Sivu 2/6
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 13 Kesä 2014, 13:53
Kirjoittaja Arto65FB
Kokeilin joku vuosi sitten Botniaringillä. Ei havaittavaa eroa tuossa terminaalivaiheessa olevassa PutJetissä, eli ulos sylki, kun riittävän monta kierrosta ajoi.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 13 Kesä 2014, 14:19
Kirjoittaja Galaxie61
kannatta kokeilla toisella termostaatillakin jos ei vaivaa ala löytymään.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 14 Kesä 2014, 17:47
Kirjoittaja starsky
Hieno juttu!
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 14 Kesä 2014, 19:04
Kirjoittaja FFreak
Sitten vaan fiilistelemään!

Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 14 Kesä 2014, 19:16
Kirjoittaja Late
Hyvä homma! Sitten vaan lenkkaria ponille
Itsellä vähän sama fiilis kun pelätty keittäminen paljastuikin mittarivirheeksi

Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 14 Kesä 2014, 22:53
Kirjoittaja Fastback
pete66 kirjoitti:No tänään kerkisi kunnolla testaamaan ja hyvin toimii!!!!!!!!!
Ei enään mitään lämpöongelmia, lämmöt pysyi jopa alle puolenvälin.
Vika oli siinä imukannessa koska sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Jenkkifoorumeilta luin että ottaa ilmaa sieltä imusarjan alta jos ei ole kunnolla kiinni.
Uusin kyllä tosiaan myös termarin ja syylarinkorkin mutta auto toimi kyllä jo ennen niiden uusimistakin melkein uudet ne entisetkin oli ja termarikin kattilassa testattu.
Oli mukava käydä kurvailemassa tänään pitkästä aikaa.
Kiitos vaan kaikille auttajille ja hengessä mukana olleille.
Mahtava homma kertakaikkiaan. Minulla jäi vaan vaivaamaan se että teki painetta syyläriin. En jaksa ymmärtää miten imusarjan löysyys tuo paineen syyläriin. No annan sen asian olla ja olen aidosti iloinen että sait tuollaisen veemäisen vian eliminoitua. Sattoi olla no kaikki osasyyllisiä. Imusarjan vuoto, vetää laihalle moottorin, syylärin korkki ei toimi tms. Tämä on hyvä topic, pitäiskö laittaa Sticky icky yack!
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 14 Kesä 2014, 23:53
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:pete66 kirjoitti:No tänään kerkisi kunnolla testaamaan ja hyvin toimii!!!!!!!!!
Ei enään mitään lämpöongelmia, lämmöt pysyi jopa alle puolenvälin.
Vika oli siinä imukannessa koska sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Jenkkifoorumeilta luin että ottaa ilmaa sieltä imusarjan alta jos ei ole kunnolla kiinni.
Uusin kyllä tosiaan myös termarin ja syylarinkorkin mutta auto toimi kyllä jo ennen niiden uusimistakin melkein uudet ne entisetkin oli ja termarikin kattilassa testattu.
Oli mukava käydä kurvailemassa tänään pitkästä aikaa.
Kiitos vaan kaikille auttajille ja hengessä mukana olleille.
Mahtava homma kertakaikkiaan.
Minulla jäi vaan vaivaamaan se että teki painetta syyläriin. En jaksa ymmärtää miten imusarjan löysyys tuo paineen syyläriin. No annan sen asian olla ja olen aidosti iloinen että sait tuollaisen veemäisen vian eliminoitua. Sattoi olla no kaikki osasyyllisiä. Imusarjan vuoto, vetää laihalle moottorin, syylärin korkki ei toimi tms. Tämä on hyvä topic, pitäiskö laittaa Sticky icky yack!
miksei olis tehny ?
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 22:05
Kirjoittaja Galaxie61
korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 23:02
Kirjoittaja starsky
Hyvä kooste, lisää tämmöisiä.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 23:33
Kirjoittaja Mexico65
Galaxie61 kirjoitti:korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
Trkoittaako tämä sitä, että noin 100 asteessa termostaati hajoaa / ei enää toimi oikein?
Syylarin korkit yleensä ovat alueella 16 - 18 psi ja jopa 18 - 22 psi.
->
Veden kiehumispiste nousee noin 102 asteesta aina 112 asteeseen C ja 216 - 233 asteeseen F.
Eli vesi saattaa olla yli 100 asteista koneessa, hajoaako termostaati?
Hajoaako minun termostaati 160 F (tai 180 F) kun käytän 18-22 psin korkia ja oletettavaa on, että veden lämpö nousee yli 212 F?
http://www.hypertech-inc.com/products-accessories.aspx
http://www.stant.com/consumer-products/ ... iator-caps
PS. olen jo pitkään käyttänyt RED LINE WATER WETTER seosta jäähdytysjärjestelmässä. Eipä ole koneet keittäneet.
http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 17 Kesä 2014, 00:00
Kirjoittaja Galaxie61
Mexico65 kirjoitti:Galaxie61 kirjoitti:korjaisin sen verran että älkää ihmeessä keittäkö sitä termostaattia. kiehuneet on tapana heittää roskiin. lämmitys kevyesti riittää.
Trkoittaako tämä sitä, että noin 100 asteessa termostaati hajoaa / ei enää toimi oikein?
Syylarin korkit yleensä ovat alueella 16 - 18 psi ja jopa 18 - 22 psi.
->
Veden kiehumispiste nousee noin 102 asteesta aina 112 asteeseen C ja 216 - 233 asteeseen F.
Eli vesi saattaa olla yli 100 asteista koneessa, hajoaako termostaati?
Hajoaako minun termostaati 160 F (tai 180 F) kun käytän 18-22 psin korkia ja oletettavaa on, että veden lämpö nousee yli 212 F?
http://www.hypertech-inc.com/products-accessories.aspx
http://www.stant.com/consumer-products/ ... iator-caps
PS. olen jo pitkään käyttänyt RED LINE WATER WETTER seosta jäähdytysjärjestelmässä. Eipä ole koneet keittäneet.
http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
mä en sun termostaateista tiedä mutta korjaamolla töissä ollessa oli tapana hävittää kerran kiehunet termostaatit varmuuden vuoksi. ihan syystä. niin teen itekkin. muut saa tehdä niinkun tykkää.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 17 Kesä 2014, 00:38
Kirjoittaja Mexico65
Miksi termostaatti pitää testata?
Paketissa ja itse termostaatissa lukee aukeamis lämpötila suhteellisen selvästi.
160 F on kisapeliin aikalailla sopivin, tuolla saa koneen lämpötilan lähelle optimia eikä ylilämmöstä ole suurta pelkoa.
170 tai 180 tai jopa 190 F lienee sopivampi normikäyttöön -> lämpäristä saa myös lämpöä kabiiniin.
En keittele termostaatteja enkä mitta Kossun alkoholi pitoisuutta sekin selviää etiketistä 38%.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 21:25
Kirjoittaja 1223
Moro
Mulla on 351w;n edessä Afcon kaksi rivinen alumiini syylari eikä lämpeä.
Tänään viimeksi on kokeiltu.
Juha
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 22:37
Kirjoittaja Pertti
1223 kirjoitti:Moro
Mulla on 351w;n edessä Afcon kaksi rivinen alumiini syylari eikä lämpeä.
Tänään viimeksi on kokeiltu.
Juha
Ilmaa järjestelmässä, eikä neste kierrä.
Eskortissa konstina korkin varovainen raotus siinä vaiheessa, kun alkaa keittää. Kinnas käteen eikä sitten muuta kuin tuhaus, muuten tulee geysiisi korkista.
Re: Lämpöongelmia
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 00:33
Kirjoittaja Tahavo
Mulla on alkuperäinen syyläri automaati lauhdutuksella ja propellikin kiinni. Lämpöongelmia ei ole ollut kuin kesälämpimällä ruuhkassa vähän lämmöt nousee. Bilteman flekti on varmuuden vuoksi. Katkaisijalla. Olipas kerran lämpöongelmia, mutta ne poistui syylärin korkin uusimisella. Semmoinen vipumallinen myös.