Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Eli Casteria miinuksen vai plussan puolelle, tuo nolla on tehtaan arvo ainakin Haynesin mukaan, TCP :n ohjeissa toki neuvottiin 3-4 positiivista (eli kallistuma eteenpäin ???) katuajokkiin.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

65-66 malleihin voi sanoa, että casteria plussalle niin paljon kuin shimmeillä saa niin, että camber ei sentään nyt positiiviselle mene. Noissa on helpompi castersäätö reaktiotangossa, laita nyt alkuun vaikka kaksi astetta ja kokeile.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Paluuta vanhaan topicciin. Pari kesää ajelleena häiritsee ohjauksen liiallinen herkkyys, hammastangon välystä ja aurausta säätämällä siitä saa osan pois mutta silti ohjaus on kovin herkkä, ratti kääntyy yhdellä sormella paikallaankin. Autossa on KRC:n alumiininen pumppu johon saa virtausta pienentäviä venttiilejä, onko näistä kenelläkään kokemuksia ? Pumpun valmistaja sanoo että Mustang 2 tyyppiseen tankoon olisi oltava pienemmällä virtauksella oleva venttiili mutta TCP:n tanko ei oikein ole sama juttu.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Itelläni Unisteerin -tanko ja siinä käytössä matalapainepumppu. Onko sulla TCPn oma pumppu, vai mikä?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Positiivinen kallistuma taaksepäin. TCP Sarjan mukana tuli KRC :n pumppu , johon saa vaihdettua helposti ainakin 10 erilaista virtausta omaavaa venttiiliä. Nyt paikallaan on pumpun vakioventtiili, jolla ohjaus tuntuu kovin kevyeltä. Tilasin n. 30 % vähemmän virtaavan , palaan asiaan kun on saatu paikoilleen.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mun kokemuksia TCP:stä on tähän mennessä et pitäis saada lisää tehostusta. Tien päällä ihan hyvä, mut jos pitää veivata nopeasti niin tulee kiire. Käy raskaaksi. Ostin sarjan jossa suurempia suuttimia, niin alkaa jonkin ajan päästä pumppu kavitoimaan. Säiliö on riittävän korkealla, mut tuloletkua pumpulle en lyhentänyt yhtään ja se tekee aika lenkin alas päin, niin veikkaan sen olevan ainakin osasyy kyseiseen ilmiöön. Hammastangon kiinnitys pitäisi olla oikein. Tosin piti hieman kikkailla, että sai tangon pysymään suorassa kun kiristi pultit. Ei o vielä hyvä.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Re: Kokemuksia TCP tai RRS hammastangosta

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Tehostajan pumpun venttiili vaihdettu vähemmän virtaavaksi, eipä juurikaan vaikutusta ajettavuuteen ja tehostuksen voimakkuuteen. Täytyy tuumia pyöränkulmia kevättä ajatellen, nyt taitaa nekin edesauttaa herkkyyttä, taittuu kyllä mutkatiellä helposti.
Vastaa Viestiin