Topiaksen 351W suunnitelma
Topiaksen 351W suunnitelma
Lohko stanu koossa, eikä hirveää rappua sylintereissä. Täytyy vielä tehdä mittauksia sylintereistä.
Lohko, kampura, männät ja kanget lattialla odottaa pesua, vetolevy, dampperi, jakaja ja jakopää laatikossa.
Puuttuu ne kannet, imusarja ja nokka-akseli.
Sitä rulla-nokka asiaa olen paljon miettinyt, mutta toistaiseksi suunnitelma pysyy laahurissa.
Rulla keinuvivut tulee yläpäähän ja beehive jouset, jos ei E-Street:ien omat ole riittävät.
Suunnittelemillani männillä, tasapää, 2 venttiilikoloa, +6,50 cc, ja E-Street kansilla palotila 60cc, dekit nollaan, ja 0.040 kansipahvilla pitäisi laskentaohjelman mukaan tulla puristussuhteeksi 10.66
Lohko, kampura, männät ja kanget lattialla odottaa pesua, vetolevy, dampperi, jakaja ja jakopää laatikossa.
Puuttuu ne kannet, imusarja ja nokka-akseli.
Sitä rulla-nokka asiaa olen paljon miettinyt, mutta toistaiseksi suunnitelma pysyy laahurissa.
Rulla keinuvivut tulee yläpäähän ja beehive jouset, jos ei E-Street:ien omat ole riittävät.
Suunnittelemillani männillä, tasapää, 2 venttiilikoloa, +6,50 cc, ja E-Street kansilla palotila 60cc, dekit nollaan, ja 0.040 kansipahvilla pitäisi laskentaohjelman mukaan tulla puristussuhteeksi 10.66
Re: 351W Rakennelmat
Perus 2V 351 W toimii parhaiten tavoitettasi varten kaikki muu on tarpeetonta jos todella käyttö on kuvauksen mukainen.Topias74 kirjoitti:Katukäyttö= myös arkikäyttö töissäkäynti, kauppareissu, mukavasti. Pientä tormuutusta välillä.
Auto 67Ht
Perävälitys 3,5
AOD-automaatti ja turbiini aluksi vakio, muutetaan tarpeen vaatiessa oikealaiseksi kunhan moottorin luonne selvillä.
Peltisarjat 1 5/8 lähdöillä puolipitkät käytetään näitä jos saadaan ne käymään, muutetaan jos eivät sovi.
Magnaflow 2 1/2 putkisto X-llä alusta loppuun.
Kaasutin 600 cfm holley vakuumi toisiolla, oli 351 cleven päällä, uudehko, tai hyllyssä joku vanhempi olisko 650 double pumper!
Jäähdytys järjestelmä vakio, paitsi Flex-a-lite 17" ropeli, tullaan päivittämään griffinin alusyylärillä jos tarve vaatii. Ja lisäksi flekti etupuolelle, manuaalikäytöllä tarvittaessa.
Sytytys ehkä durasparkilla jos ne toimii, jos ei niin päivitetään uutta toimivaa!
Bensapumppu vakio tai holley, molemmat hyllyssä. Bensalinja tarpeeksi iso.
Renkaat 235-45-17 joka nurkassa tällä hetkellä.
Teho tavoite juuri sama mitä minäkin suunnitellut, käytän vertailuna Edelbrockin 351W top-end kitin tehoarviota, ja miinustan siitä Amerikan lisän!
Minulla 65 fb toimi parhaiten juuri vakiolla 289 2V koneella (200 hp) ja toteutti kaikki nuo vaatimukset täydellisesti. Tosin renkaat 205/ 70 R14 ja perä ruuvi 2.79:1, C4 vakio turbiini, vakio valupakosarjat, yhdellä alkuperäisellä pakoputkella, Autolite 2000 2V kaasari, 2V valurautainen imusarja, Autolite yksikärki jakaja jne.
Tuolla työ reissut onnistuu hyvin niin kuin kauppa reissut ja jos vapaa ilta koittaa niin renkaan saa savuamaan riittävän hyvin.
Muutoin tuo lista kaikesta osapaljoudesta viittaa viri moottorin rakentamiseen joka ei vastaa tavoitettasi.
Samalla voin todeta, että perus ratkaisuilla on huomattavasti helpompi edetä ja varmemmin pääsee tavoitteeseen. Siten kun jotain muuta on mielessä kuin työ ja kauppareissut voi lähteä ehkä viritys linjalle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Topiaksen 351W suunnitelma
Moro
Mulla on nyt seuraavanlainen kokoonpano omassa.
351 72 lohko 0,60 ylikoossa koska silloin kun tein ton niin ei ollu muuta lohkoa saatavilla.
Siinä speed ro tasapää männät moly renkailla.
Rulla nokka löytyy hydraulisena asteita en nyt just muista. Nosto hiukan yli 0,5"
Yläpäässä e7 kannet kairattuna ja niissä rullakeinut.
Tätä ruokii haltecin ruisku yksitaso imarin kautta.
Ton perässä on TH700 loota. Perävälitys on tulevalle kesälle 3,25. Ennen oli 3,5.
Tolla käy kaupassa ja ajaa töihinkin.
Kone kuitenkin maksoi jonkin verran ja mielestäni tuo ei vastaa siihen mennyttä raha määrä.
Siksi kannattaakin miettiä tarkkaan mitä siltä koneelta haluat ja mitä olet siitä valmis maksamaan.
Itse meinaan tehdä tuohon uuden koneen ja siihen menee aikaa ja vaivaa paljon. Eniten aikaa menee siihen että selvittää mitä halutaan ja millä kompolla se haluttu lopputulos saadaan. Omalta osalta tuo alkaa olla selvillä ja konetta tehdään pikku hiljaa.
Juha
Mulla on nyt seuraavanlainen kokoonpano omassa.
351 72 lohko 0,60 ylikoossa koska silloin kun tein ton niin ei ollu muuta lohkoa saatavilla.
Siinä speed ro tasapää männät moly renkailla.
Rulla nokka löytyy hydraulisena asteita en nyt just muista. Nosto hiukan yli 0,5"
Yläpäässä e7 kannet kairattuna ja niissä rullakeinut.
Tätä ruokii haltecin ruisku yksitaso imarin kautta.
Ton perässä on TH700 loota. Perävälitys on tulevalle kesälle 3,25. Ennen oli 3,5.
Tolla käy kaupassa ja ajaa töihinkin.
Kone kuitenkin maksoi jonkin verran ja mielestäni tuo ei vastaa siihen mennyttä raha määrä.
Siksi kannattaakin miettiä tarkkaan mitä siltä koneelta haluat ja mitä olet siitä valmis maksamaan.
Itse meinaan tehdä tuohon uuden koneen ja siihen menee aikaa ja vaivaa paljon. Eniten aikaa menee siihen että selvittää mitä halutaan ja millä kompolla se haluttu lopputulos saadaan. Omalta osalta tuo alkaa olla selvillä ja konetta tehdään pikku hiljaa.
Juha
Sanotaan näin että entisessä autossa oli hiukan yli 300 konia, ja nyt haluan vähän lisää! Tehoon tottuu, niinhän se menee! Sillä kävi kaupassa ja töissäkin! Eihän myö vakioilla ajella, ne on pussihousuja varten!
Kyllä mä uskon että täällä on varmaan montakin 350-400 hepan autoa, joilla sujuu myös arkiajot. Ja paljon on varmaan myös laahuri nokalla olevia autoja ja toimii nekin!
Kyllähän siinä rulla nokassa on se helppous sisään ajossa ja varmaan rolleri rasittaa vähemmän paikkoja, kyllä minäkin sen olen ottanut vaihtoehdoksi, mutta tosiaan mennään rahatilanteen mukaan.
Jännä muuten huomata noista Edelbrockin kansista että kaikki, E-street, performer ja rpm ovat samoilla kanavilla ja virtausarvoilla, erot tulee sitten varmaan viimeistelystä!
Täytyy kattoo kun myy vanhan moottorin pois, mitä uutta sillä saa tuohon 351:seen ostettua.

Kyllähän siinä rulla nokassa on se helppous sisään ajossa ja varmaan rolleri rasittaa vähemmän paikkoja, kyllä minäkin sen olen ottanut vaihtoehdoksi, mutta tosiaan mennään rahatilanteen mukaan.
Jännä muuten huomata noista Edelbrockin kansista että kaikki, E-street, performer ja rpm ovat samoilla kanavilla ja virtausarvoilla, erot tulee sitten varmaan viimeistelystä!
Täytyy kattoo kun myy vanhan moottorin pois, mitä uutta sillä saa tuohon 351:seen ostettua.
-
- Addikti
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Moro
Mulla tulee se seuraava mekaanisella laahurilla.
Hydrauli rullassa kun on tietyt rajoitteet ja mekaaninen maksaakin sitten kivasti.
Niin ja tuo toinen tulee sitten tehtaan malliin tehtynä. Tosin siinäkin mekaaninen laahuri kun on sellaisella tehtaalta tullut.
Juha
Mulla tulee se seuraava mekaanisella laahurilla.
Hydrauli rullassa kun on tietyt rajoitteet ja mekaaninen maksaakin sitten kivasti.
Niin ja tuo toinen tulee sitten tehtaan malliin tehtynä. Tosin siinäkin mekaaninen laahuri kun on sellaisella tehtaalta tullut.
Juha
Mulla on melkolailla ehdottamasi setuppi 347 strokerissa. 400hp / 535Nm. Airgap + 650 BG. 10,8:1 kantti, 95E:llä ritisi vienosti penkissä, 98E:llä pittäis ajaa. Mulla FRP kannet, nuo Edelit varmaan aika samalla tasolla.
Automaatti käyttikseen laittaisin astetta miedomman xe268 nokan ja vähän vähempi ruttua. 350hp tulee melkoisen varmasti lättäpää männillä dekkitasolla, max 10:1 kantilla. Varmasti mukava motti.
Automaatti käyttikseen laittaisin astetta miedomman xe268 nokan ja vähän vähempi ruttua. 350hp tulee melkoisen varmasti lättäpää männillä dekkitasolla, max 10:1 kantilla. Varmasti mukava motti.
1966 HT 347 Stroker
Mikä nokka sulla on tuossa strokerissa? Oon ymmärtänyt että jos mulla on 302:sessa joku vaikka 270 nokka, niin jos haluan samanlailla pelaavaa konetta 351:sestä, niin nokka pitäis olla astetta kireämpi? Olenko ymmätänyt oikein?
Mulla on tuossa autossa vielä kytkinpoljinkin paikallaan, joten jos joskus haluaa, niin voi muuttaa manuaaliksi.
Mulla on tuossa autossa vielä kytkinpoljinkin paikallaan, joten jos joskus haluaa, niin voi muuttaa manuaaliksi.
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Oon kyllä lukenut tätä topiccia, mutta samaa mieltä sun kanssa, että täällä tulee aika kärkästä kommenttia ja vahvoja mielipiteitä hyvin herkästi. Itellä ei oo kompetenssia puhua näistä moteista, niin olen ajatellut, että viisaammat saa neuvoa. Muutamia juttuja mietin:
- Kannet, miksi E-street? Onko ne jo? Entä jos laittais vaikka AFR tai trikkarit, pääsiskö loppujen lopuksi halvemmalla kun koneistukset ja jouset huomioidaan? Esim. TEA (Total Engine Airflow) preppaa jouset suoraan nokalle sopivaksi, ihan kohtuuhintaan.
- Isku. Jos sulla on pyörivät valmiina, mutta vaihdat männät joka tapauksessa, kannattaisko ostaa valmiiksi painotettu stroukkeri kitti? Painotus ja männät maksaa jo jotain. Kasvanut tilavuus ei mielestäni pahenna katumoottoria.
- Teho. Ootko varma, että se n.350hv riittää tulevaisuudessakin? Ehtiihän sillä töihin, mutta riippuu mitä autolta hakee. Minulle ei riittänyt.
- Ajettavuus. Mikä on virimoottori ja mikä katumotti, mutta ainakin ite oon hitusen valmis kärsimään alakierroksilla, jos kone vetää ylhäältä. Käyn omallani kaupassa ja töissä, ei moottorin luonne oo paljon häirinnyt. Käyttis on helppoutta varten, mustangi ajoa. Kuka saa kiksit mistäkin. Toisaalta Futuragen äreähkö kone taitaa toimia myös kadulla melko mukavasti.
- Nokka. Olisin rollerin kannalla, hydrauli tai mekaaninen. Laahuri on ollu itelläkin, mutta en laittais enää, mun mielestä väärä paikka säästää.
- Kannet, miksi E-street? Onko ne jo? Entä jos laittais vaikka AFR tai trikkarit, pääsiskö loppujen lopuksi halvemmalla kun koneistukset ja jouset huomioidaan? Esim. TEA (Total Engine Airflow) preppaa jouset suoraan nokalle sopivaksi, ihan kohtuuhintaan.
- Isku. Jos sulla on pyörivät valmiina, mutta vaihdat männät joka tapauksessa, kannattaisko ostaa valmiiksi painotettu stroukkeri kitti? Painotus ja männät maksaa jo jotain. Kasvanut tilavuus ei mielestäni pahenna katumoottoria.
- Teho. Ootko varma, että se n.350hv riittää tulevaisuudessakin? Ehtiihän sillä töihin, mutta riippuu mitä autolta hakee. Minulle ei riittänyt.
- Ajettavuus. Mikä on virimoottori ja mikä katumotti, mutta ainakin ite oon hitusen valmis kärsimään alakierroksilla, jos kone vetää ylhäältä. Käyn omallani kaupassa ja töissä, ei moottorin luonne oo paljon häirinnyt. Käyttis on helppoutta varten, mustangi ajoa. Kuka saa kiksit mistäkin. Toisaalta Futuragen äreähkö kone taitaa toimia myös kadulla melko mukavasti.
- Nokka. Olisin rollerin kannalla, hydrauli tai mekaaninen. Laahuri on ollu itelläkin, mutta en laittais enää, mun mielestä väärä paikka säästää.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Älä ota manuaalipoljinta pois. Ota jalkatilan mattoa auki ja ujuta poljin sinne maton ja rintapellin väliin. Ei ole tiellä ja se on tallessa.
Miten th700 on naitettu Fordin koneeseen? Adapterilla vai kytkinkopan sahaus ja sbf koppa th700 pumppuun? Onko ykkönen turhan tiheä?
Päätin että en kommentoi, mutta minusta projektilta puuttuu selkeä tavoite. Se on nyt jotain ja sillä tulee motistakin äkkiä jotain. Palaa rahaa hukkaan jos ostaa väärää tai tarkoitukseen sopimatonta kalikkaa. Tai sitten en ole täysin ymmärtänyt mitä halutaan. Kunhan heitin ajatuksen ilmoille, mielelläni olen väärässä.
Miten th700 on naitettu Fordin koneeseen? Adapterilla vai kytkinkopan sahaus ja sbf koppa th700 pumppuun? Onko ykkönen turhan tiheä?
Päätin että en kommentoi, mutta minusta projektilta puuttuu selkeä tavoite. Se on nyt jotain ja sillä tulee motistakin äkkiä jotain. Palaa rahaa hukkaan jos ostaa väärää tai tarkoitukseen sopimatonta kalikkaa. Tai sitten en ole täysin ymmärtänyt mitä halutaan. Kunhan heitin ajatuksen ilmoille, mielelläni olen väärässä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Tossa mun Maverickin tän hetkisen motin tiedot.
Pienel budjetil tehty ja kohtuullisesti tehoo pienillä kansilla.
351w (0.040" ylikoossa ja vakio 3.500" iskulla.
Tasan 10 puristukset
Kannet trick flow 170cc ( Hinnat alkaen trick flow kansi) Koskemattomat
Imusarja Performer rpm air gap
Kaasari 750cfm mighty demon
Pakosarjat puolipitkät Patriotit 1 5/8" primääreillä
Nokka compin xtreme mekaaninen rolleri. Asteet 050" 236/242 ja nostoo about .600"
Racersplacen moottoridynossa 464hv/6100rpm ja vääntöä reipas 600nm maximissa.
Pienel budjetil tehty ja kohtuullisesti tehoo pienillä kansilla.
351w (0.040" ylikoossa ja vakio 3.500" iskulla.
Tasan 10 puristukset
Kannet trick flow 170cc ( Hinnat alkaen trick flow kansi) Koskemattomat
Imusarja Performer rpm air gap
Kaasari 750cfm mighty demon
Pakosarjat puolipitkät Patriotit 1 5/8" primääreillä
Nokka compin xtreme mekaaninen rolleri. Asteet 050" 236/242 ja nostoo about .600"
Racersplacen moottoridynossa 464hv/6100rpm ja vääntöä reipas 600nm maximissa.
Juurikin tuollaista konetta olisi tarkoitus rakentaa kuten tuossa maverickissa. Niinkuin joku tuolla jo mainitsi all-around nokasta, niin tästä olisi tarkoitus rakentaa sellainen all-around moottori. Tavoite on juurikin sellainen 400hv yleis moottori.
Kytkinpoljin on siellä maton alla odottamassa!
Nyt tulee hyvää kommenttia!!!!
Kytkinpoljin on siellä maton alla odottamassa!
Nyt tulee hyvää kommenttia!!!!

Viimeksi muokannut Topias74, 27 Huhti 2015, 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun konetta joskus täällä rakennettiinkin, mutta tässä vielä speksit:
351w +0.30, stroukattu 427:ksi, AFR 185 suoraan laatikosta, Air-gäppi+ 700DP, nokkana oli eka xe 274, sit vaihoin xe 284:n (molemmat ovat hyviä), 1 5/8 shortyt. Ei penkitetty, oletan että ois max. heppa per cid.
Hyvä yleiskone, ajoneuvo jota se siirtelee on vaan liian painava.
351w +0.30, stroukattu 427:ksi, AFR 185 suoraan laatikosta, Air-gäppi+ 700DP, nokkana oli eka xe 274, sit vaihoin xe 284:n (molemmat ovat hyviä), 1 5/8 shortyt. Ei penkitetty, oletan että ois max. heppa per cid.
Hyvä yleiskone, ajoneuvo jota se siirtelee on vaan liian painava.
Onko rullanokka vai laahuri? Missä kopassa?
Laahaava nokka. Kone on piilofarkun nokalla.
Kone tehtiin hyvä vääntökäppyrä mielessä, heppoja tuli mitä tuli.
Kone tehtiin hyvä vääntökäppyrä mielessä, heppoja tuli mitä tuli.
Just tuo XE274H.Mikä nokka sulla on tuossa strokerissa?
1966 HT 347 Stroker