt -65:een
Jukka sääteli tosta meidän kutosesta tänään pyöränkulmat, tai siis oikeasti auraus vaan säädettiin. camber ja caster oli ihan toleransseissa, rataahan tällä ei oo tarkoitus ajaa niin ei lähdetty shimmaileen niitä, kun taitavat olla vielä tehtaan jäljiltä.
Nyt on aurausta se n. 3mm, 11mm oli lähtötilanne! Ja tuntui rauhoittuvan hieman ohjaus, tosin ei se ihan huono ollutkaan, renkaat vaan tuppas kulumaan ulkoreunoista.
Nyt on aurausta se n. 3mm, 11mm oli lähtötilanne! Ja tuntui rauhoittuvan hieman ohjaus, tosin ei se ihan huono ollutkaan, renkaat vaan tuppas kulumaan ulkoreunoista.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Etupään säädöt -65:een
Ville, onko tuo nykyinen auraus 3mm total eli molemmat puolet yhteensä ?Ville K kirjoitti:Nyt on aurausta se n. 3mm, 11mm oli lähtötilanne! Ja tuntui rauhoittuvan hieman ohjaus, tosin ei se ihan huono ollutkaan, renkaat vaan tuppas kulumaan ulkoreunoista.
Mexicon liittämästä taulukosta ei ilmene tarkoittaako 1/4" Toe in optimum kokonaisaurausta vai per puoli.
Mulla auto kulkee suoraan, kääntyy tarvittaessa eikä gummi kulu, mutta säädetään nyt tehtaan speksiin, kun kerran säätämään ryhdyin.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Etupään säädöt -65:een
Mun mielestä kokonaisauraus, Jukka korjatkoon jos oon väärässä..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Etupään säädöt -65:een
Ei tarvitse korjata, noinhan se oli.Ville K kirjoitti:Mun mielestä kokonaisauraus, Jukka korjatkoon jos oon väärässä..
-Jukka-