SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
Itselle tuli mieleen, ettei sylinteriin tule noilla muodonmuutosta. Toivotaan että ei.
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
Mitä tuo osakasa sisältää?
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
No nyt tulee sitten kestävämpää tavaraa. 
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
Ok, sori ei tullut luettua ketjua tarkkaan.
Meniköhän se siinä vanhan lahdentien liikennevalo lähetyksessä kun yritit pysyä perässä, he he


Meniköhän se siinä vanhan lahdentien liikennevalo lähetyksessä kun yritit pysyä perässä, he he


Kettu 
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
Mullahan vanha Put-Jet toimi samalla tavalla. Alle 3000rpm meni vaikka maailman tappiin ja lämmöt Mussen oman mittarin mukaan olivat alaviivalla mutta polkaiseppa pari kertaa motarilla yli 3000rpm, niin litran paisari tuli täyteen ja yli. Mä aattelin, että olisiko lohkossa joku mikrolohkeama. Mutta sähän löysit jostain lohkosta sellaisen. Jos joskus saan vanhan motin riisuttua, niin saat tutkia sen. Kun en oikein usko, että n. 220-225hp motissa tuota painetta olisi niin paljon vastaisi tuota ahtopaineiden sylinteripaineita.
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
The pre-1982 blocks will supposedly handle up to 750hp at the crankshaft, but I'd use a steel billet main stud girdle, as I did on my own 302.
Tähän vielä lisäisin pyörivien tasapainottaminen "0" balansiin, vahvat 2,3 ja 4 runkopukit. Kannet kiinni hyvillä pulteilla / sudeilla (7/16" on tähän asti riittänyt ja riittää vastaisuudessa) kansi pahviksi parasta mitä saa joko kupari tilke tai MLS (https://www.rodauthority.com/tech-stori ... d-gaskets/).
The blocks produced in 1982 and newer are about 40 lbs lighter to help the Fox body cars handle better, and much of the weight savings came from reducing the material around the main webbing, where it's most important for high hp. These newer blocks are supposely only able to survive 450 hp at the crankshaft.
Joo jokainen voi testata miten vakio 5.0 lohko kestää...
Tähän vielä lisäisin pyörivien tasapainottaminen "0" balansiin, vahvat 2,3 ja 4 runkopukit. Kannet kiinni hyvillä pulteilla / sudeilla (7/16" on tähän asti riittänyt ja riittää vastaisuudessa) kansi pahviksi parasta mitä saa joko kupari tilke tai MLS (https://www.rodauthority.com/tech-stori ... d-gaskets/).
The blocks produced in 1982 and newer are about 40 lbs lighter to help the Fox body cars handle better, and much of the weight savings came from reducing the material around the main webbing, where it's most important for high hp. These newer blocks are supposely only able to survive 450 hp at the crankshaft.
Joo jokainen voi testata miten vakio 5.0 lohko kestää...
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket
On tullu hajotettua ford racing boss lohko ja sportman block.
Bossa ahdettuna ja toinen vaparina. Molemmat petti normi paikoista.
Bossa ahdettuna ja toinen vaparina. Molemmat petti normi paikoista.