Rally pack / kiekkamittari
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Rally pack / kiekkamittari
Vielä tuosta rajoittimesta. Jos epäilet MSD:n sisäisen rajoittimen tulleen peliin, niin ohjeen mukaanhan sen saa asetettua kun kierrättää konetta puolella halutusta kierrosnopeudesta ja käyttää tuolloin harmaata Tach-johtia sekunnin maissa.
Kierrokset 3000 tienoille ja käytä maissa -> rajoitin 6000 rpm.
Kierrokset 3000 tienoille ja käytä maissa -> rajoitin 6000 rpm.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
starsky kirjoitti:Vielä tuosta rajoittimesta. Jos epäilet MSD:n sisäisen rajoittimen tulleen peliin, niin ohjeen mukaanhan sen saa asetettua kun kierrättää konetta puolella halutusta kierrosnopeudesta ja käyttää tuolloin harmaata Tach-johtia sekunnin maissa.
Kierrokset 3000 tienoille ja käytä maissa -> rajoitin 6000 rpm.
Jep, juuri nuin koitin rajoitinta laittaa mutta ei mitään vaikutusta. En tiedä miksei se rajoittimen kierrosluvun muuttaminen harmaata johtoa maadottamalla toimi.
Tämä ongelmia tuli yhtäkkiä tosiaan kun kävin maantielenkin kaverilla, menomatkalla pelasi hyvin mutta kun lähdin takaisin kotiin niin pätkimen alkoi.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Rally pack / kiekkamittari
Tuossa voi nyt olla ongelmana vain, että puolan läpi ei kulje etuvastuksesta ja rally-packistä johtuen tarpeeksi virtaa.
MSD kytkee vain puolan negatiivista napaa maihin ja jos puolan kautta ei kulje tarpeeksi isoa virtaa, niin ei indusoidu riittävästi energiaa kunnon kipinään.
Tuossa MSD-ohjeessakin tuodaan tuo +12V suoraan puolalle, ja jatkuu puolasta jakajalle (ilman etuvastuksia).
MSD kytkee vain puolan negatiivista napaa maihin ja jos puolan kautta ei kulje tarpeeksi isoa virtaa, niin ei indusoidu riittävästi energiaa kunnon kipinään.
Tuossa MSD-ohjeessakin tuodaan tuo +12V suoraan puolalle, ja jatkuu puolasta jakajalle (ilman etuvastuksia).
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
starsky kirjoitti:Tuossa voi nyt olla ongelmana vain, että puolan läpi ei kulje etuvastuksesta ja rally-packistä johtuen tarpeeksi virtaa.
MSD kytkee vain puolan negatiivista napaa maihin ja jos puolan kautta ei kulje tarpeeksi isoa virtaa, niin ei indusoidu riittävästi energiaa kunnon kipinään.
Tuossa MSD-ohjeessakin tuodaan tuo +12V suoraan puolalle, ja jatkuu puolasta jakajalle (ilman etuvastuksia).
Juu otan huomenissa ja poistan etuvastuksen. Eli sitten tulee virtalukolta 12v suoraa puolan plussaan ja siitä jakajalle. Rallypackin punavihreän johdon kytken harmaaseen jakajan piuhaan. Tuossa punavihreässä johdossa on pinkki "ballast resistor" johto joka on alkuperäinen, pitäiskö se ottaa pois vai antaa olla?
Jospa se alkais pelittää nuilla konsteilla
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Rally pack / kiekkamittari
Tuossa vanhassa rallypackissä on kuitenkin se ongelma, että on suunniteltu nimenomaan tuohon puolan positiivisen virransyötön puolelle.
Oma suositukseni olisi, että koetat ensin selättää käyntiongelmat ja unohdat toistaiseksi koko Rallypackin.
Tuleeko tällä hetkellä akulta koko ajan sähköt jakajalle, siis vaikka virta ei olisi päällä? Jos tulee, niin ei hyvä.
Kannattaa rakennella tuohon sytytysjärjestelmään relekytkentä, jossa virtalukolta tuleva sähkö (ignition) laitetaan ohjaamana relettä. Releen kautta sähköt sitten tuon MSD:n ohjeen mukaisesti (eli ohjeen virtalukon tilalle tulee rele).
Muista laittaa sulakesuojaus johtoihin (jakaja ja puola pärjäävät 10A:n sulakkeella, virtalukolta releelle tulevaan ohjausjohtoon kannattaa laittaa lisäksi 2A sulake).
Kaikenlaiset etuvastukset johdoissa liittyvät vanhaan kärjellisten jakajien aikaan ja ne kannattaa poistaa kärjettömistä sytytysjärjestelmistä aiheuttamasta ongelmia.
Lisäksi solenoidin oikeanpuoleisen tapin ei tarvitse olla kärjettömässä sytytyksessä kytkettynä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p107623
Tee huomenna testi vaikka siten, että 10A sulakkeen kautta syötät suoraan MSD-ohjeen mukaan sähköt puolalle ja siitä jakajalle (kokonaan ohi virtalukon). Jos käyntipuoli on kunnossa testissä, niin hyvä ja voisi porukalla löytää keinot saada tuo vanha Rally-Pack sitten kuvioon mukaan.
Oma suositukseni olisi, että koetat ensin selättää käyntiongelmat ja unohdat toistaiseksi koko Rallypackin.
Tuleeko tällä hetkellä akulta koko ajan sähköt jakajalle, siis vaikka virta ei olisi päällä? Jos tulee, niin ei hyvä.
Kannattaa rakennella tuohon sytytysjärjestelmään relekytkentä, jossa virtalukolta tuleva sähkö (ignition) laitetaan ohjaamana relettä. Releen kautta sähköt sitten tuon MSD:n ohjeen mukaisesti (eli ohjeen virtalukon tilalle tulee rele).
Muista laittaa sulakesuojaus johtoihin (jakaja ja puola pärjäävät 10A:n sulakkeella, virtalukolta releelle tulevaan ohjausjohtoon kannattaa laittaa lisäksi 2A sulake).
Kaikenlaiset etuvastukset johdoissa liittyvät vanhaan kärjellisten jakajien aikaan ja ne kannattaa poistaa kärjettömistä sytytysjärjestelmistä aiheuttamasta ongelmia.
Lisäksi solenoidin oikeanpuoleisen tapin ei tarvitse olla kärjettömässä sytytyksessä kytkettynä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p107623
Tee huomenna testi vaikka siten, että 10A sulakkeen kautta syötät suoraan MSD-ohjeen mukaan sähköt puolalle ja siitä jakajalle (kokonaan ohi virtalukon). Jos käyntipuoli on kunnossa testissä, niin hyvä ja voisi porukalla löytää keinot saada tuo vanha Rally-Pack sitten kuvioon mukaan.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
Jep muistelen että siksi laitoin etuvastuksen puolaan kun se lämpeni ihan hemmetisti suoralla 12v:llä ja kuumana auto sammuili. Mut testailen huomenna.
Re: Rally pack / kiekkamittari
Onko jokin erityinen syy, miksi pitää olla MSD systeemi?
Olen kuullut monta tarinaa kuinka MSD ei toimi kunnolla tai pimenee kokonaan kesken matkanteon.
Normaali hyväkuntoinen jakaja, vaikka kärjettömällä modulilla, normaali puola ja laadukkaat tulpanjohdot ovat mun mielestä luotettavampi ratkaisu.
Eikä ainakaan negatiivisesti vaikuta suorituskykyyn tai käyntiin.
Kokemusta asian tiimoilta tosin ei Fordin koneesta, vaan Chevyn 454 ja 350 sekä Roverin 3,5 V8 -koneista.
Olen kuullut monta tarinaa kuinka MSD ei toimi kunnolla tai pimenee kokonaan kesken matkanteon.
Normaali hyväkuntoinen jakaja, vaikka kärjettömällä modulilla, normaali puola ja laadukkaat tulpanjohdot ovat mun mielestä luotettavampi ratkaisu.
Eikä ainakaan negatiivisesti vaikuta suorituskykyyn tai käyntiin.
Kokemusta asian tiimoilta tosin ei Fordin koneesta, vaan Chevyn 454 ja 350 sekä Roverin 3,5 V8 -koneista.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
Eipä sen oo pakko olla MSD, sitä vaan joskus tuli kuviteltua että ovat hyviä vehkeitä. Nytkun nettiä tullu selattua enempiki alkaa vähän kaduttaa että tuli toi jakaja hommattua. Jos joku keksii hyvän ja luetettavan systeemin tilalle niin voipi ehdotella. Kriteerinä on se että kipinän pitää riittää eikä mihinkään kärkisysteemeihin ole paluuta. Koneessa kuitenkin sen verran viriä että sähköpuolen pitää olla myös ajan tasalla.IDA kirjoitti:Onko jokin erityinen syy, miksi pitää olla MSD systeemi?
Olen kuullut monta tarinaa kuinka MSD ei toimi kunnolla tai pimenee kokonaan kesken matkanteon.
Normaali hyväkuntoinen jakaja, vaikka kärjettömällä modulilla, normaali puola ja laadukkaat tulpanjohdot ovat mun mielestä luotettavampi ratkaisu.
Eikä ainakaan negatiivisesti vaikuta suorituskykyyn tai käyntiin.
Kokemusta asian tiimoilta tosin ei Fordin koneesta, vaan Chevyn 454 ja 350 sekä Roverin 3,5 V8 -koneista.
Re: Rally pack / kiekkamittari
No, Ehdotus:
-Varmasti kunnossa oleva, ei väljä orkkis Ford -jakaja.
-Jakajan sisälle jokin moderni kärjetön moduli säädettävällä kierrosrajoittimella.
-Uusi laadukas puola.
-Uudet todella hyvät tulpanjohdot.
Koneen kokoonpanon mukaan sitten ennakkokäyrä ja muut säädöt kohdalleen.
-Varmasti kunnossa oleva, ei väljä orkkis Ford -jakaja.
-Jakajan sisälle jokin moderni kärjetön moduli säädettävällä kierrosrajoittimella.
-Uusi laadukas puola.
-Uudet todella hyvät tulpanjohdot.
Koneen kokoonpanon mukaan sitten ennakkokäyrä ja muut säädöt kohdalleen.
Re: Rally pack / kiekkamittari
Pitkään maltoin olla mainostamatta, mutta kun kysytään
Mulla on ollut kohta 15 vuotta Performance Distributorin DUI eikä mitään kipinäongelmaa. Jotkut ei tykkää tuosta möhköstä HEI-ulkonäöstä ja vähän riippuen imusarjasta asennus voi olla ongelma. Joissain vanhoissa posteissa löytyy mitä jouduin tekemään Weiand 8006 kanssa, muttei mitään kauhean vaikeaa, kun se on tehty. Stealth, eli 8021 on helpompi, kun kanavat menevät ristiin toisella tavalla kuin vanhoissa.
Mulla on ollut kohta 15 vuotta Performance Distributorin DUI eikä mitään kipinäongelmaa. Jotkut ei tykkää tuosta möhköstä HEI-ulkonäöstä ja vähän riippuen imusarjasta asennus voi olla ongelma. Joissain vanhoissa posteissa löytyy mitä jouduin tekemään Weiand 8006 kanssa, muttei mitään kauhean vaikeaa, kun se on tehty. Stealth, eli 8021 on helpompi, kun kanavat menevät ristiin toisella tavalla kuin vanhoissa.
Re: Rally pack / kiekkamittari
Kirjoitit että:
"Koitin muistaakseni joskus ottaa suoraan akulta 12v puolalle niin se lämpeni helvetisti ja auto sammuili kuumana."
Tuossa voi olla syy myös nykyiseen käyntiongelmaan. Puola on saanut siipeensä tuosta väärästä kytkennästä?
"Koitin muistaakseni joskus ottaa suoraan akulta 12v puolalle niin se lämpeni helvetisti ja auto sammuili kuumana."
Tuossa voi olla syy myös nykyiseen käyntiongelmaan. Puola on saanut siipeensä tuosta väärästä kytkennästä?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
Kirjotin vähä väärin, eli otin virtalukolta 12v ilman mitään ballast resistoria. MSD:ltä tuli postia kun kysyin tarviiko mun systeemi tuota vastusta: Vastauksena: "Do not use the ballast resistor." Eli valmistajan mielestäkään ei vastusta tarvi laittaa.IDA kirjoitti:Kirjoitit että:
"Koitin muistaakseni joskus ottaa suoraan akulta 12v puolalle niin se lämpeni helvetisti ja auto sammuili kuumana."
Tuossa voi olla syy myös nykyiseen käyntiongelmaan. Puola on saanut siipeensä tuosta väärästä kytkennästä?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
Tuo jakaja ois varmaan hyvä mutta mahtaa tulla ahdasta kun mulla on suora montecarlo bar ja sitten iso K&N ilmanputsari.Arto65FB kirjoitti:Pitkään maltoin olla mainostamatta, mutta kun kysytään
Mulla on ollut kohta 15 vuotta Performance Distributorin DUI eikä mitään kipinäongelmaa. Jotkut ei tykkää tuosta möhköstä HEI-ulkonäöstä ja vähän riippuen imusarjasta asennus voi olla ongelma. Joissain vanhoissa posteissa löytyy mitä jouduin tekemään Weiand 8006 kanssa, muttei mitään kauhean vaikeaa, kun se on tehty. Stealth, eli 8021 on helpompi, kun kanavat menevät ristiin toisella tavalla kuin vanhoissa.
Re: Rally pack / kiekkamittari
Jaa? Mutta jos puola kuumenee, niin silloin on joko vääränlainen puola tai ohjeet on väärin.ak72 kirjoitti:Kirjotin vähä väärin, eli otin virtalukolta 12v ilman mitään ballast resistoria. MSD:ltä tuli postia kun kysyin tarviiko mun systeemi tuota vastusta: Vastauksena: "Do not use the ballast resistor." Eli valmistajan mielestäkään ei vastusta tarvi laittaa.IDA kirjoitti:Kirjoitit että:
"Koitin muistaakseni joskus ottaa suoraan akulta 12v puolalle niin se lämpeni helvetisti ja auto sammuili kuumana."
Tuossa voi olla syy myös nykyiseen käyntiongelmaan. Puola on saanut siipeensä tuosta väärästä kytkennästä?
Kuumeneva puola saataa hajota, ja aiheuttaa erilaisia ongelmia.
Noita samannäköisiä puolia kun on sisäänrakennetulla etuvastuksella ja ilman etuvastusta.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rally pack / kiekkamittari
Nyt on etuvastus ohitettu ja sähköt suoraa jakajalle ja puolalle virtalukolta. Ainaki hörähti auto iloisesti käyntiin, pitää päivänmittaan käydä ajaan kuumaksi ja kattoo miten toimii.