Tämmönen-kö 351w

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Firebolt kirjoitti: 23 Marras 2018, 12:27 Minkäslaisia noista pikkulohkon kansista saa, rauta tai alumiini? Saako pakopuolen vastaamaan imupuolta? Ei ole koskaan tullut tuollaisia tarkasteltua.
viewtopic.php?f=33&t=18821&p=147746#p147746
viewtopic.php?f=33&t=14455&p=143193#p143193
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arto65FB kirjoitti: 23 Marras 2018, 13:36
Firebolt kirjoitti: 23 Marras 2018, 12:27 Minkäslaisia noista pikkulohkon kansista saa, rauta tai alumiini? Saako pakopuolen vastaamaan imupuolta? Ei ole koskaan tullut tuollaisia tarkasteltua.
viewtopic.php?f=33&t=18821&p=147746#p147746
viewtopic.php?f=33&t=14455&p=143193#p143193
Noissa minun viimeisissä rautakansissa (C5AE 289 kannet) näpertelyn jälkeen pakovirtauksen suhde noin 85% imuvirtaukseen! Pakosarjoilla saadaan hieman piristettyä kaasujen poistoa, ja sarjojen mallilla ja mitoituksella saadaan erilaisia vääntökäyriä huipputehon kuitenkaan kärsimättä. Eiköhän noissa hieman matalampiviritteisissä koneissa samat lainalaisuudet toimi.

Uskon vielä, että esim. 289 kansista voidaan tehdä noin 500hp kone, eli E7 kansissa sama potentiaali. Nyt puhuttiin pienistä koneista 4,7 litraa. Kun kuutiotuumia lisätään niin lukemat saa luultavasti alhaisemmilla kierroksilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ethanol. Minä oisin kyllä toivonut sitä turboa, tai tuplana :peukku:
:krooh:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Urpoja on vaikea sovittaa ButJetteihin ja AUTOt käy benziinillä..... :devilhehe:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Hyvää asiaa tulee nyt. Homma on sellainen että nyt mulla ei ole kansia ollenkaan. Eikä nyt oikein ole aikaa ruveta kairaamaan rautakansia, kun siihen menee aikaa niin pirusti. Sillä mietin niitä halpis aluja, että tutkii niitä ja testaa miten toimii, parantaa voi varmaan niitäkin. Jos ostan rautakannet, niin niidenkin tekemiseen menee rahaa aika paljon, onko siinä sitten taas järkeä, mene ja tiedä..... :roll: katsotaan nyt. Ja se palotila saisi olla 60-62 maksimissaan, mielellään pienempi niin saadaan puristukset 9.5 paremmalle puolelle.

Ruisku säilyy samana mutta hommataan siihen se quarterhorse ja säädetään sillä mahdollisimman hyvin kohdilleen.
Isommat suuttimet on jo hyllyssä 24lbs. Eikös ne riitä?

Ja tuota nokkaa pitää miettiä tarkkaan.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos kerran lähtee virityshommiin, eikö se rahapuoli silloin pidä unohtaa.
Parasta vaan maksoi mitä maksoi, niin ei sitten jälkeenpäin jää jossiteltavaa.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tuli pari muuttujaa, joten pakko tyytyä niihin rautakansiin. Mitkä olisivat hyvät ja halvat aihiot? Tietysti olisi hyvä jos se palotila olisi max 60cc.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

C9OE-B 69-74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc
C9OE-D 69-74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc
D0OE-C 70 – 74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc

65-67 289 Valves 1.67, 1.45 54.5cc
68-70 302,68 289 Valves 1.78, 1.45 63cc
72-74 302 Valves 1.78, 1.45 58.2cc

They featured a 1.782" intake valve and a 1.46" exhaust valve, with a combustion chamber size ranging between 60.6-63.6 cc. Factory port volume was 127cc intake and 44cc on the exhaust side with an average air flow of 125 CFM between 0.100" and 0.500" lift.

E7TE cylinder head, Port volume 127cc/44cc, Valve size 1.78"/1.46 "

Tietääkseni uudemmissa 5.0 ja 5.8 (302 ja 351) kansissa sama palotila (60.6-63.6 cc) ja samankokoiset venttiilit (1.78"/1.46 "). Ainoa oleellinen ero on, että 351 kannet kiinni ½" pulteilla ja 302 kannet kiinni 7/16" pulteilla. Tuon pulttikoko muutoksen voi tehdä 5.0 kansiin jos niitä käyttää 5.8 lohkossa. (muutoksen voi tehdä myös, jos haluaa käyttää ½" kansipultteja 5.0 lohkossa, jolloin myös lohkon kansipultti kierteet tulee muuttaa ½" kokoon).
Liitteet
gt40castchart[1].jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kiitoksia, tuosta luettelosta on hyötyä kansia valitessa. Facebookissa oli jotkut hi-po kannet myynnissä, onko sitten oikeasti hi-po, en tiedä. Mutta koodi on C3OE.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:11 Kiitoksia, tuosta luettelosta on hyötyä kansia valitessa. Facebookissa oli jotkut hi-po kannet myynnissä, onko sitten oikeasti hi-po, en tiedä. Mutta koodi on C3OE.
HiPo 289 ja 2/4 V kansien todellinen ero on vain venttiili jousien "taskut" ja HiPo kansissa ruuvi 3/8" studit, normi 289 kansissa (myös 302 ja 351W kansissa) prässätyt 3/8" studit.
Venttiili koot muuttuivat myös jossain 63 - 64 vaiheilla molemmissa kansissa (HiPo ja normi 289).

Huom! HiPo kannet erittäin kalliita aihioita! 289 kannet noin 50 - 100€ pari, HiPo 289 1000 - 2000€ pari.
Liitteet
66-Ford-289-Cylinder-Heads-C6AE-Small-Chamber.jpg
hipo 289 #1.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässä hieman tietoa GT 40 ja GT40P (pekka) kansista, vaikka ovat kovin samanlaiset, niin ei pidä sekoittaa keskenään.

Molemilla lähes identiset virtausarvot!

Ford GT-40 E7TZ, port volume145/55, valves 1.84/1.54
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
64/52 111/98 159/125 183/129 187/129 192/129 ......intake / exhaust
vs.
Ford GT-40P E7TZ, port volume 145/55, valves 1.85/1.46
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
58/45 121/88 159/112 186/125 190/127 195/128 ......intake / exhaust

What Are GT40/GT40P Heads?

GT40 heads are a factory small block ford head found on a certain vehicles. They were most famous for their debut on the 1993 Cobra. GT40/GT40P heads were a more free flowing cylinder head that outperformed the factory E7 heads that were found on most 5.0 Fox Body Mustangs. To identify your GT40/GT40 heads, look for a "GT" or "GT40P" stamp inside the heads or a three bar (GT40) or 4 bar (GT40P) stamped on the side of the head.


What Is The Difference Between GT40 Heads vs GT40P Heads?

The GT40 & GT40P heads had a few differences that are note-worthy, the most importantly being the bump in compression. The GT40P heads had a small combustion chamber ranging from 58-61cc while the GT40 heads had a 63-66cc combustion chamber. The GT40 heads have thermactor holes built in to connect to the EGR/smog equipment whereas the GT40P heads us an external EGR connective system. The GT40P heads also had a different spark plug placement making header choice important. GT40P specific headers are needed unless you use spark plug wires with 90 degree boots to clear the heads

https://lmr.com/products/what-are-gt40-heads-mustang
Liitteet
GT40 vs GT40P.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mexico65 kirjoitti: 27 Marras 2018, 14:23 Tässä hieman tietoa GT 40 ja GT40P (pekka) kansista, vaikka ovat kovin samanlaiset, niin ei pidä sekoittaa keskenään.
GT40 hinnat eBay 300 - 800$

GT40P hinnat eBay 300 - 900$

Molemilla lähes identiset virtausarvot!

Ford GT-40 E7TZ, port volume145/55, valves 1.84/1.54
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
64/52 111/98 159/125 183/129 187/129 192/129 ......intake / exhaust
vs.
Ford GT-40P E7TZ, port volume 145/55, valves 1.85/1.46
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
58/45 121/88 159/112 186/125 190/127 195/128 ......intake / exhaust

What Are GT40/GT40P Heads?

GT40 heads are a factory small block ford head found on a certain vehicles. They were most famous for their debut on the 1993 Cobra. GT40/GT40P heads were a more free flowing cylinder head that outperformed the factory E7 heads that were found on most 5.0 Fox Body Mustangs. To identify your GT40/GT40 heads, look for a "GT" or "GT40P" stamp inside the heads or a three bar (GT40) or 4 bar (GT40P) stamped on the side of the head.


What Is The Difference Between GT40 Heads vs GT40P Heads?

The GT40 & GT40P heads had a few differences that are note-worthy, the most importantly being the bump in compression. The GT40P heads had a small combustion chamber ranging from 58-61cc while the GT40 heads had a 63-66cc combustion chamber. The GT40 heads have thermactor holes built in to connect to the EGR/smog equipment whereas the GT40P heads us an external EGR connective system. The GT40P heads also had a different spark plug placement making header choice important. GT40P specific headers are needed unless you use spark plug wires with 90 degree boots to clear the heads

https://lmr.com/products/what-are-gt40-heads-mustang
Tuossa olisi juuri sinulle sopivat GT40 kannet!
351W FORD GT40 3 BAR PAIR OF CYLINDER HEADS # F3ZE WITH 1/2" HEAD BOLT HOLES
https://www.ebay.com/itm/351W-FORD-GT40 ... :rk:4:pf:0

tai Pekka kannet!
351W FORD GT40P 4 BAR PAIR OF CYLINDER HEAD # F77E WITH 1/2" HEAD BOLT HOLE
https://www.ebay.com/itm/351W-FORD-GT40 ... 3925306147
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No siinä olisi kansia. Paljonkohan tulee maksamaan vielä tuon hinnan ja rahdin lisäksi? Tietysti joku tullimaksu, ja tuleeko vielä jotain muuta.

Kannattaako noista kansista vielä hiplata kanavia?

Tarviiko nuo kannet jotkut omat pakosarjat, ku näyttää että pakosarjojen kiinnitys pultit ei ole keskilinjassa?

Pohdin myös sellaista asiaa että miten toimisi E-303 nokka-akseli tuossa kokoonpanossa? Kun sellainen hyllyssä odottelis. Mutta ostaisi sitten ne link bar rullanostimet?

Olisi enemmän nokka-akseli vaihtoehtoja kun voisi laittaa normi rullanokan, eikä retrofit nokan.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Osta nuo gt40 kannet niin pärjäät normi pakosarjalla.

P kansissa tulppa on suorassa ja vaatii omat pakosarjat tai pakosarjan muutoksen. Juuri eilen mallailin pakosarjoja paikalleen p kansiin ja kaksi putkea joudun muuttamaan kun ei saa tulppaa paikalleen.

Kontti rahti tuollaisten tuottamiseen tänne on muutamia kymppejä. Mutta sitten siihen tulee maarahti jenkeissä ja tulli ja alv päälle. Esim falcont on hyvä firma jos haluaa noita tuottaa tänne.

edit 120919 starsky: Infona, että Falcont mennyt konkurssiin 2019 aikana tämänhetkisen tiedon perusteella.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kiitoksia. Katsotaan vähän tilannetta ja jos jostain suomesta löytyis niin olisi hyvä.
Vastaa Viestiin