Lähetetty: 09 Elo 2006, 00:48
Täytyykö olla jotain erityisiä papereita autosta??? 

Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Ajovalojen korkeus sääto on helppo rakenta, joko sähköisesti säätyvä, tai hytraulisesti mallia lada, tai tee itse mekaanisesti vaijerilla, sähkö vermeitä löyryy melkein kaikista euro autoista, on tosi yksinkertainen tehtävä.stangrider kirjoitti:www.ake.fi, sieltä selviää noita vaatimuksia.
Ajovalojen kork. säätö lienee mielenkiintoinen rakentaa..
onkohan kukaan saanu rekisteriin Mustangia, joka olis
1.7.96 - 31.12.96 otettu käyttöön?
Voimaantulopäiviä henkilöauton varusteille
Varuste Huomautuksia Käyttöönotto-
ajankohta
Lukkolaite / rattilukko 1.1.1968
Turvavyöt Etuistuimet 1.1.1971
Etuistuimien uloimmilla paikoilla: 3-pistevyöt kelauslaiteella 1.1.1981
Takaistuin: uloimmilla paikoilla 3-pistevyöt 1.1.1981
kaikilla paikoilla 3-pistevyöt kelauslaitteella 1.10.2004
Pääntuet Etuistuimissa 1.1.1981
Varoituskolmio Käyttöönottoajankohdasta riippumatta
Sivusuuntavalot Voidaan toteuttaa myös yhdellä valolla, joka täyttää näkyvyyskulmavaatimukset 1.1.1985
Peruutusvalot 1.1.1984
Takasumuvalo 1.1.1993
Ajovalojen korkeuden
säätölaite 14.6.1995
Keskijarruvalo 1.10.2000
Pakokaasupäästöt = vähäpäästöinen Bensiinimoottori + KAT 1.1.1992 (1.1.1993) * (1.7.1993)**
Dieselmoottori 1.1.1992 (1.1.1993) *(1.7.1993)**
OBD Ajoneuvon pakokaasupäästöjen sisäinen valvontajärjestelmä 1.1.2001 (M1, N1 <- 1305 kg)1.1.2002 (M1 >2500 kg, N1>1305 kg)
Ajonestolaite Henkilöautot 1.10.1998
Kokoajoneuvon Ey-tyyppihyväksyntä 1.1.1998
* Henkilöauto, joka kantavuus on yli 760 kg tai pakettiautosta muutettu henkilöauto
** Maastohenkilöauto
HUOM! Yllä olevaan taulukkoon on kerätty vain osa auton pakollisista varusteista. Pelkkä varusteen olemassaolo ei välttämättä riitä, vaan katsastustoimipaikan vaatimuksesta voidaan vaatia lisäselvityksiä varusteen teknisistä ominaisuuksista ja vaatimustenmukaisuuksista.
Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
Omalla pihalla lepää 5/96 valmistettu, mutta 4/97 käyttöönotettu GT, niin oikotietä leimalle ei varmaan löydy?stangrider kirjoitti: Yhdysvaltalaisten FMVSS-turvallisuusnormien vastaavuus Suomen määräyksiin nähden päättyi autoilla käytännössä vuoden 1996 loppuun mennessä.
Pakokaasupäästömääräysten osalta EPA-päästönormien mukaiset autot voidaan hyväksyä myös 30.6.1996 saakka. Kts. poikkeus muuttotavarana maahantuotavat ajoneuvot
?Spiff kirjoitti:Kyllä sen saa rekisteriin pienellä vaivalla tällä uudella systeemillä, ja nyt ei kohta tarvii maksaa "ylimääräistä" veroakaan.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=56
Eipä ole kannattavaa tuollaiset kustannukset, kun alle vuoden vanhemman saa leimattua ilman noita temppuja. Myynnissä se on nyt alle 8kEur taxfree (jos hankkisi helpommin leimattavan), mutta eipä nämä vaikeasti leimattavat taida mennä kaupaksi mihinkään hintaan.Spiff kirjoitti:Kerroin aikaisemmin tällä palstalla että esim vm 99-06/03 Mussen rekisteröintikulut papereineen ja valoineen tulee maksaa noin €6000.- mikä tietenkin on iso summa verrattuna siihen että esim vm 99 GT:n saa kilpiin verotettuna alle € 20.000 kun paperit ja valot maksavat saman vuosimallista riippumatta. Jos laittaisi jonkun toisen auton valot säästäisi ehkä pari tonnia. En tiedä mitä autostasi maksoit mutta minä odottaisin ainakin kevääseen ennen kuin tekisin mitään päätöstä autosta kun nyt ainakin verotus näköjään muuttuu ja on myös paineita tuonnin rajoitusten poistamisesta.
No, itellä on harrastuskalusto (rata etc.) kiintiö täynnä, mutta onhan meitä harrastajia suomi pullollaan... kai noin 50tkm ajetulle tekniikallekin joku ostaja voisi löytyä, tai sitten pitää ruveta ite väsäämään esm. tekniikanvaihtoa tollaiseen vajaa moottoriseen runkoonTapsa kirjoitti:Älä nyt ainakaan polta. Nehän vaan soitttais brankkarin paikalle
sammuttaan ja toteis vaan että, taas joku vanha jenkki palaa meidän etuovella.. sehän olis sitten oiva kilpuriksi jos ei muuten
kilpiin/kadulle saa? sitpähän voi virittää niin paljon kuin sielu sietää... eipä näitä uus koppasia ole paljoo näkyny kahinoissa
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Alkaa aika käydä kohta vähiin ja opiskelijana minulla ei ole varaa joutua kuseen suomirekisteröinnin kanssa. Ottakaapa yhteyttä jotka tietävät asiasta enemmän, ja kertokaa ihmeessä jos tiedätte välitysfirman jonka kanssa voi asioida suomeksi, ja jota voitte täydellä sydämellä kehua hyväksi ja luotettavaksi.TERVE
KIITOS KYSELYSTÄSI, MUTTA KYLLÄ SE TAITAA OLLA NIIN ETTÄ TUOLLAISTA AUTOA EI TAIDA LÖYTYÄ VAIKKA KUINKA ETSISI - YKSI ONGELMA ON SE ETTÄ KAIKKI AUTOT OVAT TULLEET JOSSAIN VAIHEESSA AMERIKASTA KÄYTETTYNÄ JA NIIDEN HISTORIA EI OLE TIEDOSSA JA ME EMME SELLAISIA AUTOJA MIELELLÄÄN OSTA - SIELLÄ NETISSÄ ON JOTAIN AUTOJA TARJOLLA, MUTTA NE OVAT KAIKKI AMERIKASSA JA JOS OSTAT SEN NIIN FIRMAT UITTAVAT NE SITTEN TÄNNE... NOITA AUTOJA EI OLE TUOTU TÄNNE LAINKAAN VIRALLISEN MAAHANTUOJAN KAUTTA JOTEN NIISSÄ EI OLE EU-TYYPPIHYVÄKSYNTÄÄ JNE.
OLEMME YHDELLE KAVERILLE BOSNIAAN YHDEN TUOLLAISEN TOIMITTANEET MUTTA SE OLI SELLAISESTA LÄHTEESTÄ JOSTA USKALSIMME OSTAA JA KAVERILLA OLI AIKAISEMPIA KOKEMUKSIA SELLAISESTA JA SUOMEEN VIENNISTÄ...
VOIMME TOKI AIKANAAN KATSOA JOS JOTAIN SELLAISTA LÖYTYY, MUTTA TÄSSÄ VAIHEESSA VOISIN KUTSUA TUOTA "MISSION IMPOSSIBLE" - ELI JOSKO JOKU VÄHEMMÄN EKSOOTTINEN AUTO TULEE MIELEEN NIIN SELLAISTA MIELUUMMIN KATSELISI NIIN SAATAISIIN TYYTYVÄINEN ASIAKAS - JOKA EI VÄLTTÄMÄTTÄ TOTEUDU TUOLLAISEN MUSTANGIN KANSSA KOSKA SIINÄ TULEE VARMASTI ONGELMIA SUOMEENREKISTERÖINNIN KANSSA AIKANAAN JA SITTEN VIELÄ NUO ITSEKIN MAINISEMASI MAHDOLLISTEN VIKOJEN KORJAUS JA IHAN NORMAALI HUOLTOASIATKIN...
T: XXXXXXX
Katos katos, oishan tuo pitäny itteki hoksataFastback kirjoitti:Onko fasse kattellut taxfree läyhyjä nettiautosta?