Sivu 2/2

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 11:27
Kirjoittaja jls
Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.

Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 18:17
Kirjoittaja Homer65
jls kirjoitti:Kun ei kaikki olla niin #$@## hyviä taitavia ja viisaita kuin sinä. Ihan kateeksi käy. Voisit jakaa enemmänkin tuota sun valtavaa viisautta, päästäis me muutkin yhtä pitkälle elämässä kuin sinä.

Ei oo ihan helppo raahata autoa ja moottoria keskellä talvea pajalle, joka pystyy tekemään isot sarjat pikkukoppaseen 351w lohkolla. Ei muuten mene ihan vähillä mittauksilla. Miksi keksiä pyörä uudestaan, jos sen on joku muu jo tehnyt? Pientä viimeistelyä vaatii, mutta mitä sitten?
:lol: :lol: Niin ristuksen tosi!!

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 22:24
Kirjoittaja ROKI
Oikastaanpas vähäsen itseäni en kylläkään maininnut sanallakaan, mainitsin että suomesta löytyy käden taitoa vaikka kuin. Mutta hyvä niin että jenkkien kötökset kelpaa pienillä korjauksilla ja joskus isommillakin.

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 08:26
Kirjoittaja Galaxie61
jls kirjoitti:Ei ihan yhtä komeat, mutta Hooker Supercompit keraamisella pinnoituksella tuli ostettua. Ihan järkyttävä työnjälki. Hitsaussaumat porrastaa varmaan 2-4mm hakaisijalla vastakarvaan. Onko ideoita millä sais siloteltua? Vinku ja pitkäkaranen pyörivä viila käytössä, mutta huonosti ylettää. Joku joustava työkalu vinkun, porakoneen tai Dremelin päähän, mutta mistä löytyy?
huonompi homma kun on tuo pinnotettu malli, ei ole järkeä avata laikkakoneella. sais kyllä tigillä siististi takasin nippuun. mutta ei niillä porrastuksilla ole kauheesti väliä siellä syvemmällä, kunhan saa laipan juuresta kohdalleen.

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 10:48
Kirjoittaja KooKoo
Ittelläni on ollut viime vuoden aikana kolmet eri Hookerit kädessä ja täytyy kyll'ä sanoa, että kyllä laatu on laskenu jos vertaa
vaikka 7-10 vuotta taaksepäin.
Omat Compit pienemmillä putkilla ei sopineet edes pikkulohkon kylykeen ottamatta runkoaisaan ja seittemään muuhunkin paikkaan.
Ne oli keraamisella pinnoitteella, joten mulkkaukset tuppasivat tuota pinnoitetta aina pilata. onneksi jäivät lähes näkymättömiin.

Super Compeissa oli ainakin aikaisemmin sitä ongelmaa, että kollektorit roikkuivat ainakin pikkulohkoissa, niin clevorissa kuin windsorissakin.
Nyt nuo omat Compit nuolee pohjaa vähän liiankin tiiviisti, mutta sovittelun jäläkeen istuvat kohtuullisen mukavasti. Tulevaisuutta ajatellen
jättänen nuo keraamispinnoitteiset ostamatta, saapahan ainakin vapaasti sovittaa ja muokata. Pinnoitukseen vaan täytyy sitten itse keksiä
jotakin.... Ja onha noita muitakin valmistajia.

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 13:36
Kirjoittaja Make67
Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 14:07
Kirjoittaja Antti66HT
horna. Pysyy melko hyvin, ja tietty palaa ohan kuumimmista kohdista. Jotain 600 f kesto maalia vedin noihin nykyisiin, mutta mun mielestä vanhoissa shortyissä, jotka oli vedetty hornalla, pysyi paremmin.

Itelläkin noi Hookerin pitkät 351w-early sarjat, ja jouduin tcp:n moottorikiinnikkeillä ainakin loveamaan vaihteiston palkkia, että sai 3" putket lähtemään siististi. Tuon modifikaation jälkeen on kyllä putket oikealla korkeudella. Nuo omat on ostettu joskus 2008, ja mielstäni ohan ok laatua vielä...

a

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 14:10
Kirjoittaja Late
Ainakin Clevelandin valusarjoihin hyvän ja kestävän värin sain aikaan VHT very high temperature kilikalimaalilla, väri entisöintiin sopiva valurauta. Löytyi ihan South West Tradelta. Kolme kesää tuollaista museoauton käyttöä ja maali oli vielä varsin hyvä, kevyesti toki alkanut tummentua ja sinistyä. Olisi ehkä pitänyt maalata useamapi kerros kuin kaksi tai pohjamaalata. Sarjat kävi hiekkapuhalluksessa ennen maalausta.

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 15:35
Kirjoittaja Mexico65
Make67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Minä olen käyttänyt VHT:n pakosarja maalia, kokemukset melko hyvät.
http://www.vhtpaint.com/products/flameproof/
Perus puhdistus ja hiekkapuhallus.
Esilämmitys kuumailmapuhaltimella (estää hieman valumia).
Kun maalaus on lopetettu, niin loppu lämmitys taas kuumailmapuhaltimella ja sarjat paikoilleen.
Myös iloisia värejä on saatavilla.

Jos hyvät sarjat kiinnostaa niin kotimaasta (Suomi) löytyy erinomaisia sarjojen tekijöitä. Tai jos sarjat vaativat muokkausta niin tekijöitä löytyy.

Muutin Hookerin Super Compit niin, ettei roiku alhaalla. Muistaakseni sarjoihin tuli 17 uutta saumaa. Muutos tehtiin TIG hitsauksella ja hionta viimeistelyllä. Maalatuista sarjoista ei juurikaan voi havaita hitsaussaumoja.

Niin joo, oikeanlaiset sarjat tai muutokset tehdään autossa kiinni olevaan koneeseen ts. auto pitää viedä pajalle.

Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.



PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 16:40
Kirjoittaja 302TT
Mexico65 kirjoitti:
Tuossa video ja ääninäyte miten Suomi sarjat soi.



PS. kuulitteko kuinka viides tahti toi lisä täyttöä sylinteriin?

:blackman: :bunny3: :blackman: :bunny3: :lippusuomi: :burning:

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 19:48
Kirjoittaja Homer65
Mulla Hedmannin keraamiset, pitkät. Paremmat kuin -90 lukuiset vastaavat, ei roiku läheskään niin alhaalla. Työn jälki ja istuvuus riittävän hyvät, ennen asennusta ei tarvinnut tehdä mitään. Kiinnityslaipatkin oli paljon paksummat mitä vanhoissa. Tuolta pohjalta voin suositella!!

Re: Asialliset pakosarjat

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 07:10
Kirjoittaja sininenIII
Make67 kirjoitti:Hiukan ot. mutta heitän kyssärin tähän samaan ketjuun....
Eli mitä kuumankestomaalia olette käyttäneet/uskallatte suositella ns. vanhojen pakosarjojen maalaamiseksi? Mitä ja mistä?
Tikkurilan Termal silikonialumiinimaali, löytyy maalikaupoista, ite ostin Kodin Terrasta.http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 4346.shtml
Pysyy todella hyvin, hopeisen värinen. Mulla oli tuore maali nokan sisäänajossa, ja silloin tuli muutama pikkuinen rakko maaliin, mutta oli helppo fiksata ja sen jälkeen ei ongelmia. Nykyiset sarjat, jotka ostin mustina, ensin kuulapuhallukseen jonka jälkeen maali pintaan. Ensikäyttö n. 5min, tuli hyvä ja on kestänyt. Jonkun verran savuaa ensi lämmityksellä, jossa saavuttaa lopullisen kuivumisensa. Liukasta maalia, en viittinyt sotkea ruiskuani kun en tiennyt miten hyvin lähtee puhtaaksi kun kuitenkin on silikonia maalissa, sivelin pensselillä. Kaveri, jolta vinkin maalista sain, on vetänyt sarjoihinsa ruiskulla, sano että ruiskun putsaus on työläs.