A M E N ! !pokkinen kirjoitti:Eli Arto, voit kirjata 2013 FMOC slalom-cup sääntöihin että natikoissa ajetaan osakilpailu tapahtuman rengas-säännöillä.

Valvoja: Ville K
A M E N ! !pokkinen kirjoitti:Eli Arto, voit kirjata 2013 FMOC slalom-cup sääntöihin että natikoissa ajetaan osakilpailu tapahtuman rengas-säännöillä.
Hollow Head kirjoitti:Tosiasiahan on se, että rata-ajon taso on sen verran kova, että isot erot syntyy näköjään slalomissa tai kiihdyttelyssä? Jos olet kaveria 5 sekkaa nopeampi stripillä, voit hävitä saman ajan radalla tai slalomissa tai toisin päin.
No ok, juttu menee kiusalliseksi, mikäli joku voittaa esim dragin ja radan, mutta häviää ihan älyttömästi slalomissa. Kahta voitettua lajia ei arvosteta, vaan tulos ratkaistaan kylmästi ajoilla. Mikään ei ikinä ole reilua,
Tähän viimeiseen riviin kiteyttäisin koko idean. Kaikkeen kilvanajamiseen osallistutaan ja siitä koknaisuudesta lasketaan nopein, kaikkin lajeihin osallistuneista. Muita ei tarvitse mukaan laskea! Mikä herkkusieni se on, jos ei kaikkiin lajeihin osallist? Itse en kehtaisi edes käydä pokkaamassa voittopystiä, (ei sillä että sitä koskaan saavuttaisikaan) jos en ole kaikkiin osallistunut!!1969 kirjoitti:Vartilla yhden sekunnin sisään mahtuu ensimmäiset 13 (myös muut lajit ajanutta). Sekä slalomissa, että radalla ensimmäiset 13 kuskia ovat ajoissa 5 sekunnin sisällä.
Iso taustalla kummitteleva periaatteellinen kysymys lienee, katsotaanko että rata ja slalom ovat ikään kuin tårta på tårta ja kokonaistuloksen tulisi muodostua puoliksi mutkittelusta ja puoliksi suoraanajosta, vai entiseen perusajatukseen (joka ei ole käytännössä toteutunut puhtaiden drag laitteiden osallistumisen myötä), että kaikki kolme vaikuttaisivat lopputulemaan yhtä paljon.
Jos mietitään ensimmäistä vaihtoehtoa, niin vartilla kurottu 0,1s pitäisi vastata mutkissa ajettua yhtä sekuntia.
Jos pitäydytään jälkimmäisessä, eli annetaan mutkittelusta 2/3 ja suoraan ajamisesta 1/3, niin vartilla kurottu 0,2s pitäsi vastata mutkissa ajettua yhtä sekuntia. Tai yksi vielä keskustelematon vaihtoehto voisi olla herkkusienipisteiden jakaminen nykyiseen malliin, mutta vain kaikkiin lajeihin osallistuneille. Tällöin sijoitukset ratkaisevat enemmän ja kaikkien lajien painoarvo on yhtä suuri.
Suora yhteelaskettu sekuntimäärä johtaa siihen, että suoraanajotaitojen ja tuunauksen merkitys on noin 10% (1s) koko kisasta, jos katsotaan tuota 13 kärkeä. Käytännössä varttimailin merkitys ei juurikaan kasvaisi entiseen verrattuna. Mukaan kannattaisi hommata ennemmin ne 3s rataslicksit kuin varttimailirenkaat.
Oli miten oli, eihän tämä ole kuolemanvakavaa ja järjestäjät tekevät juuri niinkuin parhaaksi näkevät. Kovempaa ajetaan joka tapauksessa ensi kesänä. Kaikissa lajeissa.
Jos kaikkien lajien painoarvo on sama, on tulos käsittääkseni lähes sama kuin tuo Pokkisen varttiaika/2 + sijotus. Toi kuullostais hyvältä, mutta tässä tais olla hakusessa se helppo laskentakaava, että tietäis tuloksen lähes heti ajettuaan. Helpottuu pisteiden laskeminen jne. mitä futurage tuolla jo selitti. Ja toikin on kyllä totta että juurikin kärjen osalta tuolla ollaan toisiaan lähellä.1969 kirjoitti:Tai yksi vielä keskustelematon vaihtoehto voisi olla herkkusienipisteiden jakaminen nykyiseen malliin, mutta vain kaikkiin lajeihin osallistuneille. Tällöin sijoitukset ratkaisevat enemmän ja kaikkien lajien painoarvo on yhtä suuri.
Allekkirjoitan, vaikken Lohjalta olekkaan.Homer65 kirjoitti:Mikään ei ole niin vakavaa kuin kilvan ajaminen, eikä sekään ole niin vakavaa!! (vanha Lohjalainen sanonta)
Ja tähän lopuksi ajatuksena että Petrin EI tosiaan tarvi slalom-aikaa selitellä. Katsokaa vaikka FoMoCo-Day:n tuloksiapete74 kirjoitti:Joo oikein arvattu.
Pitää selitellä slaalomiaikaa eli kaks ekaa kierrosta kuskasin lapsia ja sit kuulin et ne ajat kirjataan eikä muita, ajoin kolmannen vähän nopeemman ajan ku toi 1.18
Mut pistelaskuissa mulle ei oo muuta väliä kunhan ne on kaikille samat![]()
Suurimmat huolet mulla on sen suhteen et pääseekö paikalle....
Futurage kirjoitti:...sunnuntaina ei ajeta kilpaa.
Näin toimimalla saadaan paketista tiiviimpi ja kustannuksia säästyy. Lauantaista muodostuu varsinainen touhupäivä ja menoa riittää aamusta iltaan. Mitään ei olla jättämässä pois. Aikatauluja ym.säädetään tässä tulevan talven aikana.
No voihan siihen sunnuntaille lykätä FMOC kesä rata päivän, mutta rata lienee jo varattu...Mexico65 kirjoitti:![]()
Tapahtuma yksipäiväiseksi?????
Onko syy aktiivien puute?
Eikö tapahtumaa voisi jatkaa sunnuntaille vaikka vain epävirallisen rata-ajon merkeissä ja ratakustannukset ajajien kesken maksuun.
FMOC voisi ottaa tuon asian omakseen!
Jepujep. Onkohan vuoro jo vapautettu??Mexico65 kirjoitti:![]()
Tapahtuma yksipäiväiseksi?????
Onko syy aktiivien puute?
Eikö tapahtumaa voisi jatkaa sunnuntaille vaikka vain epävirallisen rata-ajon merkeissä ja ratakustannukset ajajien kesken maksuun.
FMOC voisi ottaa tuon asian omakseen!