Sivu 2/2
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 29 Helmi 2016, 22:32
Kirjoittaja Thewildchild
Hienoa että on tullut keskustelua renkaista. Mutta ne talvirenkaat voidaan unohtaa kokonaan. Niille on ihan omat käyttövehkeet... mulla ei musti nää ees sellaisia, edes samassa tallissa..
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 01 Maalis 2016, 19:42
Kirjoittaja Homer65
Mulla Musti näkee tallissa talvirenkaat, käyttiksen talvigummit seisoo siellä kesän. Hankookit on ollu Mustissa pari kesää ja viimekesänä rupesivat olemaan melko luistimet. Rauhallisessa ajossa menee vielä jotenkin, mutta vauhdikkaammassa käytössä ihan minne vaan. Kuskin ei kannata hirveesti yrittää vaikuttaa niiden liikkeisiin, testattu Räyskälän lentokentällä!!
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 01 Maalis 2016, 20:08
Kirjoittaja FFreak
Saapa nähdä milloin alkaa omista hankookeista tulla liukkaat. Varmaan sitten kun innostuu radalla. Kunhan nyt ensin pääsee sinne radalle. Talvi nakitkin hommasin musseen. Vanhat GY ug500:set. Että sai ajaa auton liukkailla maalarille. Nyt ne on sitten varalla jos joskus sattuu ite tai joku tarviimaan.
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 01 Maalis 2016, 20:20
Kirjoittaja Thewildchild
Kyllä ehdottomasti parhaat renkaat mitkä itellä on ollut on Toyo T1R. Niitä kun ei enää tehdä. Tosin ne ei olleet mustissa vaan käyttiksessä ja toisessa harrasteautossa. Niissä oli aivan älytön pito
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 25 Maalis 2016, 10:13
Kirjoittaja Firebolt
Nyt oli Tuulilasin testissä Goodridet, lehden mukaan Goodride on kiinalainen eikä korealainen.
"Goodride ei pääse loistamaan millään osa-alueella. Halpisrenkaan suurin kompastuskivi on märkäpito. Goodriden jarrutusmatka oli märällä 7,2 metriä pidempi kuin parhaalla renkaalla. Kuivalla asfaltilla ero kapeni 3,8 metriin. Goodriden ääritilannekäytös on selvästi muita kesärenkaita huonompi heikon sivuttaispitonsa vuoksi. Ajokäytös pidon rajalla on sadekelillä arvaamatonta. Voimakas aliohjautuminen saattaa hetkessä muuttua reippaaksi peräluistoksi. Testiryhmän selvästi painavin rengas on lisäksi epämukavin ja meluisin."
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 25 Maalis 2016, 11:41
Kirjoittaja Jukka
Firebolt kirjoitti:Nyt oli Tuulilasin testissä Goodridet, lehden mukaan Goodride on kiinalainen eikä korealainen.
"Goodride ei pääse loistamaan millään osa-alueella. Halpisrenkaan suurin kompastuskivi on märkäpito. Goodriden jarrutusmatka oli märällä 7,2 metriä pidempi kuin parhaalla renkaalla. Kuivalla asfaltilla ero kapeni 3,8 metriin. Goodriden ääritilannekäytös on selvästi muita kesärenkaita huonompi heikon sivuttaispitonsa vuoksi. Ajokäytös pidon rajalla on sadekelillä arvaamatonta. Voimakas aliohjautuminen saattaa hetkessä muuttua reippaaksi peräluistoksi. Testiryhmän selvästi painavin rengas on lisäksi epämukavin ja meluisin."
Oliko tämä testitulos jollekin yllätys?
Mitä nuo Pertin mainitsemat "ryssäläiset goodraitit" oikeasti olivat?
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 25 Maalis 2016, 11:57
Kirjoittaja Mexico65
Mistähän saisi noita Nokia testirenkaita, ovat näemmä menestyneet testeissä aika hyvin. Eräskin heppu kuittasi 15 miljoonaa kun kumit oli niin hyvät.
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 25 Maalis 2016, 22:42
Kirjoittaja Pertti
Ne oli BF Goodrich nastarenkaat, jota olen pitänyt amerikkalaisina kummeina.
Kyljessä kuitenkin luki made in USSR.
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 26 Maalis 2016, 00:06
Kirjoittaja Firebolt
Jukka kirjoitti:
Oliko tämä testitulos jollekin yllätys?
Mitä nuo Pertin mainitsemat "ryssäläiset goodraitit" oikeasti olivat?
Enemmän yllätti tuo talvirengas testi, joka oli seuraavana kesärenkaiden jälkeen, kun lehden välistä tipahti vannetukun mainos...
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 26 Maalis 2016, 11:23
Kirjoittaja Jukka
Pertti kirjoitti:Ne oli BF Goodrich nastarenkaat, jota olen pitänyt amerikkalaisina kummeina.
Kyljessä kuitenkin luki made in USSR.
Tätä arvelinkin.
Nuo on tehty Michelinin Venäjän tehtaalla.
Re: mustia kumeja auton alle
Lähetetty: 28 Maalis 2016, 01:38
Kirjoittaja CFR-759
Niin, kuten biitles aikanaan laukoi - bääk in tö uuässässaar. Näinhän iso osa "meidän" Nokialaisistakin
siellä jo valmistetaan kiitos "joittenkin" valmistuskustannuksiin vaikuttavien tekijöiden. Kuitenkin mun
omakohtaisena kokemuksena ei toistaiseksi omia vaatimuksia ole renkaina pettänyt kuin yhdet eli sen
JNB:n alla tulleet Sunny (china) talverenkaat aikanaan. Pito oli yhtä huono täytenä kuin tyhjänäkin!
Tietenkin rengasvalinnat pitää tehdä käyttötarkoituksen mukaan (-lompakon) ikävä kyllä, mutta ehkä
välttäisin kaikista halvimpia ihan vaan sen märkäpito-ominaisuuksien vuoksi. Niitä tunnutaan tarvivan
täällä kotimaassa suht usein.
Vesa