Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Hienoa, kiitos ja hattu päästä että yhteishenkeä löytyy. Omaltakohdalta pyrin ainakin olemaan apuna Natikoiden
slalom-(rata-)järjestelyssä. Ja eiköhan tuohon pistelaskuunkin löydy sopiva kaikkia tyydyttävä tapa talven aikana.
slalom-(rata-)järjestelyssä. Ja eiköhan tuohon pistelaskuunkin löydy sopiva kaikkia tyydyttävä tapa talven aikana.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
-
- Hiljaisempi
Kyllä mun mielestä Ford Champion on se henkilö, joka on käyttänyt vähiten aikaa kolmen osa-alueen suorittamiseen, mikäli tuo Burn Out tosiaan jätetään pois laskuista. Viimevuotisia suorituksia ynnäillen homma menisi jotakuinkin näin ja tässä on otettu sieltä täältä kaikkiin kolmeen lajiin osallistuneita henkilöitä:
Laitinen: Drag aika 12.005, rata 1,33.924 ja slalom 1,18.16 ajat yhteenlaskettuna tekee vähän yli kolme minuuttia eli 3,04.089. Ei oikein voittaja-ainesta, koska slalomissa aika oli surkea verrattuna moneen muuhun. Voitti kuitenkin Dragin näistä lasketuista.
Eiranen: Drag 12.177, rata 1,34.000 ja slalom 1,04.03. Yhteensä kai jotain 2,50.207? Hävisi Laitiselle dragissä ja radalla, mutta slalom meni paljon paremmin.
Uljas: Drag 12.633, rata 1,31.060 ja slalom 1,08.17. Yhteensä 2,51.863 eli toistaiseksi toisena rankingissa. Voitti sentään rata-ajon, mutta tuo slalom...
Keloaho: Drag 15.323, rata 1,31.460 ja slalom 1,11.97. Yhteistulos mun laskujen mukaan 2,58.753. Hyvä rata-ajosuoritus hukkuu huonoon kiihdyttelyyn... Kolmas sija tällä hetkellä.
Kallio: Drag 13.648, rata 1,32.311 ja slalom 1,04.02. Tasainen suoritus, josta yhteisaika 2,49.979 ja voittajaksi.
Eli järjestys olisi Kallio, Eiranen, Uljas, Keloaho ja Laitinen. Ja nää oli ihan satunnaisesti poimittuja suorittajia ja tällä listalla ei ole mitään tekemistä tämän vuoden virallisten tulosten kanssa. Mutta, niin kuin sanoin... vähiten aikaa kuluttanut on voittaja tällä systeemillä eikä mitään painotuksia tarvita minkään lajin osalle. Jos ei osallistu kaikkiin, ei voi olla Herkkusieni! Onko tää systeemi helppo ja nopea laskea kaikkien sijoitus, niin se onkin jo toinen asia... Tosiasiahan on se, että rata-ajon taso on sen verran kova, että isot erot syntyy näköjään slalomissa tai kiihdyttelyssä? Jos olet kaveria 5 sekkaa nopeampi stripillä, voit hävitä saman ajan radalla tai slalomissa tai toisin päin.
No ok, juttu menee kiusalliseksi, mikäli joku voittaa esim dragin ja radan, mutta häviää ihan älyttömästi slalomissa. Kahta voitettua lajia ei arvosteta, vaan tulos ratkaistaan kylmästi ajoilla. Mikään ei ikinä ole reilua,
Laitinen: Drag aika 12.005, rata 1,33.924 ja slalom 1,18.16 ajat yhteenlaskettuna tekee vähän yli kolme minuuttia eli 3,04.089. Ei oikein voittaja-ainesta, koska slalomissa aika oli surkea verrattuna moneen muuhun. Voitti kuitenkin Dragin näistä lasketuista.
Eiranen: Drag 12.177, rata 1,34.000 ja slalom 1,04.03. Yhteensä kai jotain 2,50.207? Hävisi Laitiselle dragissä ja radalla, mutta slalom meni paljon paremmin.
Uljas: Drag 12.633, rata 1,31.060 ja slalom 1,08.17. Yhteensä 2,51.863 eli toistaiseksi toisena rankingissa. Voitti sentään rata-ajon, mutta tuo slalom...
Keloaho: Drag 15.323, rata 1,31.460 ja slalom 1,11.97. Yhteistulos mun laskujen mukaan 2,58.753. Hyvä rata-ajosuoritus hukkuu huonoon kiihdyttelyyn... Kolmas sija tällä hetkellä.
Kallio: Drag 13.648, rata 1,32.311 ja slalom 1,04.02. Tasainen suoritus, josta yhteisaika 2,49.979 ja voittajaksi.
Eli järjestys olisi Kallio, Eiranen, Uljas, Keloaho ja Laitinen. Ja nää oli ihan satunnaisesti poimittuja suorittajia ja tällä listalla ei ole mitään tekemistä tämän vuoden virallisten tulosten kanssa. Mutta, niin kuin sanoin... vähiten aikaa kuluttanut on voittaja tällä systeemillä eikä mitään painotuksia tarvita minkään lajin osalle. Jos ei osallistu kaikkiin, ei voi olla Herkkusieni! Onko tää systeemi helppo ja nopea laskea kaikkien sijoitus, niin se onkin jo toinen asia... Tosiasiahan on se, että rata-ajon taso on sen verran kova, että isot erot syntyy näköjään slalomissa tai kiihdyttelyssä? Jos olet kaveria 5 sekkaa nopeampi stripillä, voit hävitä saman ajan radalla tai slalomissa tai toisin päin.
No ok, juttu menee kiusalliseksi, mikäli joku voittaa esim dragin ja radan, mutta häviää ihan älyttömästi slalomissa. Kahta voitettua lajia ei arvosteta, vaan tulos ratkaistaan kylmästi ajoilla. Mikään ei ikinä ole reilua,
Get in, sit down, shut up and hold on!
- Sport 65
- Aktiivi
- Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9" - Paikkakunta: Orimattila
Kyllähän Natikat on kesän tärkein ja paras tapahtuma, mulle ainoa häppeninki minkä edelle ei mene mikään muu, hienoa että jatkoa on luvassa.
Sekä Futuragen ja Hollow Headin esittämä pistelaskusysteemi vaikuttavat molemmat ihan hyviltä, aina löytyy joku jolle käytetty systeemi ei sovi. Mun mielestä Futuragen systeemissä ei ollut liikaa painoarvoa kiihdytykselle, eihän herkkusienen taunus voi liikenteessä jaloissakaan pyöriä. Rata-alustalla ja näillä suosituilla, radalle tarkoitetuilla semi slickseillä pääsee varttimailin alle 12 sekunnin jos on vähän jerkkua moottorissa, siitä ei ole epäselvää. Itse ajoin kaikki lajit samoilla 225 leveillä kumeilla ja vain yhden varttimailin rykäsyn ja aika oli tuo 12,177. Lisää voimaa ja lisää kumia jos taunus ei kulje.
Toi on hyvä että burnis jätettiin kisasta pois, mutta burnisalueen voisi silti säilyttää mun mielestä, kiinnostaa varmaan yleisöä.
Samoin tuota rengassääntöä voisi ehkä miettiä, pitääkö ajaa kaikki lajit samoilla kumeilla. Toi menee ehkä vähän hölmöksi jos pitää olla joka lajiin omat renkaat, kohta pitää olla sadekelin slicksitkin mukana, vai sallittaisiinko kiihdytykseen eri kumit kuten monilla olikin. Tai jos vaihtaa renkaita stripille ja radalle, niin sallittaisiinko ajaminen mutta ei osallistumista champiooni skabaan.
Mulle on sama vaikka annettaisiin miinuspisteitä vaijerikytkimestä, holleyn kaasarista tai rumasta kuskista, mä tuun silti ajamaan.

Sekä Futuragen ja Hollow Headin esittämä pistelaskusysteemi vaikuttavat molemmat ihan hyviltä, aina löytyy joku jolle käytetty systeemi ei sovi. Mun mielestä Futuragen systeemissä ei ollut liikaa painoarvoa kiihdytykselle, eihän herkkusienen taunus voi liikenteessä jaloissakaan pyöriä. Rata-alustalla ja näillä suosituilla, radalle tarkoitetuilla semi slickseillä pääsee varttimailin alle 12 sekunnin jos on vähän jerkkua moottorissa, siitä ei ole epäselvää. Itse ajoin kaikki lajit samoilla 225 leveillä kumeilla ja vain yhden varttimailin rykäsyn ja aika oli tuo 12,177. Lisää voimaa ja lisää kumia jos taunus ei kulje.
Toi on hyvä että burnis jätettiin kisasta pois, mutta burnisalueen voisi silti säilyttää mun mielestä, kiinnostaa varmaan yleisöä.
Samoin tuota rengassääntöä voisi ehkä miettiä, pitääkö ajaa kaikki lajit samoilla kumeilla. Toi menee ehkä vähän hölmöksi jos pitää olla joka lajiin omat renkaat, kohta pitää olla sadekelin slicksitkin mukana, vai sallittaisiinko kiihdytykseen eri kumit kuten monilla olikin. Tai jos vaihtaa renkaita stripille ja radalle, niin sallittaisiinko ajaminen mutta ei osallistumista champiooni skabaan.
Mulle on sama vaikka annettaisiin miinuspisteitä vaijerikytkimestä, holleyn kaasarista tai rumasta kuskista, mä tuun silti ajamaan.

Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Joo oikein arvattu.
Pitää selitellä slaalomiaikaa eli kaks ekaa kierrosta kuskasin lapsia ja sit kuulin et ne ajat kirjataan eikä muita, ajoin kolmannen vähän nopeemman ajan ku toi 1.18
Mut pistelaskuissa mulle ei oo muuta väliä kunhan ne on kaikille samat
Suurimmat huolet mulla on sen suhteen et pääseekö paikalle....
Pitää selitellä slaalomiaikaa eli kaks ekaa kierrosta kuskasin lapsia ja sit kuulin et ne ajat kirjataan eikä muita, ajoin kolmannen vähän nopeemman ajan ku toi 1.18
Mut pistelaskuissa mulle ei oo muuta väliä kunhan ne on kaikille samat

Suurimmat huolet mulla on sen suhteen et pääseekö paikalle....
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Jep. Toi rengas homma jakaa varmasti mieipiteitä. Itselläkin on slicksit dragiin, näillä tosin paras aika toistaiseksi 12,3 (Gooduear GT2 katurenkaalla 2010 paras 11,99).
Mielestani kiihdytys ajossa pitää sallia kiihdytys renkaat, kosk amuuten nopeimmilla autoilla ei oikein edes pysty ajamaan. Rataslickseillä taas ei periaatteessa ole niin suurta merkitystä rata ajoon, siis ajallisesti kyllä mutta itse ajo tapahtumaan ei. Rataslicksit ottavat ajasta pois 3s.
Toistaiseksi ehkä Pokkisen ehdotus (Kiihdtys sekunnin kymmenykset pisteitä, ja jaetaan kahdella) voisi olla järkevin...
Itse ajan ihan tosissani kyllä joka lajissa tuli siitä pisteitä tai ei. Paitsi Burnis, johon en viitsi renkaita raahata.
hä?
Mielestani kiihdytys ajossa pitää sallia kiihdytys renkaat, kosk amuuten nopeimmilla autoilla ei oikein edes pysty ajamaan. Rataslickseillä taas ei periaatteessa ole niin suurta merkitystä rata ajoon, siis ajallisesti kyllä mutta itse ajo tapahtumaan ei. Rataslicksit ottavat ajasta pois 3s.
Toistaiseksi ehkä Pokkisen ehdotus (Kiihdtys sekunnin kymmenykset pisteitä, ja jaetaan kahdella) voisi olla järkevin...
Itse ajan ihan tosissani kyllä joka lajissa tuli siitä pisteitä tai ei. Paitsi Burnis, johon en viitsi renkaita raahata.
hä?
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Mustat ja pyöreät tai punaiset ja savuavat, vaikea valvottava, en laittaisi mitään rajoituksia. Paitsi slalomin cuppia ajaville lajisäännön mukaiset, muuten tuloksia ei noteerata slalom-cup pisteissä. Ajanottajat ja radalle lähettäjät vaihtuu monta kertaa päivän aikana kaikilla ei välttämättä ole hippaa onko auton alla dottia, slicsiä vai piikkirengasta. Kuskilta kysyttäessä ei tiedä edes minkä merkkisellä autolla ajaa...Antti66HT kirjoitti:Jep. Toi rengas homma jakaa varmasti mieipiteitä.
hä?

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Toi rengas sääntö sais olla vapaa kaikissa lajeissa.Jos joku haluaa ruuvata joka lajiin eri renkaat niin siitä vaan. itse oon niin laiska että en viitsinyt raahata vaihtorenkaita mukana, eikä ne olisi mitään auttanutkaan tänä vuonna.
Sellainen sääntö vaihtoehto että katsastuksessa renkaat merkataan ja ne on ja pysyy.(Ellei rikkoudu niin luvalla saa pistää ehjän/ehjät tilalle)
Slalomissa periaatteessa kans sama ympäri kauden, ihan sama millä renkailla ajat joka paikassa eri pinta, kylmät renkaat,likainen asfaltti ym, mun mielestä ei mitään merkitystä renkailla, jokaisen oma valinta mitä käyttää.
Onhan tietenkin olemassa hyviä ja vielä hyvempiä renkaita.
Sellainen sääntö vaihtoehto että katsastuksessa renkaat merkataan ja ne on ja pysyy.(Ellei rikkoudu niin luvalla saa pistää ehjän/ehjät tilalle)
Slalomissa periaatteessa kans sama ympäri kauden, ihan sama millä renkailla ajat joka paikassa eri pinta, kylmät renkaat,likainen asfaltti ym, mun mielestä ei mitään merkitystä renkailla, jokaisen oma valinta mitä käyttää.
Onhan tietenkin olemassa hyviä ja vielä hyvempiä renkaita.
Mun mielestä ei rajoituksia renkaisiin, kukin saa ajaa millä haluaa. Mutta se " one man one macchina" periaate eli tsamppioonikilpailussa tarvii yhden henkilön ajaa yhdellä autolla..siinähän sitä on muuten taas pistelaskijalla hommaa kun selvittelee. Tottakai Natikoissa saa ajaa useamma autolla jos niitä on, mutta jotenkin se pitää rajata.
Toi uusi pistelaskusysteemi sorsii mielestäni kiihdytysautoilijaa päin vastoin kuin täällä on väitetty.. jos auto on rakennettu kiihdytykseen, sillä voi päästä jopa 8 sekunnin varttimailiaikaan,mutta sillä ei sitten todellakaan edes ajeta radalla. Radalle rakennetulla autolla taas voi aina ajaa kiihdytystä ja lisäksi sillä osallistutaan sekä rataan että kiihdytykseen. Ja jos tämä kiihdytysauto, joka saa vain vain 80 pojoa ajettuaan 8.0 ajan, ei osallistu rata-ajoon eikä slalomiin saa näistä 200+200 rangaistuspistettä.
Käytännössä ei ole olemassa pistelaskusysteemiä joka täyttäisi kaikki kriteerit täydellisesti joten meidän on tyytyminen kompromissiin.Systeemin yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys on ihan ykkösjuttu.
Toi uusi pistelaskusysteemi sorsii mielestäni kiihdytysautoilijaa päin vastoin kuin täällä on väitetty.. jos auto on rakennettu kiihdytykseen, sillä voi päästä jopa 8 sekunnin varttimailiaikaan,mutta sillä ei sitten todellakaan edes ajeta radalla. Radalle rakennetulla autolla taas voi aina ajaa kiihdytystä ja lisäksi sillä osallistutaan sekä rataan että kiihdytykseen. Ja jos tämä kiihdytysauto, joka saa vain vain 80 pojoa ajettuaan 8.0 ajan, ei osallistu rata-ajoon eikä slalomiin saa näistä 200+200 rangaistuspistettä.
Käytännössä ei ole olemassa pistelaskusysteemiä joka täyttäisi kaikki kriteerit täydellisesti joten meidän on tyytyminen kompromissiin.Systeemin yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys on ihan ykkösjuttu.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Yhteen laskettu kokonaisaika, vartti maili, 13,50 s + slalom, 1min 07,80 s + rata, 1min 34,65 s = 2 min 55,95 s tai 175,95 s.
Renkaat vähän samaan tapaan kuin koneetkin, se joka virittää niin mitä se muille kuuluu. -> isolohko miehillä isot kumit jne.
Tai sitten yksityyppirengas esim. 205 50 R15. Ai niin ne jarrut max halkaisija 295 mm.
Siis renkaista; sitä alle mitä talista löytyy tai parhaaksi näkee, ei rajoituksia Natikoissa renkaiden suhteen.
Vain yhdellä autolla voi osallistua herkusieni kisaan. Muutoin voi ajella vaikka kuinkamonella taunuksella.
Jotenkin voisi myös yrittää huomioida kuskin vaihdot, ettei joku käy ajamassa toiselle aikaa.
Kuminpoltto pois herkusieni kisasta.
Renkaat vähän samaan tapaan kuin koneetkin, se joka virittää niin mitä se muille kuuluu. -> isolohko miehillä isot kumit jne.
Tai sitten yksityyppirengas esim. 205 50 R15. Ai niin ne jarrut max halkaisija 295 mm.
Siis renkaista; sitä alle mitä talista löytyy tai parhaaksi näkee, ei rajoituksia Natikoissa renkaiden suhteen.
Vain yhdellä autolla voi osallistua herkusieni kisaan. Muutoin voi ajella vaikka kuinkamonella taunuksella.
Jotenkin voisi myös yrittää huomioida kuskin vaihdot, ettei joku käy ajamassa toiselle aikaa.
Kuminpoltto pois herkusieni kisasta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Sorsii? Onko "kolmiottelussa" tarkoitus että vain yhteen lajiin osallistunut voi pärjätä kokonaiskilpailussa?Futurage kirjoitti:Toi uusi pistelaskusysteemi sorsii mielestäni kiihdytysautoilijaa päin vastoin kuin täällä on väitetty.. jos auto on rakennettu kiihdytykseen, sillä voi päästä jopa 8 sekunnin varttimailiaikaan,mutta sillä ei sitten todellakaan edes ajeta radalla. Radalle rakennetulla autolla taas voi aina ajaa kiihdytystä ja lisäksi sillä osallistutaan sekä rataan että kiihdytykseen. Ja jos tämä kiihdytysauto, joka saa vain vain 80 pojoa ajettuaan 8.0 ajan, ei osallistu rata-ajoon eikä slalomiin saa näistä 200+200 rangaistuspistettä.
Eiköhän mutkaradalla nyt kuitenkin mitata auton suorituskykyä kokonaisuutena selkeästi kokonaisvaltaisimmin joten pisteytyksen luulisi suurimmaksi osaksi painottuvan radalla ajettuihin aikoihin. Yleensäkin miksi niitä virhepisteitä pitää antaa? Kai koko kilpailun paremmuusjärjestys selviäisi niin että voittaja löytyisi kaikkiin kolmeen lajiin osallistuneiden keskuudesta, näiden perään sijoitettaisiin kahteen ja lopuksi yhteen lajiin osallistuneet? Keep it simple!

Ja vielä, hienoa kun tapahtuma saadaan puristettua yhteen päivään ja tekijöitä löytyy! Omaa aikaa ei vielä löydy talkoohommiin, mutta tulevina vuosina varmasti.
ps. Renkaat mitä kukin alleen laittaa ja only one man and the machine.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Hyvää keskustelua,
mielestäni on mukava että näistä avoimesti keskustellaan-.Vähentää keskustelua sitten paikan päällä ja jälkeenpäin.
Natikat ovat parhaimmillaan, kun pääse ajamaan melkein millä vaan häksättimellä, mutta toisaalta olisi mukava, jos viralliselta taholta, Natikka organisaatiolta linjattaisiin ( Taisto, Ville etc.) esim:"Rengastus vapaa."
mielestäni on mukava että näistä avoimesti keskustellaan-.Vähentää keskustelua sitten paikan päällä ja jälkeenpäin.
Natikat ovat parhaimmillaan, kun pääse ajamaan melkein millä vaan häksättimellä, mutta toisaalta olisi mukava, jos viralliselta taholta, Natikka organisaatiolta linjattaisiin ( Taisto, Ville etc.) esim:"Rengastus vapaa."
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
komppaan TÄYSIN Antin kirjoitustaNoNeed4Boost kirjoitti:Sorsii? Onko "kolmiottelussa" tarkoitus että vain yhteen lajiin osallistunut voi pärjätä kokonaiskilpailussa?Futurage kirjoitti:Toi uusi pistelaskusysteemi sorsii mielestäni kiihdytysautoilijaa päin vastoin kuin täällä on väitetty.. jos auto on rakennettu kiihdytykseen, sillä voi päästä jopa 8 sekunnin varttimailiaikaan,mutta sillä ei sitten todellakaan edes ajeta radalla. Radalle rakennetulla autolla taas voi aina ajaa kiihdytystä ja lisäksi sillä osallistutaan sekä rataan että kiihdytykseen. Ja jos tämä kiihdytysauto, joka saa vain vain 80 pojoa ajettuaan 8.0 ajan, ei osallistu rata-ajoon eikä slalomiin saa näistä 200+200 rangaistuspistettä.
Eiköhän mutkaradalla nyt kuitenkin mitata auton suorituskykyä kokonaisuutena selkeästi kokonaisvaltaisimmin joten pisteytyksen luulisi suurimmaksi osaksi painottuvan radalla ajettuihin aikoihin. Yleensäkin miksi niitä virhepisteitä pitää antaa? Kai koko kilpailun paremmuusjärjestys selviäisi niin että voittaja löytyisi kaikkiin kolmeen lajiin osallistuneiden keskuudesta, näiden perään sijoitettaisiin kahteen ja lopuksi yhteen lajiin osallistuneet? Keep it simple!![]()
Ja vielä, hienoa kun tapahtuma saadaan puristettua yhteen päivään ja tekijöitä löytyy!
ps. Renkaat mitä kukin alleen laittaa ja only one man and the machine.

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
Vartilla tosin on vaikeempi saada noita sekuntteja pois matkan pituuden takia, mutta piste-erot on aika valtavat ellei sitten suhteuta tolleen kuten pokkinen. Kiihdytyksessä pärjäävät sanoo ton kokonais-ajan mukaan että on liian rata-painotteinen... 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Olisiko samalla FMOC slalom cupissa tämä "villinä" osakilpailuna, jossa ei renkaita tullattaisi. Early stock luokkakin saisi ajaa slikseillä niin halutessaan. Cup pisteet jaettaisiin normaalisti luokkatuloksen pohjalta, ja Natikka pointsit yleiskisan perusteella. 2013 cup sääntöjä kirjoitetaan tässä samalla...Antti66HT kirjoitti:Hyvää keskustelua,
...mutta toisaalta olisi mukava, jos viralliselta taholta, Natikka organisaatiolta linjattaisiin ( Taisto, Ville etc.) esim:"Rengastus vapaa."
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- pokkinen
- Aina äänessä
- Auto: Ford Transit
Natikkaorganisaatio linjaa selkeät säännöt myös rengastuksiin. (käytännössä tarkoittanee että rengastus on vapaa)JXA-26 kirjoitti:Olisiko samalla FMOC slalom cupissa tämä "villinä" osakilpailuna, jossa ei renkaita tullattaisi. Early stock luokkakin saisi ajaa slikseillä niin halutessaan. Cup pisteet jaettaisiin normaalisti luokkatuloksen pohjalta, ja Natikka pointsit yleiskisan perusteella. 2013 cup sääntöjä kirjoitetaan tässä samalla...Antti66HT kirjoitti:Hyvää keskustelua,
...mutta toisaalta olisi mukava, jos viralliselta taholta, Natikka organisaatiolta linjattaisiin ( Taisto, Ville etc.) esim:"Rengastus vapaa."
Vaikka natikka-slalom kuuluu osana koko kesän FMOC-cuppia, meidän lienee viisain tehdä poikkeus rengas-sääntöön. Eli yksinkertaisuuden vuoksi natikoissa ajetaan natikoitten säännöillä. Kellään ei liene intressejä kytätä (tai vaihdella) renkaita slalomissa jos muuten tapahtumassa on rengastus vapaa.
Eli Arto, voit kirjata 2013 FMOC slalom-cup sääntöihin että natikoissa ajetaan osakilpailu tapahtuman rengas-säännöillä.
- Juha -