Sivu 2/2

Re: Juttua 289/302 lohkon öljykanavien reikien kierteytykses

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 17:31
Kirjoittaja starsky
Mexico65 kirjoitti:Kun olet noin innostunut noihin NPT blugeihin niin laita vielä lohkon vesitulpat kanssa kierrettäviin, BOSS 302 ja 289 kilpalohkojen tyyliin.1½" NPT tapilla vaan kierteet lohkoon ja tulpat päälle.Ei ollut niin helppotyö mitä oletin, en suosittele.
Tuo kävi mielessä, mutta laitoin itselleni vanhaan lohkoon Evans -nesteet ja paineet pysyivät järjestelmässä aika mietona. Odottelevat tallissa uuteen koneeseen kaatoa. Jäähdyttimen korkin avautumispainekin piti pudottaa jousta modaamalla. Paine järjestelmässä on max 1,1 psi = 0,08 bar. Tuo korkkikin aukeaa vain nesteen laajenemisesta johtuen, ei ole tarve korottaa painetta kiehumispisteen nostotarpeesta.

Orkkis vesitulppien pitäisi omalla kohdalla siis pysyä paikoillaan.

Jos laittaisit tuon oman kierteytyksen kokemukset tähän perään, niin meillä olisikin pikkulohkon kierteytyspaketti melko täydellinen.
Mexico65 kirjoitti:Tuo sinun projekti etenee mallikkaasti.
Kiitos.

Re: Juttua 289/302 lohkon öljykanavien reikien kierteytykses

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 21:18
Kirjoittaja starsky
kaara91 kirjoitti:Mikä hemmetin 1,1psi oisko 11psi parempi 0,8bar. Tuo on minimi jotta kannessa ei muodostu höyrykuplia WOT.
Kyllä, 1,1 psi. Tuo on ihan mielenkiintoinen aine.

Avasin oman ketjun:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 80#p118011

Re: Juttua 289/302 lohkon öljykanavien reikien kierteytykses

Lähetetty: 05 Helmi 2015, 13:59
Kirjoittaja Mexico65
Mielestäni noiden kierre tulppien tarkoitus on lähinnä tukea lohkoa.
Noi normaali tulpat pitää veden sisällä ainakin 5 bar paineeseen saakka. Testasin verkostoveden paineella koneen vedenpitävyyden. Oma kaivo ja paine säädetty 5.0 bar.

Kierre tulppia käytetiin 289 / 302 race lohkoissa, BOSS 302 lohkoissa, muistaakseni 427 side oiler lohkoissa, jne...