Sivu 2/2
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 18:33
Kirjoittaja musse1967
laittelin sulle privaa tuleen....
Re: virranjakaja
Lähetetty: 19 Joulu 2012, 06:03
Kirjoittaja Arto65FB
ROKI kirjoitti:Heissä on ongelmallista ylisuuri koko ottaa kiinne imusarjaan, eedelin rbm imarin kannssa. Ja mikä petrossa on erinomaista, se menee entiseen jakajaan, kärkien paikalle. Asennus aika noin varttitunti, helppoa kuin heinän teko.
Toi on kyllä totta, eli vähän viilasin sekä jakajan kuorta että imistä, Weiand 8006. Sittenkään HEIn iso runko ei anna kauheasti tilaa säätää sytkää. Jos ei osu kohdalle, niin haettava sopivampi asento nostamalla jakaja ylös ja uusi öljytikun ja jakaja
HEIn asennus on kyllä nopeampi (jos sattuu sytkän puolesta kohilleen putoamaan). Jakaja sisään ja 12V startin solenoidilta kylkeen.
Jostain vanhasta postista
HEI on melko mötikkä. Bolt-in vasta pienen hieronnan jälkeen.
1) Symmetrinen 14" ilmanputsari ei mahdu, 13" mahtuu.
2) Riippuu imusarjasta miten ykkösen kanava menee. Minulla on Weiand 8006 (sellainen Action Plus tyyppinen) ja hieman joutui viilaamaan imistä ja jakajaa, että jakaja meni kunnolla pohjaan.
3) Kurvikaskaan Monte Carlo -tanko ei sopinut vaan lisäsin MC:n sivukiinnikkeisiin materiaalia ja uudet reiät ja noin tuuma eteenpäin.
4) Johdot tein Accelin 8mm askartelusarjasta.
5) Sitten vaan virtalukolta tai vaikka suoraan solenoidilta 12V kylkeen ja eteenpäin on huristeltu viitisen vuotta.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 29 Huhti 2013, 10:01
Kirjoittaja Pertti
Jatketaan tähän vanhaan jakajaketjuun oman HEI kokemukseni.
Laittelin HEI-jakajan paikalleen -65 289:n, mutta ei kaikki mennytkään kuin römsöössä.
Holleyn imusarjasta joutui vähän poistamaan materiaalia, koska jakajan jalka on hieman, n.2mm halkaisijaltaan suurempi. Dremelillä onnistui hienosti.
Seuraavaksi öljypumpun tikku paikalleen ja jakaja pikkukääntelyillä paikalleen. Kone käyntiin, mutta öljynpaineita ei ollut lainkaan. Jakaja irti ja tikku tuli taas mukana, joten ainakin jotenkin se oli ollut jotenkin paikallaan, eikä öljypohjassa, kuten jo hetken ehdin epäillä .
Ongelma selvisi mittailemalla vanhaa Autoliteä ja uuttaa mikälie-merkkistä. Uudessa jakajassa on mitat muuten samat, mutta pumpun tikun reikä on 8mm syvempi. Tuo 8mm riittää aiheuttamaan sen, että olakkeeton tikku pääsee nousemaan pumpusta pois. Sopivasta kuusiokoloavaimesta pätkä ja sian kanssa reiän pohjalle auttoi, kun vaan ensin hokasi, mistä on kysymys.
Onni onnettomuudessa oli, että asia tuli esille heti ensikäynnistyksessä, eikä kevään ensiajelulla. Öljynpainevaloa ei nimittäin amerikan pitkätukan jäljiltä ole ja niitä hienoja mittareita ei välttämättä tule kokoajan katsottua.
Taidanpa seuraavaksi mennä haaroituspalikkakauppaan ja laittaa myös sen valon toimimaan.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 29 Huhti 2013, 21:25
Kirjoittaja SR 70
Fe koneissa on samankokoinen öljypumpun akseli kuin 260-302 koneissa, mutta pidempi. Kannattaa tarkastaa mitta , jos jompikumpi pää on vain pari milliä kolossaan käy äkkiä niin että pyörähtää. Omaan lyhensin FE:n akselista ja nyt päittäisvälys on n. 2 mm ja molemmat päät noin sentin sisällä koloissaan(ulkomuistista)