Sivu 2/2
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 05 Marras 2015, 22:17
Kirjoittaja porttari
No tuossa vuoden vaihteen paikkeilla tosiaan toimipisteeni muuttuu Lahteen Kuopiosta. Käytössä mm. Mira Centronic istukan koneistus laite ( hakee ohjaimen keskikohdan napin painalluksella). Toki lähes kaikki kannen kunnostukseen yms. toimintaan liittyvät koneet löytyvät ( paitsi koeponnistuspenkki).
Enempää en nyt tässä yhteydessä ala mainostelemaan toimintaani. Se kuulunee tuonne yrityspuolen osion juttuihin.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 20 Marras 2015, 15:27
Kirjoittaja jörö
Onneks toi Starsky vääns ton koneensa ensin, pääsee paljon pienemmällä pähkäilyllä ,mitkä öljykanavat ei sovi tiivistetten reikien kaa,osaa heti kattoo omasta lohkosta samat kohat niiku kiertkankien pultit mitkä otti kii sylinterin alareunaan..Ihan samat paikat on mistä ottaa pois.Tulihan sit eilen asennettua noita spiral lockejakin 32 kpl,kävihän toi vähän sormenpäihin ennen kun oppi tekniikan .Kierto kankienvälykset olis nyt siinä 0,04-0,05mm,pieneltähän noi vaikuttaa?mitattu vaha langan kaa. Mut hyvin pyörii ilman onkelmia.Seuraavana hommana onki sitten noi männärenkaat ja Trick Flow kansien purku ja niiden putsaus,oli aika saastasessa kunnossa,kiitos 3 jumittavan Rhoadsin nostajan takia.Mikron ja T-mitan kaahan noi välyksethän noissa kiertokangissa ihan oikeesti tulis mitata.Mut puuttuu jus ton kokonen kaarimikro.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 25 Tammi 2016, 16:33
Kirjoittaja jörö
No nii, jatkukoon projekti!lohko meni sitten koneistukseen nii tuleepahan dekki nollille.Kannet meni läpikäytäväksi asiansaosaavalle henkilölle savon seudulle,kun yhessä ohjurissa oli jonkinmoiset skraadut,katotaan selviikö kun käy kalvaimella läpi.Vihelatikko on kans irti ja tulihan hommattua entiseltä Mustang harrastajalta TCI Ford-C-4 Full Manual Reverse Shift Valve Body,ja tarkoituksena olis asentaa sekin laatikkoon.Onko kellään kyseistä venttiilihässäkkä C4 laatikossa niin vois kertoa ,minkähänlainen "niskankatkoja" laatikko sen jälkeen on.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 25 Tammi 2016, 22:23
Kirjoittaja Homer65
Mahdottoman hauska ajettava, ei ainakaan multa niska katkennut. Jouduin tosin vaihtamaan manuaaliin kun ei oikein noita rataleikkejä kestänyt. Jos pelkää rykäsyjä vaihtaessa niin voihan sitä hiukan kaasua himmata vaihtovaiheessa. Oikeen jos alkaisi hifistelemään, niin voisi rakentaa ratkaisun, jossa kipinä katkeaa hetkeksi eli muutamaksi sekunnin osaksi.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 29 Tammi 2016, 16:34
Kirjoittaja jörö
Lohkon maalaus ,mitä ootte käyttänny? kilikalipullosta ,miranolia, vaiko jotain muuta noista miljoonasta vaihtoehdosta jota netistä löytyy.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 29 Tammi 2016, 17:03
Kirjoittaja starsky
jörö kirjoitti:Lohkon maalaus ,mitä ootte käyttänny? kilikalipullosta ,miranolia, vaiko jotain muuta noista miljoonasta vaihtoehdosta jota netistä löytyy.
Miranolilla olen vedellyt. Kuivuminen tosin kestää muutaman päivän.
Miranol 348. (jos sinistä laittaa).
Foorumin ketjuja mm.:
moottorin väri koodi
Engine paint
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 01 Maalis 2016, 20:39
Kirjoittaja jörö
Oliskohan kellään jo valmista systeemiä vaihdelaatikon jäähdytys putkille ,kun haluais vaihtaa noi iänikuiset teräsputket teräspunosletkuiks uusien liittimien kera.Mistä ootta löytänny ,vaiko paikallisesta hydrauliliikkeestä tilaamaan ?
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 01 Maalis 2016, 21:06
Kirjoittaja Make67
Road Machine Oy
http://www.roadmachine.fi/
Tuolta saa valmiita laatikon lähtöjä. Ja kaikkee muutakin...
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 03 Maalis 2016, 19:29
Kirjoittaja jörö
Asensin ton jakopään rattaat ja kettinkin ja uuden nokan trust platen sekä mittasin välyksen on 0,11mm kelpaa mulle.Piti sekin tilata uusi kun vanhan lohkon trustplate ei kelpaakkaan tohon uuteen lohkoon.Uudenmman mallisessa kun on kolme sarvee ja vanhassa vaan kaks.Käyp vähän hitaast tää touhuuminen ton moottorin kaa,kun tulee noita ylläreitä osien sopivuuden kaa; vanha lohko vs uusi lohko.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 17 Maalis 2016, 20:54
Kirjoittaja jörö
Jakopään kopassaon näemmä ohjaustapeille reiät toinen on 12mm toinen on 13mm, ja vastaavassa kohtaa lohkossa on 12mm:set.Joten on vissiin menny meksikon pojilla porat sekasin kun on uudessa kopassa eri kokoa tai on juotu liikaa tequilaa.Mut eihän mulla tollasia ollut joten sorvarille tekemään,eiks noi täydy olla asennettaessa paikallaan ,että jakopään stefa asettuu oikeelle paikallee sivuttain .Ylösalas suunnassa tonhan sais kun laittaa tasopinnat lohkossa ja kopassa samalle tasalle.Eikä myöskään vesipumpun ja jakopäänkopan pultit satu jako ,niin että täytyy suurentaa yhtä reikää millin verran,niin jos sit sattus EHKÄ?
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lähetetty: 17 Maalis 2016, 22:48
Kirjoittaja starsky
Vanhemmissa (ainakaan edellisessä -68 302 lohkossani) ei edes ole noita ohjaustappeja. Tein tämmöisen samanlaisen kuin tehdastyökalu itselleni ja keskitin kopan sillä:
Samalla työkalulla tarkistin keskityksen myös nykyisessä 2001 valetussa lohkossani (vaikka ohjaustapit olivatkin paikalla).
Tärkein on saada stefa keskeisesti kampiakselin suhteen ja sitten pyöräyttää vaan keskilinjaan kopan. Kyllä se pysyy ilman ohjaustappejakin paikoillaan.
Suosittelen sorvauttamaan tuon keskitystyökalun tai voin kyllä postittaa omanikin lainaksi.
Oma sorvaamani murikka keskittää tuon koppaan stefan etupuolelle jäävän kauluksen avulla: