EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Itse vaihdoin viime vuonna moiset.
http://www.procarbyscat.com/Products_Rally.asp
Mukana tuli myös adapteri jolla nuo istui suoraan 65 musseen. ja omasta mielestä istuu mukavasti ajan henkeen.
itse olen tyytyväinen miten nuo istuimet tukee.
http://www.procarbyscat.com/Products_Rally.asp
Mukana tuli myös adapteri jolla nuo istui suoraan 65 musseen. ja omasta mielestä istuu mukavasti ajan henkeen.
itse olen tyytyväinen miten nuo istuimet tukee.
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Talossa on jo 2 audia...siks todennutkin penkit hyviks ja ajattelin sen earlyn modifointia...Joe Cool kirjoitti:Suosittelisin ennemmin se Audin ostoaKyllä näihin vanhoihin kuuluvat vanhat penkit, totean mielipiteenäni, vaikkei sitä kysytäkään

joo kiitoksia noista linkeistä ja asiantuntevista kommenteista, löytyi paaaaljon ideoita, pää on vain täynnä visioita joita täytyy päästä muokkaamaan ja jotta vältyttäis ENEMMÄLTI hölmöyksiltä täytyy kuunnella itteensä visaampia

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Täytyy muistaa, varsinkin race-käyttöön suunniteltaessa, niskan ja pään tukeminen. Noissa siroissa penkeissä ei tule kunnon tukea ja sitä kyllä tarvitsee radalla, kun vielä on kypärä lisäämässä pään painoa.
Itsellä kanssa Corbeaun penkit, tarvike kiskoilla. Alustakoteloa laskettu paremman ajoasennon saamiseksi, tällä hetkellä tilapäisratkaisulla.
Itsellä kanssa Corbeaun penkit, tarvike kiskoilla. Alustakoteloa laskettu paremman ajoasennon saamiseksi, tällä hetkellä tilapäisratkaisulla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Otsikko sallinee laajemmankin käsittelyn aiheesta, myös tunnepitoisen.
Itse olisin tykännyt pitää oman 66ht:n mahdollisimman paljon Vintage-lookissa, mutta pikku hiljaa projektin mukana on joutunut joustamaan omista periaatteista ja edetä joissain asioissa eri suuntaan. Yksi tämmöinen alkuperäisyyden tuhoaminen on ollut etupenkkipuoli.
Autossani ei hankittaessa ollut alkuperäismallisia penkkejä vaan sovitettuna eri penkit (ilmeisesti pikkukakkosen 74-78 mussen penkit):
Ensin ajattelin noiden riittävän omaan käyttööni, mutta täydellinen sivuttaistuen ja kallistuksen säädön puute johti vaihtoehtojen miettimiseen.
Alkuperäisissä -65 -66 mallisissa penkeissä on minun mielestä pahimpana ongelmana täydellinen niskatuen puuttuminen. Vaikka itse olisit kuinka hyvä kuski, niin peräänajotilanteessa ei omista taidoista ole apua.
Foorumille kun tuli myyntiin Sparcon R-100 penkkipari, niin tuli ne hankittua. Hommasin lisäksi säätökiskot Sparco 0049302.
Penkit olivat olleet kiinni Kosolan -67 GT500 mustissa ja välissä oli lattarautasovitus. Nuo säätökiskot sopivat suoraan lattarautojen ja penkin väliin ja korotusta yhteensä 3 cm penkin alle.
R-100 penkit kippaavat (kippivipu molemmilla puolilla ja pääsee takapenkiltä hyvin käsiksi), on selkänojan kallistuksen säätö (kippivivusta, portaittainen, mutta portaat sen verran tiheänä, että löytyy hyvä asento) ja kiskojen kautta nopea pituussuunnan säätö.
Ainoa huono juttu noissa penkeissä tähän mennessä on ollut tuo heppoinen muovinen kallistuskahva, mutta siitä oli jo tieto hankittaessa ja saa modattua kestävemmiksi.
Ensi kesä näyttää miten takapuoli kestää noissa ja tarvitseeko tuota mahdollista alennusmodausta tehdä. Hieman vaikeammaksihan tuo autoon meneminen ja poistuminen tuli, mutta ei enää putoa penkiltä. Ainakin omalle selälle nuo istuimet ovat jo tallitestin perusteella erittäin hyvin istuvat ja tukevat ristiselkääkin suoraan tuollaisenaan.
Vintage look on poissa, mutta Restomod tilalla
Itse olisin tykännyt pitää oman 66ht:n mahdollisimman paljon Vintage-lookissa, mutta pikku hiljaa projektin mukana on joutunut joustamaan omista periaatteista ja edetä joissain asioissa eri suuntaan. Yksi tämmöinen alkuperäisyyden tuhoaminen on ollut etupenkkipuoli.
Autossani ei hankittaessa ollut alkuperäismallisia penkkejä vaan sovitettuna eri penkit (ilmeisesti pikkukakkosen 74-78 mussen penkit):
Ensin ajattelin noiden riittävän omaan käyttööni, mutta täydellinen sivuttaistuen ja kallistuksen säädön puute johti vaihtoehtojen miettimiseen.
Alkuperäisissä -65 -66 mallisissa penkeissä on minun mielestä pahimpana ongelmana täydellinen niskatuen puuttuminen. Vaikka itse olisit kuinka hyvä kuski, niin peräänajotilanteessa ei omista taidoista ole apua.
Foorumille kun tuli myyntiin Sparcon R-100 penkkipari, niin tuli ne hankittua. Hommasin lisäksi säätökiskot Sparco 0049302.
Penkit olivat olleet kiinni Kosolan -67 GT500 mustissa ja välissä oli lattarautasovitus. Nuo säätökiskot sopivat suoraan lattarautojen ja penkin väliin ja korotusta yhteensä 3 cm penkin alle.
R-100 penkit kippaavat (kippivipu molemmilla puolilla ja pääsee takapenkiltä hyvin käsiksi), on selkänojan kallistuksen säätö (kippivivusta, portaittainen, mutta portaat sen verran tiheänä, että löytyy hyvä asento) ja kiskojen kautta nopea pituussuunnan säätö.
Ainoa huono juttu noissa penkeissä tähän mennessä on ollut tuo heppoinen muovinen kallistuskahva, mutta siitä oli jo tieto hankittaessa ja saa modattua kestävemmiksi.
Ensi kesä näyttää miten takapuoli kestää noissa ja tarvitseeko tuota mahdollista alennusmodausta tehdä. Hieman vaikeammaksihan tuo autoon meneminen ja poistuminen tuli, mutta ei enää putoa penkiltä. Ainakin omalle selälle nuo istuimet ovat jo tallitestin perusteella erittäin hyvin istuvat ja tukevat ristiselkääkin suoraan tuollaisenaan.
Vintage look on poissa, mutta Restomod tilalla

Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Kun syksyllä 2013 sain tarpeekseni omista pomppopenkeistäni, ostin mäjänneet '66 aihiot, joiden jouset amerikan Large-Joe oli istunut mukavasti kuoliaaksi (eli oikein hyvä; ajoasento matalalla, eikä pompota), joten homma vaati enää purkamista, hiekkapuhallusta, maalausta jne., sekä kiinnityspulttien sovittelua/hitsausta oikeille paikoille, ettei tarvi tehdä autonpohjaan uusia reikiä, koska jätin kiskot pois. Näin sain ajoasentoa yht. yli 7cm alemmaksi alkup. kuntopalloihin verrattuna!!
TMI Sport Seat II superloonit/päälliset tulivat joulukuussa Niemensivulta, niin eiku hetekat verhoomoon ja kieli pitkällä odottelemaan valmistumista kuukauden päivät. Nyt penkit toimii, kuten niiden pitääkin toimia: ajoasento on mahtava, ei pompotusta, sopivasti tilaa ratin/reisien välissä, sivuttaistuessa löytyy ja sisustan ulkonäkö jopa PARANI orkkiksiin nähden, vaikka nekin oli komiat!
Kuvia: http://canonfotopalvelu.kuvat.fi/kuvat/ ... tback+-67/
TMI Sport Seat II superloonit/päälliset tulivat joulukuussa Niemensivulta, niin eiku hetekat verhoomoon ja kieli pitkällä odottelemaan valmistumista kuukauden päivät. Nyt penkit toimii, kuten niiden pitääkin toimia: ajoasento on mahtava, ei pompotusta, sopivasti tilaa ratin/reisien välissä, sivuttaistuessa löytyy ja sisustan ulkonäkö jopa PARANI orkkiksiin nähden, vaikka nekin oli komiat!

Kuvia: http://canonfotopalvelu.kuvat.fi/kuvat/ ... tback+-67/
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Riittää, kun toinen penkki kippaa, tuli selväksi konttorilla viime kesänä.JXA-26 kirjoitti:Penkki saa olla normiautossa kiinteästi asennettu mutta jos takapenkki käytössä niin etuselkänojien on oltava kipattavat.Firebolt kirjoitti:...normaalikäyttöön tollasta, periaatteessa kiinteesti asennettua penkkiä? Tuleeko katsastuksessa moitteita?
Kyllä tuli miellyttävämmäksi kuljeskella, kun heitti pomppulinnan esiasteet pois kabiinista.
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Missä Neuvostoliitossa te käytte autonne katsastamassa? Mullon ollu Mintussa aina (1990-2003) kiintiät (ei taivu) kuppipenkit pultattuna laattiaan, oli takapenkki tai ei (1998 takapenkin tilalla n. 800g painava verhoiltu 0.5mm alumiinilevy), eikä ikinä oo tullu narinaa moisesta... Tosin en oo ajanu sillä 10 vuoteen, mut takaan ja alleviivaan, ettei se ens kesänä(kään) tuoleista pomppaa... 

Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Toi löytyy ihan tieliikennelaista, että jos on takapenkki, niin sieltä pitää päästä jotenkin pois
Eli sun katsurihan siinä virheen on tehnyt, jos on autos hyväksynyt enemmän kuin etupenkkiläisten paikkaluvulla, vaikka on kiinteet penkit.

Eli sun katsurihan siinä virheen on tehnyt, jos on autos hyväksynyt enemmän kuin etupenkkiläisten paikkaluvulla, vaikka on kiinteet penkit.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Saa olla aikamoinen fakiiri ja käärmeitten sukua, joka mun Minin takapenkille ihtensä soljauttaa...Ville K kirjoitti:Toi löytyy ihan tieliikennelaista, että jos on takapenkki, niin sieltä pitää päästä jotenkin pois![]()

Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... 23&t=43567
Bongattu ford-clubilta. Noi on pirun hyvät penkit istua, en oo varma oliko noissa kippisysteemit tai saako rakennettua, mutta hinta ainakin kohdallaan.
Bongattu ford-clubilta. Noi on pirun hyvät penkit istua, en oo varma oliko noissa kippisysteemit tai saako rakennettua, mutta hinta ainakin kohdallaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Mä en laittaisi kankaisia racepenkkejä vanhaan Musseen, mikäli on tarkoitus mennä -60 luvun henkeen muilta osin.
Nahkaa tai tekonahkaa olla pitää.
Esim. Motonetissä on edullisia, paremmin vanhaan tyyliin sopivia keinonahka-ralli- tuoleja. Nuo maksaa n. 300€ pari.
Laadusta en kyllä osaa sanoa mitään, mutta varsinkin mustan orkkis-takapenkin kanssa olisi ilmeeltään sopiva.

Nahkaa tai tekonahkaa olla pitää.
Esim. Motonetissä on edullisia, paremmin vanhaan tyyliin sopivia keinonahka-ralli- tuoleja. Nuo maksaa n. 300€ pari.
Laadusta en kyllä osaa sanoa mitään, mutta varsinkin mustan orkkis-takapenkin kanssa olisi ilmeeltään sopiva.

Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Joo kiitos näkemyksistä...
Varmasti penkit löytyy jollei tälle kesälle...niin sit ens kesälle ja poika sillä pääasiassa ajelee hällä parempi selkä...vielä
Varmasti penkit löytyy jollei tälle kesälle...niin sit ens kesälle ja poika sillä pääasiassa ajelee hällä parempi selkä...vielä

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Kyllähän alkuperäisestäkin jakkarasta saa toimivan, mutta se on sitten makukysymyksiä minkälaiset lauteet autoonsa haluaa. Muistan ikäni kun vuonna 1996 latasin Fastbackillani erääseen pitkään ja loivaan oikealle kääntyvään mutkaan hienoisella ylinopeudella niin vieressä istunut kaveri kirjaimellisesti ui liiveihini. Vyö oli silleen sopivan pituisena ettei vahingossa puristanut. Siinä oltiin vasten kuskin ovea kuin sillit suolassa. Earlyt on hauskoja vehkeitä, jos tuntuu että jakkara pitää vaihtaa niin do it, modaa vanhat tai osta period correctit tuolit mustalla vinyylillä ja sopivilla tikkauksilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- mutkanen
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
- Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73 - Paikkakunta: Lempäälä
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Itelle tuli hommattua Sparcon R 100 istuimet. Tuntu kohtuu hyvältä istua ja mukana tulevilla säädettävillä kiinnikkeillä istumakorkeus jää matalaksi sekä ne on kippaavaa mallia eli takapenkillekin pääsee. Kuten starsky oli näköjään myös tehnyt. 

Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Ford Mustang Mach1 -73
Re: EARLYN ETUPENKIT VAIHTOON
Tuossa yksi vaihtoehto, jos välttämättä haluaa modernit sporttipenkit.
Siinä on Corvetten penkit verhoiltu uudelleen nahalla, ja ommeltu samantyylisillä tikkauksilla kuin -68 Musun takapenkki.
http://www.restoredsportscars.com/km/bi ... kesa08.JPG
Siinä on Corvetten penkit verhoiltu uudelleen nahalla, ja ommeltu samantyylisillä tikkauksilla kuin -68 Musun takapenkki.
http://www.restoredsportscars.com/km/bi ... kesa08.JPG