GT -95 piristystä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pete222
Hiljaisempi
Auto: Mustang GT -95 5.0V8

GT -95 piristystä

Viesti Kirjoittaja pete222 »

Kova hinku on siis piristää vuoden -95 5.0 HO avoa talven aikana. Varsinkin ahtaminen kiinnostaisi kovasti ja mahdollisesti tehdä asia niin että jos tulevaisuudessa vielä innostuu niin olisi ahtimessa vähän varaa. Tulee eteen myös kaikki muu oheistouhu vaihteistoa myöten. Sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt, ei alkup. AODE-laatikko kestä kovinkaan paljoa tehon lisäystä. Kuume yltää pahimmillaan luokkaan 400hp ja tarkoituksena katukäyttö.

Nyt tarvitsee amatööri ammattiapua:

- Onko kellään kokemuksia tai vahvoja mielipiteitä Monster-laatikoista, esim.
http://www.monstertrans.com/store/produ ... n-2WD.html?

- Sietääkö voimansiirto vai tarviiko vaihtaa kardaania/vetareita..? (8.8" perällä).

- Tarvitseeko runko lisätukea pohjaan / moottoritilaan?

- Mitä osia koneeseen mahdollisesti tarvii vaihtaa?

- Jos ja kun ahtaminen tulee kysymykseen, mikä on mahdollinen vertailumalli tehonnousua ja alustan päivitystä ajatellen?

Ahdinhöpötyksenä olen ajatellut remmivetoista Vortechin bolt-on-settiä. Mitä olen täältä palstalta ymmärtänyt, niin valmiin sarjan kanssa katsastus onnistuu helpoiten.

Kokemuksia otetaan mielellään vastaan ja pottuiluakin (viimeistä kohtuudella). Jotain huomionarvoista kysymyslistasta varmasti unohtuikin ja senkin saa kertoa.

Olisi tosiaan ajatus laittaa auto aluksi siihen malliin kaikilta osin että se kestää tehoa ja pysähtyy polkimella. Sitten niitä ahtimia, ja kun sen saa otteeseen niin mahdollisesti myöhemmin ajatella kansia yms.

Pitää saada perspektiiviä suunnitelmaan nyt niin voi vähän budjettia hahmottaa. Halvimmillaanki maksaa tietysti pirusti - se on jo tiedossa :)
Mustang GT Convertible 5.0 -95
302TT
Mega-addikti

Re: GT -95 piristystä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Panosta moottorinohjaukseen ja suuttimiin. Vakiokalikat kestää, kunhan seos ja sytty on kohdallaan. Eräässä 5.0 twinturbossa 540hv@5200rpm ja vääntöä 760Nm@4600rpm, ahtoa 0,9bar. Kellari vakio crown victorian 5.0 rullanokkalohko eli ei edes takomäntiä...Polttoaineena RE85.
Mach1 -71
Topias74
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Vertailumallina varmaan käytetään Cobraa niinkuin mulla, olikohan sen vakioteho 240hv. Jarrut Cobrasta ja rungot kannattaa yhdistää! Laatikon kestävyydestä osaa parhaiten sanoa varmaan Maalismaan Sami. Perä varmaan ja vetaritkin kestää sen 400 hp ihan hyvin jos ei repimällä riko paikkoja!

Moottoriin ja oikeastaan koko autoon on vain taivas rajana mitä kaikkea siihen voi laittaa, koska melkein mitä vaan on musseen saatavana! Jos haluaa varman päälle pelata niin rakentaa sen koneenkin uusiksi ahdinkäyttöä ajatellen, ja kyllähän sitä rahhoo saa palamaan paljonkin. Mutta ei tuohon 400 heposeen tarvii vielä mitään HI-PO palikkaa laittaa, minä en ole montaa konetta rakentanu, niin en ole mikään guru neuvomaan, mutta terveellä järjellä kun valitsee osia, eikä mitään kaikkein " tehokkaimpia" palikoita missä luvataan eniten tehoa! Esim, vakio HO-nokka olis varmaan hyvä ahtimen kaverina, keinut vaihtaa 1,7 ja kansiin pienet porttaukset tai jotkut paremmin virtaavat kannet, hyvät pakosarjat, hyvä imusarja, sit se vortekki tai turbo tai mikä vaan, niin ei varmaan olla hirveän kaukana siitä 400 hp:stä!
Jukka
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Jos alusta on vielä tehtaan jäljiltä niin minä laittaisin ensin sen vastaamaan tulevia tehoja. :backtotopic:
-Jukka-
pete222
Hiljaisempi
Auto: Mustang GT -95 5.0V8

Viesti Kirjoittaja pete222 »

Täältähän on tullut jo nyt mukavasti juttua :)

Auto on siis tällä hetkellä kauttaaltaan alkuperäinen ja onhan se tiedossa että alustasta täytyy päivitys aloittaa. Ehkä sanoin sen tuossa alussa epäselvästi.

Ajatus oli (ja on edelleen) tosiaan saada tietoutta mitä nuo vakio-osat suunnilleen kestää ettei tarvitse kaikkea kantapään kautta oppia ja toisaalta ettei tarvitse turhaan tuhlata epäolennaiseen. Auto on kuitenkin avopeli että sinällään en siitä mitään kiihdytysautoa ole suunnittelemassa. Pääsee hengestään helpommallakin (halvemmalla) kuin katolleen keikauttamalla 8)
Mustang GT Convertible 5.0 -95
Vastaa Viestiin