MAFin puhdistus ym.
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: MAFin puhdistus ym.
Tohon vielä ne 1.7 rullavipat ni taas mennää vähäsen paremmin.
Re: MAFin puhdistus ym.
Nekin on suunnitelmissa, katsotaan rahatilanteen mukaan mitä saa haalittua kasaan. 

- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: MAFin puhdistus ym.
Kalibroidusta maffista asiaa:
Jos maffin ulostulojännitettä on muokattu:
Uusi suutinarvo jaettuna vanhalla suutinarvolla on suhdeluku jonka verran maffin jännite pitää muuttua.
Suuttimen breakpoint ja low slope ei pidä paikkaansa, pitää korjata suhdeluvulla.
High slope muuttuu samassa suhteessa kuin voltit maffissa on muuttunut.
Offset ei skaalaudu koska on fyysinen aika suuttimen sulkeutumisessa, eli se pitää joka tapauksessa vaihtaa uuden suuttimen arvojen mukaiseksi.
Käynnistyksen polttoainekartta on suuttimen pulssisuhdetta(joissain ecuissa millisekunteja), se pitää pienentää suuttimien suhdeluvun mukaan.
Moottorin tilavuuslukua pitää muuttaa että kuormituslaskenta pitää paikkansa. Muuten se jää liian alhaiseksi.
Jos maffin ulostulojännitettä on muokattu:
Uusi suutinarvo jaettuna vanhalla suutinarvolla on suhdeluku jonka verran maffin jännite pitää muuttua.
Suuttimen breakpoint ja low slope ei pidä paikkaansa, pitää korjata suhdeluvulla.
High slope muuttuu samassa suhteessa kuin voltit maffissa on muuttunut.
Offset ei skaalaudu koska on fyysinen aika suuttimen sulkeutumisessa, eli se pitää joka tapauksessa vaihtaa uuden suuttimen arvojen mukaiseksi.
Käynnistyksen polttoainekartta on suuttimen pulssisuhdetta(joissain ecuissa millisekunteja), se pitää pienentää suuttimien suhdeluvun mukaan.
Moottorin tilavuuslukua pitää muuttaa että kuormituslaskenta pitää paikkansa. Muuten se jää liian alhaiseksi.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: MAFin puhdistus ym.
Kai toi ihan hyvä budjetti ratkasu on kalibroida, mutta jos on aikeissa ostaa kalibroitua MAFia, niin melkein kannattaa se Quarterhorse tilata ja syöttää arvot suoraan ECUlle. Ne kun on melkein samaa hintaluokkaa ja lisäksi pääsee käsiksi sitten koko tietokoneeseen.
SN95 - SBF 363
Re: MAFin puhdistus ym.
Todella hyvä artikkeli.voisko tuota kokeilla 3.8 v6 03 musseen. Jos ois jotain hyötyä. Kaikki tollanen kiinnostaa. Vielä kun uskaltaa alkaan tekemään,ettei mee pilalle.
Mustang 03 3.8 v6 San Francisco
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: MAFin puhdistus ym.
Pääsee ilman palikkaakin, mutta Quarterhorse on kuitenkin edullisin vaihtoehto. Softatuki uudemmille on vähän kalliimpi, jos ei pärjää TunerPro:lla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: MAFin puhdistus ym.
Kaikkia mitä olit kirjoittanut.rappaako kukaan Oulun alueelta noita missähän jolla ois nuo softat.kyselin yhdestä paikasta niillä ei ollut. Ei kuulemma ollut oikeaa ohjelmaa.saako mistä tuohon teholastun? Tyhmiä kysymyksiä jälleen.
Mustang 03 3.8 v6 San Francisco
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Re: MAFin puhdistus ym.
Tuon kaverina pitää olla jo hyvin hengittävä imusarjakin. 