
Sähköflekti 68/94 5.0
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
No, kun katselee missä maassa pääsääntöisesti jenkkien varaosat tänä päivän on valmistettu, niin kiina ja taiwan yms on aika vahvasti edustettuna, meksikon lisäksi.. Eikä ne välttämättä oo edes huonompia. Koitin vaan herätellä ajattelemaan että tilaat jostain juuri mustangiin tarkoitetun sähköflektisarjan, maksat siitä hieman ekstraa, ja huomaat sen kuitenkin olevan kiinassa valmistetun, mutta onhan se sentään musseen tarkoitettu 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Sehän riippuu ihan makkarasta, pilaako se autovaraosaliikkeen vaiko eikö! Aika vahvasti sanottu, että kiinasta tulisi jotain hyvää!? Meksikon sen sijaan ymmärrän. Meksikossa laadunvalvonta on lähes pääsääntöisesti amerikkalaisten käsissä. Niin ja kyllä, tilasin koko sarjan Mustangfarmsilta USA:sta. Ainakin kertoivat sen olevan made in USA siinä, kuin sisustan verhoilujenkin jotka saapuivat eilen - erinomainen laatu-hinta-suhde. Oven kahvat ovat valmistettu Meksikossa ja katon kromilistat näköjänsä Etelä-Koreassa. Jarrutehostin ja levyjarrusarja (sarjan laakeritkin Gatesin) Tenneseessä, joten ainakaan vielä ei omaan Mustangiini ole eksynyt kiinalaisia osia ja mikäli se on minusta kiinni, ei eksy jatkossakaan. Kiitos vaan kaikille oivista neuvoista. -jari-
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Oon ennenki sanonu, että kyllä ne kiinalaisekki hyvää tekee, kun niille vaan annetaan hyvät materiaalit eteen, eli maksetaan enemmän. Onhan niillä todisteena kiinanmuuri, kestäähän se! En itekkään mielellään laita kiinalaisia tai taiwaallisia osia, mutta olosuhteiden painostamana on pakko joskus säästää. Kukin päättäköön ite missä ja miten säästävät.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Joo, onhan se noinkin ja toki jokainen ostaa ihan mitä haluaa. Eihän se kellekään muulle kuulu... totesin vain, että itse pyrin pitämään vempeleen mahdollisimman orkkiksena. Kiinalaisia vermeitä ei voi välttää elämässä. Ainakaan jos omistaa vaikkapa iPhonen, tietokoneen millaisen vain jne. Säästösyitä ei kohdallani onneksi ole...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Jotenkin vaan tuntus että noi Motonetinkin heinnat nousi sen jälkeen kun AD osti sen.
A
A
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Jos autosi kärsii lämpöongelmista on vika jossain muualla kuin flektissä.terkkari kirjoitti:Olen vastikään hankkinut Mustangin, joten ihan noviisi olen! Auto on 1968 mallinen coupé johon on laitettu 94:n 5.0 AOD teknikka automaatilla ylivaihteineen. Perä on lukoton 9 tuumanen (tai sitten lukko on vaan rikki). Pähkäilin sähköflektin laittamista. Onko kellään kokemusta? Mistähän moisen flektin, termarin ja ohjauslaitteet sun muut kilkkeet mahtaisi parhaiten löytyä? t. jari
-moottorin vesitila likainen tai sylinterin seinämät syöpyneet
-jäähdytin likainen tai alimitoitettu
-termostaatti viallinen
Auton liikkuessa ei oikeastaan erillistä jäähdytin puhallinta tarvita ilmavirta hoitaa asian.
Paikallaan ollessa (kaupunkiajo) pelkkä jäähdytin ei enää riitä vaan tarvitaan joko mekaaninen tai sähkökäyt-töinen flekti ilmavirran aikaansaamiseksi jäähdyttäjän läpi.
Hyvä sähköflekti toimii termostaattiohjattuna hienosti, käyden vain kun lämpötila moottorissa ylittää säädetyn rajalämpötilan.
Mekaaninen on myös varmatoiminen moottorin käydessä, mutta ei poista jälkilämpöä moottori sammutettuna.
Noita jäähdytys flektejä on useita hyviä tarjolla.
Motonetin flekti on meillä kilpa-autossa toiminut useamman vuoden täysin moitteettomasti.
Muita vaihtoehtoja voisi vaikka olla:
http://www.daviescraig.com.au/
http://www.spalautomotive.com/
http://becool.com/
jne...
Minulla moottorin jäähdytys toteutettu seuraavasti:
Jäähdyttäjä mittojen mukaan teetetty, Erikoishitsaus - Jäähdytinhuolto I. Raatikainen
Nahkatehtaantie 10, 37830 VIIALA
Vesipumppuna Davies Craig, EWP115 (12V) & DIGITAL CONTROLLER.
Flektinä 2 kpl Spal imuria jotka on ohjattu moottorin ECU:n kautta.
Hyvänä tässä pidän sitä, että myös vesi kiertää moottorissa ja jäähdyttimessä vaikka moottori on sammutettu, samoin flekti toimii tarvittaessa. Yleensä veden kierrättäminen riittää jäähdyttämään koneen sopivasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
No nyt tuli hyvää tietoa - kiitos! Kyllä se jäähdyttää, mutta mekaanisella rropellilla ja sehän on energian haaskausta... -jari-
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
No katuautossahan et normaalikäytössä huomaa sitä eroa...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Elo 2012, 20:14
- Auto: Mustang 1968 HT Coupé
Range Rover Evoque 2012 - käyttöauto
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
En ehkä, mutta miksi pitäisi?
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Perusteleppa enste miksi sähkö hyrrä huutamaan nokille. Hölmön homma muuttaa varmatoiminen jäähdytys epävarmaan sähkö vonkujaan, mut omapa on kattilas jota keitättää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
ROKI kirjoitti:Perusteleppa enste miksi sähkö hyrrä huutamaan nokille. Hölmön homma muuttaa varmatoiminen jäähdytys epävarmaan sähkö vonkujaan, mut omapa on kattilas jota keitättää.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Ei kai Lexuksessa sentään?Homer65 kirjoitti:ROKI kirjoitti:Perusteleppa enste miksi sähkö hyrrä huutamaan nokille. Hölmön homma muuttaa varmatoiminen jäähdytys epävarmaan sähkö vonkujaan, mut omapa on kattilas jota keitättää.![]()
Yksi syy on ainakin tilan puute! Vaaihdat kunnon alsasyylärin, ei enää sovi toi "kunnon"?? jäähdytys. Toisaalta miksei nykyautoissa käytetä tota kunnollista systeemiä, vaan on siirrytty
sähkövonkujaan, kaiketi kaikissa ?? kattiloissa
!!

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
En rupea perustelemaan sähköisen vesipumpun ja sähköisen flektin paremmuutta.
Ottakaa itse selvää.
Linkit on jo aiemmassa kirjoituksessa.
OK, tällaiset järjestelmät eivät ole välttämättömiä vakio viritys asteisissa autoissa. Näyttää vaan siltä, että yhdellä jos toisella on lähes 400 hp jopa pikkulohko moottoreissa, eli 2 x määrä tehoa auton alkuperäiseen tehoon verrattuna. Tämä tarkoittaa myös sitä, että viritetyn moottorin lämpömäärä myös nousee vähintään samassa suhteessa. Siitä seuraa, että jäähdytysjärjestelmältä vaaditaan hieman enemmän mitä vakio kokoonpano tarjoaa.
+ 500 hepainen pikkulohko sähköisillä pumpuilla ja flekteillä elektronisesti tai ECU:n kautta ohjattuina ei yli-lämpene kilpailu olosuhteissa kun ilman lämpö yli 35 ja rata yli 50 asteiset. Toisin sanoen vedenlämpö pysyy hyvin 75 - 80 asteen haarukassa ja öljyn lämpö noin 90 asteen tienoilla.
Electric Booster Pump.
Tällä on hyvä poistaa esim. sylinterinkansista jälkilämpö. Tämä on meillä käytössä endurance BMW:ssä. pieni sähkö pumppu kierrättää vettä sylinterin kannessa eikä pitkä halko pääse yli kuumenemaan tankkauksen aikana, jolloin kone on sammutettava 3 min ajaksi, koneessa muutoin mekaaninen vesipumppu (säännöt). Samalla sähkö flekti hoitaa ilmankierron syylärin läpi kun auto ei liiku.
Mutta...
What benefits will the Electric Water Pump give my engine over the existing belt driven mechanical water pump?
Both the EWP®80 and EWP®115 are performance accessories that increase power sent to the drive wheels, while improving cooling capacity and fuel economy and eliminating engine heat soak after a hot shut down. Old mechanical, belt driven water pumps run directly off the engine and sap engine power. The engine cooling is improved with a EWP® by having a higher flow rate at idle and low engine speeds when there is little or no ram air, and when the engine is switched off. But the important improvement for a race vehicle comes from the fact that the power the mechanical pump takes from the engine increases as the cube of its speed - so when the pump speed doubles from idle speed say 600 rpm to 1200 rpm, the power it takes increases by 8 times. Then another 8 times going to 2400 rpm and so on up top 10,000 rpm. It is this extra power and torque you are releasing by disabling the mechanical pump, that goes to the drive wheels. Both Electric Water Pumps can be hard wired into your electrical system or you may opt to use the Digital Controller (Part No 8020) which will greatly enhance your control of coolant flow and engine temperature.
What do I do with the engine’s existing thermostat?
If you choose to use the Davies Craig Digital Controller you should remove the engine’s thermostat – the Controller is the new “thermostat”. The Digital Controller allows you to electronically set the engine target temperature and it adjusts the rate of coolant flow, hunting for, and then locking onto the temperature you set. You have five (5) options; 70c, 75c, 80c, 85c and 90c for either economy or performance, unlike your thermostat, which is set at one temperature by the engine manufacturer.
Will I need to fit the Electric Booster Pump?
Davies Craig recommends you fit an EBP® Electric Booster Pump part no 9001, to engines equipped to run on LPG where a constant flow of coolant is essential to ensure the LPG regulator does not freeze up on a cold start. This very compact unit fits in the engine’s heater hose lines and offers up to 20 litre/min of coolant flow.
Ottakaa itse selvää.
Linkit on jo aiemmassa kirjoituksessa.
OK, tällaiset järjestelmät eivät ole välttämättömiä vakio viritys asteisissa autoissa. Näyttää vaan siltä, että yhdellä jos toisella on lähes 400 hp jopa pikkulohko moottoreissa, eli 2 x määrä tehoa auton alkuperäiseen tehoon verrattuna. Tämä tarkoittaa myös sitä, että viritetyn moottorin lämpömäärä myös nousee vähintään samassa suhteessa. Siitä seuraa, että jäähdytysjärjestelmältä vaaditaan hieman enemmän mitä vakio kokoonpano tarjoaa.
+ 500 hepainen pikkulohko sähköisillä pumpuilla ja flekteillä elektronisesti tai ECU:n kautta ohjattuina ei yli-lämpene kilpailu olosuhteissa kun ilman lämpö yli 35 ja rata yli 50 asteiset. Toisin sanoen vedenlämpö pysyy hyvin 75 - 80 asteen haarukassa ja öljyn lämpö noin 90 asteen tienoilla.
Electric Booster Pump.
Tällä on hyvä poistaa esim. sylinterinkansista jälkilämpö. Tämä on meillä käytössä endurance BMW:ssä. pieni sähkö pumppu kierrättää vettä sylinterin kannessa eikä pitkä halko pääse yli kuumenemaan tankkauksen aikana, jolloin kone on sammutettava 3 min ajaksi, koneessa muutoin mekaaninen vesipumppu (säännöt). Samalla sähkö flekti hoitaa ilmankierron syylärin läpi kun auto ei liiku.
Mutta...
What benefits will the Electric Water Pump give my engine over the existing belt driven mechanical water pump?
Both the EWP®80 and EWP®115 are performance accessories that increase power sent to the drive wheels, while improving cooling capacity and fuel economy and eliminating engine heat soak after a hot shut down. Old mechanical, belt driven water pumps run directly off the engine and sap engine power. The engine cooling is improved with a EWP® by having a higher flow rate at idle and low engine speeds when there is little or no ram air, and when the engine is switched off. But the important improvement for a race vehicle comes from the fact that the power the mechanical pump takes from the engine increases as the cube of its speed - so when the pump speed doubles from idle speed say 600 rpm to 1200 rpm, the power it takes increases by 8 times. Then another 8 times going to 2400 rpm and so on up top 10,000 rpm. It is this extra power and torque you are releasing by disabling the mechanical pump, that goes to the drive wheels. Both Electric Water Pumps can be hard wired into your electrical system or you may opt to use the Digital Controller (Part No 8020) which will greatly enhance your control of coolant flow and engine temperature.
What do I do with the engine’s existing thermostat?
If you choose to use the Davies Craig Digital Controller you should remove the engine’s thermostat – the Controller is the new “thermostat”. The Digital Controller allows you to electronically set the engine target temperature and it adjusts the rate of coolant flow, hunting for, and then locking onto the temperature you set. You have five (5) options; 70c, 75c, 80c, 85c and 90c for either economy or performance, unlike your thermostat, which is set at one temperature by the engine manufacturer.
Will I need to fit the Electric Booster Pump?
Davies Craig recommends you fit an EBP® Electric Booster Pump part no 9001, to engines equipped to run on LPG where a constant flow of coolant is essential to ensure the LPG regulator does not freeze up on a cold start. This very compact unit fits in the engine’s heater hose lines and offers up to 20 litre/min of coolant flow.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1550
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Sähköflekti 68/94 5.0
Eiköhän Jyrin (Mexico65) neuvot ja ohjeet ole tämän topicin tärkeimmät annit. Asiathan riippuvat aina mihin niitä sovelletaan,
Wanha original, lievä viri tai sitten tosi viri. Eikä aina pidä kiinalaisia tavaroita moittia, löytyy sieltä ihan hyviäkin. Kun esim.
nuo Original USA varaosat tuntuvat kuihtuvan vuosi vuodelta. Ja flekteistä kannattaa kysyä vaikka esim. HHP:n Harrilta.
Wanha original, lievä viri tai sitten tosi viri. Eikä aina pidä kiinalaisia tavaroita moittia, löytyy sieltä ihan hyviäkin. Kun esim.
nuo Original USA varaosat tuntuvat kuihtuvan vuosi vuodelta. Ja flekteistä kannattaa kysyä vaikka esim. HHP:n Harrilta.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110