Sivu 2/6
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 20:07
Kirjoittaja pokkinen
Tässä on nyt ideana juurikin se, että lauantaina vedetään tiukka päivä ja ohjelma etenee koko ajan. Myös pistelasku helpotetaan (yksinkertaistetaan) juurikin sen takia että saataisiin palkinnot jaettua heti kisojen jälkeen.
Yksipäiväisessä tapahtumassa on myöskin ideana että niitä päiväkävijöitä ja kotiin yöksimenijöitä saataisiin paikalle enemmän.
Ne jotka tahtoo (kukapa ei tahtoisi) voi sitten lauantaina juhlian menestystään tai pettymystään oikein kunnolla, kun ajaa ei aamusta tarvitse.
Eli kaikki tapahtumat on lähes ennallaan , mutta tiukempana pakettina.
Pistelaskua voi vielä hioa, jos siinä ilmenee jotain todella suurta vääryyttä. (ainahan joku kokee vääryyttä) Tarkoitus on kuitenkin niin että tulokset voi jokainen laskea reaaliajassa ja kolmen lajin nopein voittaa joka tapauksessa, se on varma.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 20:10
Kirjoittaja Firebolt
Hienolta kuullostaa! Tykkään kans tosta pisteiden lasku systeemistä, onhan toi burnis kivaa ja muuta, mutta kun on sen verran pitkä kiinnitys pa:ksi ettei kisailumielessä kannata ottaa osaa... (Tai sitte ei tehot riitä

)
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 20:13
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 20:15
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Tarvinnee lähteä remmi ja pullokauppaan..

/

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 21:07
Kirjoittaja Ville K
NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Kyllähän tuo esimerkki aika hyvin paljastaa että tuo pistelaskutapa hieman ontuu..
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 21:11
Kirjoittaja pokkinen
NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Täysin Drag Race painoitteinen pistelaskenta.
Tässä on kyllä perää.
Kuten sanoin pistelaskua voidaan vielä hioa oikeudenmukaiseksi, kun vaan pidetään yksinkertaisena.
Entäs jos kiihdytyspisteet puolitetaan. (ajat 13,0 saat pisteitä 130:2= 65p. ja jos ajat 10,0 saat pisteitä 100:2= 50p)
Tällä kaavalla ei enää voi cruisailla rataa ja slalomia läpi.
Tässä vaan yksi esimerkki, millä lajit suhteutetaan.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 14 Loka 2012, 22:44
Kirjoittaja Fastback
Eiköhän tu laskentatapa vielä tarkennu, nyt on pääasia se, että tapahtuma jatkuu ja paranee. Mielestäni on hienoa että tapahtuma jatkuu. Minun Ford kesän kohokohta on Ford Nationals.
Ford uho on sitten hieno asia!
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 00:59
Kirjoittaja Galaxie61
tapahtumassa on aina ollu yks juttu mikä ei ole kiinnostanu yhtään.
pisteet.

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 01:46
Kirjoittaja Joe Cool
Fastback kirjoitti: Mielestäni on hienoa että tapahtuma jatkuu. Minun Ford kesän kohokohta on Ford Nationals.
Hyvä että porukkaa löytyi ja homma jatkuu, koska sillä on kysyntää. Ja kun tässä nyt on avauduttu kesän motorisoiduista kohokohdista, niin avaudun minäkin OT:n uhalla. Minulle Mustang-kesän kohokohta on FMOC:n Fun Run. Mutta koko moottorikesän kohokohta on ollut jo vuosia Harrikoilla ajaminen, ei voi mitään. Vanhoilla jenkeilläni (4 kpl) ajoin tänä kesänä jotain 1500-2000 km yhteensä ja Harrikoilla yhteensä n. 11 000 km. Painopiste minulla on nykyään siis ihan muualla, siksi en ole Natikoissakaan käynyt sitten vuoden 1997.
Nyt poistun häiriköimästä Race-palstaa

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 02:05
Kirjoittaja Antti66HT
Joe Cool kirjoitti:
Nyt poistun häiriköimästä Race-palstaa

Kiitos
"NeedForBoost" on jäljillä. Viimevuoden pisteistä voi kertoimien avulla simuloida voittajaa

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 09:50
Kirjoittaja 1969
NoNeed4Boost kirjoitti:Esimerkkinä viimevuoden sijoituksiin pohjautuen :
Mustang 1 :
Kiihdytys 10,0 = 100p , sija (2) (kaikkensa antaen)
Rata 1:53 = 153p, sija (32) (kaverin kanssa cruisaillen, maisemia katsellen)
Slalom 1:10 = 110p, sija (27) (rauhallisesti ajaen)
total = 363 pistettä
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Kumpi mielestänne voitti?
Ajoiko joku viime kesänä kymppi-nollan autolla oikeasti radan läpi 1:53 ja slalomin 1:10?

Aika Tarzani, tai aivan helvetisti hevosvoimia! Olisin kuvitellut, ettei puhtaalla varttimaililaitteella pääse edes noihin aikoihin...
Tähän asti varttimaili on ollut hyvin pienellä painolla, koska sen pisteet on otettu laitteilla joilla ei ole asiaa muihin osakilpailuihin.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 10:31
Kirjoittaja 1969
Tuo edellinenhän olikin kuvitteellinen esimerkki...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin, joten tämä oma suoritus kai on ihan ok esimerkki. (en osallistunut burnikseen)
12:107 (kaikkensa antaen)
1:38.501 (kaikkensa antaen)
1:07.96 (kaikkensa antaen)
366 pistettä alaspäin pyöristettynä.
Mustang 2 :
Kiihdytys 13,0 = 130p, sija (18) (kaikkensa antaen)
Rata 1:31 = 131p, sija (1) (kaikkensa antaen)
Slalom 1:03 = 103p, sija (3) (kaikkensa antaen)
total = 364 pistettä
Eli varttimaililla mentiin lujempaa, mutta nopeita mutkia radalla ei kertakaikkiaan uskaltanut ajaa kovaa, kun kallisteli pahasti. Slaalomissa puski pahasti. Eli napakka ratajeppe perusviritetyllä autolla olisi vienyt potin kotiin, mutta paineita olisi saada vartille lisää vauhtia.

Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 13:59
Kirjoittaja pete74
Vähän OT mut:
Höpöhöpö...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin,
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 14:18
Kirjoittaja 1969
pete74 kirjoitti:Vähän OT mut:
Höpöhöpö...
Itse olin kahdeksas varttimaililla ja kukaan nopeammista ei ajanut muuta kuin vartin,
Ha! Totta, Laitinen ajoi vartin 0,1s kovempaa ja radankin kovempaa, muttei slalomia. Ajatushan tässä oli kuitenkin vertailla todellisia kokonaistuloksia, jota ei Laitiselle voi laskea, kun slalom puuttuu. Epäilemättä olisi ollut hyvät mahdollisuudet kovaan kokonaisuuteen noilla ajoilla, jos olisi vielä ajanut slalomin samantasoisesti.
Petri Laitinen = Pete74?
edit: näyttää olevan nuo Mustang 2 tuloksetkin hypoteettisiä.
Re: Ford Nationalsien tulevaisuus ?
Lähetetty: 15 Loka 2012, 20:05
Kirjoittaja Homer65
Galaxie61 kirjoitti:tapahtumassa on aina ollu yks juttu mikä ei ole kiinnostanu yhtään.
pisteet.


Tässäpä kaveri joka puhuu asiaa!
