Sivu 2/2
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 14 Huhti 2012, 19:44
Kirjoittaja FBFIN65
Olen kanssa vaihtanut/prässänt omaan autoon nipalliset alapallo nivelet
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 18:34
Kirjoittaja pokkinen
Oliko v..tumainen homma ?
Sen verran kurkkasin auton alle että ilmeisesti tukivarren etummainen pultti ei mahdu tulemaan pois ilman hammastangon purkamista. ... vai ?
Ei taida pystyä tukivarret paikallaan pelkkiä niveliä mitenkään vaihtamaan ?
nimimerkillä: pientä välystä havaittavissa myös

Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 21:51
Kirjoittaja ROKI
Saa sen pallukan vaihdettua alavarren pois ottamattakin, siihen vaan pitää olla tykalu jos ei ole sen saa tehtyä. Valmistin sakemannin kostoon sellasen työkalun millä saa pallon pois ja takaisin. Pikkasen tuumailua ja homma hoituu.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 17 Huhti 2012, 19:50
Kirjoittaja FBFIN65
Ei ollu mikään iso homma, mutta kunnon prässi pitää olla

Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 17 Huhti 2012, 21:31
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Ei kai noita alkuperäisen korkuisia alapalloja kannattais oikeestaan laittaa enää kuluneiden tilalle jos on madaltanut alustaa.
http://www.steeda.com/store/steeda-x5-b ... stang.html
Mutta jos ei se oo niin justiinsa miten auto käyttäytyy radalla ja ääritilanteissa niin sittenhän se on sama
Tässä myös hyvä vaihtoehto alkuperäisen tukivarren korvaamiseen:
http://store.kennybrown.com/product/fro ... -and-shelb Painon säästöäkin tulisi 7.6kg/pari alkuperäisiin tukivarsiin verrattuna.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 22 Huhti 2012, 22:00
Kirjoittaja pokkinen
No niin, pudotin tukivarret pois ja huomenna pääsee prässäileen uusia ala-palloja paikalleen.
Kun irroittaa raidepäät niin alatukivarren pultti mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman hammastangon irroitusta.
Eli puolessa tunnissa on tukivarret kädessä amatööriltäkin.
Nuo Us-Partsin nipalliset ala-pallot ei ole orggis-korkuiset ja näyttää aivan samalta kuin Steedan sivuilla.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 15 Touko 2012, 11:31
Kirjoittaja FINGT
Itse harkitsen noita Steedan alapalloja, ihan vaan sen takia että jos ne kestäis paremmin kuin Fordin osat kun hintakaan ei paljoa eroa OEM osasta, n. $30/pari
mikä sitten mahtaa olla oikeasti vaikutus ajettavuuteen, en aio rata-autoa alkaa rakentaan vaikka onkin tullut ostettua vähän sitä sun tätä

mutta jos tolla saa madalletun auton renkaan asentoa korjattua niin ei kai se voi asia huono olla

Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 15 Touko 2012, 17:48
Kirjoittaja Firebolt
pokkinen kirjoitti:No niin, pudotin tukivarret pois ja huomenna pääsee prässäileen uusia ala-palloja paikalleen.
Kun irroittaa raidepäät niin alatukivarren pultti mahtuu juuri ja juuri tulemaan ilman hammastangon irroitusta.
Eli puolessa tunnissa on tukivarret kädessä amatööriltäkin.
Nuo Us-Partsin nipalliset ala-pallot ei ole orggis-korkuiset ja näyttää aivan samalta kuin Steedan sivuilla.
Mutta ammatti miehellä menee vähintää tunti, pitää puhua puhelimessa vielä kaks tuntia sen jälkeenki...
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 02 Loka 2012, 13:15
Kirjoittaja Karppa2
Katsastussetä kirjoitti lappuun, että alapallonivelet vaihdettava. US Partsista tuli postitse parissa päivässä ja nyt aloin hohhaileen vaihtamista mutta järeähkön prässin tuossa taitaa tarvita. Sattuuko Jyvässeudulla jollakin olla sopivaa työkalua tehtynä (tai muuten vaan olemassa) jota sais lainata tahi vuokrata?
Ja kyseessä S197 vm 2008
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 08 Loka 2012, 18:54
Kirjoittaja Karppa2
Alapallot vaihdettu! Korjausoppaan ohjeilla lähti koko alatukivarsi irti ja sitten prässillä vanhat pallonivelet pois ja uudet tilalle. Tiukassa olivat, 8tn näytti prässin mittari ennen kuin napsahti irti. Kyllä olis käsiprässin kanssa tullu äitiä ikävä jos olis tukivarsi paikallaan yrittäny nirhiä :S
Nyt on tän vuoden leima paperissa ja musti lähtee talviunille!
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 09 Loka 2012, 07:42
Kirjoittaja Redfire06
Paljonko on Karppa2 kilometreja kun menivät jo vaihtoon?
Marko
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 10 Loka 2012, 09:03
Kirjoittaja Karppa2
Redfire06 kirjoitti:Paljonko on Karppa2 kilometreja kun menivät jo vaihtoon?
Marko
Ei ole kuin vajaat 54 tkm. En tiedä mikä tuolle olis selitys ku noin "pienillä" kilometreillä jo välystä: Keulahan on painava, renkaat leveähköt, rouva kääntää rattia auton vielä ollessa paikallaan, Fordin laatu yms
Jälkiviisaana vois ehkä sanoa, että orkkis pallonivelen kestoa ja ikää vois ennaltaehkäisevästi lisätä laittamalla rasvanipan kupin pohjaan (kuten tuossa tarvike-nivelessä on) ja säännöllisesti turauttamalla prässillä sinne rasvaa. Nippa olis helppo laittaa; keula ylös, alhaalta päin reikä ja siihen nippa.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 11 Loka 2012, 20:02
Kirjoittaja Firebolt
Justii vaihoin meiän maseratiin alapallot, 275000 mittarissa ja pomppas leimalta... Veemäistä hommaa mutta pakko laittaa
