Sivu 2/6

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 23 Marras 2018, 13:36
Kirjoittaja Arto65FB
Firebolt kirjoitti: 23 Marras 2018, 12:27 Minkäslaisia noista pikkulohkon kansista saa, rauta tai alumiini? Saako pakopuolen vastaamaan imupuolta? Ei ole koskaan tullut tuollaisia tarkasteltua.
viewtopic.php?f=33&t=18821&p=147746#p147746
viewtopic.php?f=33&t=14455&p=143193#p143193

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 23 Marras 2018, 15:25
Kirjoittaja Mexico65
Arto65FB kirjoitti: 23 Marras 2018, 13:36
Firebolt kirjoitti: 23 Marras 2018, 12:27 Minkäslaisia noista pikkulohkon kansista saa, rauta tai alumiini? Saako pakopuolen vastaamaan imupuolta? Ei ole koskaan tullut tuollaisia tarkasteltua.
viewtopic.php?f=33&t=18821&p=147746#p147746
viewtopic.php?f=33&t=14455&p=143193#p143193
Noissa minun viimeisissä rautakansissa (C5AE 289 kannet) näpertelyn jälkeen pakovirtauksen suhde noin 85% imuvirtaukseen! Pakosarjoilla saadaan hieman piristettyä kaasujen poistoa, ja sarjojen mallilla ja mitoituksella saadaan erilaisia vääntökäyriä huipputehon kuitenkaan kärsimättä. Eiköhän noissa hieman matalampiviritteisissä koneissa samat lainalaisuudet toimi.

Uskon vielä, että esim. 289 kansista voidaan tehdä noin 500hp kone, eli E7 kansissa sama potentiaali. Nyt puhuttiin pienistä koneista 4,7 litraa. Kun kuutiotuumia lisätään niin lukemat saa luultavasti alhaisemmilla kierroksilla.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 23 Marras 2018, 15:39
Kirjoittaja PeteP
Ethanol. Minä oisin kyllä toivonut sitä turboa, tai tuplana :peukku:

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 23 Marras 2018, 21:19
Kirjoittaja Homer65
Urpoja on vaikea sovittaa ButJetteihin ja AUTOt käy benziinillä..... :devilhehe:

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 23 Marras 2018, 22:32
Kirjoittaja Topias74
Hyvää asiaa tulee nyt. Homma on sellainen että nyt mulla ei ole kansia ollenkaan. Eikä nyt oikein ole aikaa ruveta kairaamaan rautakansia, kun siihen menee aikaa niin pirusti. Sillä mietin niitä halpis aluja, että tutkii niitä ja testaa miten toimii, parantaa voi varmaan niitäkin. Jos ostan rautakannet, niin niidenkin tekemiseen menee rahaa aika paljon, onko siinä sitten taas järkeä, mene ja tiedä..... :roll: katsotaan nyt. Ja se palotila saisi olla 60-62 maksimissaan, mielellään pienempi niin saadaan puristukset 9.5 paremmalle puolelle.

Ruisku säilyy samana mutta hommataan siihen se quarterhorse ja säädetään sillä mahdollisimman hyvin kohdilleen.
Isommat suuttimet on jo hyllyssä 24lbs. Eikös ne riitä?

Ja tuota nokkaa pitää miettiä tarkkaan.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 24 Marras 2018, 00:33
Kirjoittaja Pertti
Jos kerran lähtee virityshommiin, eikö se rahapuoli silloin pidä unohtaa.
Parasta vaan maksoi mitä maksoi, niin ei sitten jälkeenpäin jää jossiteltavaa.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 03:24
Kirjoittaja Topias74
Tuli pari muuttujaa, joten pakko tyytyä niihin rautakansiin. Mitkä olisivat hyvät ja halvat aihiot? Tietysti olisi hyvä jos se palotila olisi max 60cc.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 08:50
Kirjoittaja Mexico65
C9OE-B 69-74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc
C9OE-D 69-74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc
D0OE-C 70 – 74 351W Valves 1.84, 1.54 60.4cc

65-67 289 Valves 1.67, 1.45 54.5cc
68-70 302,68 289 Valves 1.78, 1.45 63cc
72-74 302 Valves 1.78, 1.45 58.2cc

They featured a 1.782" intake valve and a 1.46" exhaust valve, with a combustion chamber size ranging between 60.6-63.6 cc. Factory port volume was 127cc intake and 44cc on the exhaust side with an average air flow of 125 CFM between 0.100" and 0.500" lift.

E7TE cylinder head, Port volume 127cc/44cc, Valve size 1.78"/1.46 "

Tietääkseni uudemmissa 5.0 ja 5.8 (302 ja 351) kansissa sama palotila (60.6-63.6 cc) ja samankokoiset venttiilit (1.78"/1.46 "). Ainoa oleellinen ero on, että 351 kannet kiinni ½" pulteilla ja 302 kannet kiinni 7/16" pulteilla. Tuon pulttikoko muutoksen voi tehdä 5.0 kansiin jos niitä käyttää 5.8 lohkossa. (muutoksen voi tehdä myös, jos haluaa käyttää ½" kansipultteja 5.0 lohkossa, jolloin myös lohkon kansipultti kierteet tulee muuttaa ½" kokoon).

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 12:11
Kirjoittaja Topias74
Kiitoksia, tuosta luettelosta on hyötyä kansia valitessa. Facebookissa oli jotkut hi-po kannet myynnissä, onko sitten oikeasti hi-po, en tiedä. Mutta koodi on C3OE.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 12:58
Kirjoittaja Mexico65
Topias74 kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:11 Kiitoksia, tuosta luettelosta on hyötyä kansia valitessa. Facebookissa oli jotkut hi-po kannet myynnissä, onko sitten oikeasti hi-po, en tiedä. Mutta koodi on C3OE.
HiPo 289 ja 2/4 V kansien todellinen ero on vain venttiili jousien "taskut" ja HiPo kansissa ruuvi 3/8" studit, normi 289 kansissa (myös 302 ja 351W kansissa) prässätyt 3/8" studit.
Venttiili koot muuttuivat myös jossain 63 - 64 vaiheilla molemmissa kansissa (HiPo ja normi 289).

Huom! HiPo kannet erittäin kalliita aihioita! 289 kannet noin 50 - 100€ pari, HiPo 289 1000 - 2000€ pari.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 14:23
Kirjoittaja Mexico65
Tässä hieman tietoa GT 40 ja GT40P (pekka) kansista, vaikka ovat kovin samanlaiset, niin ei pidä sekoittaa keskenään.

Molemilla lähes identiset virtausarvot!

Ford GT-40 E7TZ, port volume145/55, valves 1.84/1.54
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
64/52 111/98 159/125 183/129 187/129 192/129 ......intake / exhaust
vs.
Ford GT-40P E7TZ, port volume 145/55, valves 1.85/1.46
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
58/45 121/88 159/112 186/125 190/127 195/128 ......intake / exhaust

What Are GT40/GT40P Heads?

GT40 heads are a factory small block ford head found on a certain vehicles. They were most famous for their debut on the 1993 Cobra. GT40/GT40P heads were a more free flowing cylinder head that outperformed the factory E7 heads that were found on most 5.0 Fox Body Mustangs. To identify your GT40/GT40 heads, look for a "GT" or "GT40P" stamp inside the heads or a three bar (GT40) or 4 bar (GT40P) stamped on the side of the head.


What Is The Difference Between GT40 Heads vs GT40P Heads?

The GT40 & GT40P heads had a few differences that are note-worthy, the most importantly being the bump in compression. The GT40P heads had a small combustion chamber ranging from 58-61cc while the GT40 heads had a 63-66cc combustion chamber. The GT40 heads have thermactor holes built in to connect to the EGR/smog equipment whereas the GT40P heads us an external EGR connective system. The GT40P heads also had a different spark plug placement making header choice important. GT40P specific headers are needed unless you use spark plug wires with 90 degree boots to clear the heads

https://lmr.com/products/what-are-gt40-heads-mustang

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 14:30
Kirjoittaja Mexico65
Mexico65 kirjoitti: 27 Marras 2018, 14:23 Tässä hieman tietoa GT 40 ja GT40P (pekka) kansista, vaikka ovat kovin samanlaiset, niin ei pidä sekoittaa keskenään.
GT40 hinnat eBay 300 - 800$

GT40P hinnat eBay 300 - 900$

Molemilla lähes identiset virtausarvot!

Ford GT-40 E7TZ, port volume145/55, valves 1.84/1.54
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
64/52 111/98 159/125 183/129 187/129 192/129 ......intake / exhaust
vs.
Ford GT-40P E7TZ, port volume 145/55, valves 1.85/1.46
0,100 0,200 0,300 0,400 0,500 0,600
58/45 121/88 159/112 186/125 190/127 195/128 ......intake / exhaust

What Are GT40/GT40P Heads?

GT40 heads are a factory small block ford head found on a certain vehicles. They were most famous for their debut on the 1993 Cobra. GT40/GT40P heads were a more free flowing cylinder head that outperformed the factory E7 heads that were found on most 5.0 Fox Body Mustangs. To identify your GT40/GT40 heads, look for a "GT" or "GT40P" stamp inside the heads or a three bar (GT40) or 4 bar (GT40P) stamped on the side of the head.


What Is The Difference Between GT40 Heads vs GT40P Heads?

The GT40 & GT40P heads had a few differences that are note-worthy, the most importantly being the bump in compression. The GT40P heads had a small combustion chamber ranging from 58-61cc while the GT40 heads had a 63-66cc combustion chamber. The GT40 heads have thermactor holes built in to connect to the EGR/smog equipment whereas the GT40P heads us an external EGR connective system. The GT40P heads also had a different spark plug placement making header choice important. GT40P specific headers are needed unless you use spark plug wires with 90 degree boots to clear the heads

https://lmr.com/products/what-are-gt40-heads-mustang
Tuossa olisi juuri sinulle sopivat GT40 kannet!
351W FORD GT40 3 BAR PAIR OF CYLINDER HEADS # F3ZE WITH 1/2" HEAD BOLT HOLES
https://www.ebay.com/itm/351W-FORD-GT40 ... :rk:4:pf:0

tai Pekka kannet!
351W FORD GT40P 4 BAR PAIR OF CYLINDER HEAD # F77E WITH 1/2" HEAD BOLT HOLE
https://www.ebay.com/itm/351W-FORD-GT40 ... 3925306147

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 15:05
Kirjoittaja Topias74
No siinä olisi kansia. Paljonkohan tulee maksamaan vielä tuon hinnan ja rahdin lisäksi? Tietysti joku tullimaksu, ja tuleeko vielä jotain muuta.

Kannattaako noista kansista vielä hiplata kanavia?

Tarviiko nuo kannet jotkut omat pakosarjat, ku näyttää että pakosarjojen kiinnitys pultit ei ole keskilinjassa?

Pohdin myös sellaista asiaa että miten toimisi E-303 nokka-akseli tuossa kokoonpanossa? Kun sellainen hyllyssä odottelis. Mutta ostaisi sitten ne link bar rullanostimet?

Olisi enemmän nokka-akseli vaihtoehtoja kun voisi laittaa normi rullanokan, eikä retrofit nokan.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 15:23
Kirjoittaja 1223
Moro

Osta nuo gt40 kannet niin pärjäät normi pakosarjalla.

P kansissa tulppa on suorassa ja vaatii omat pakosarjat tai pakosarjan muutoksen. Juuri eilen mallailin pakosarjoja paikalleen p kansiin ja kaksi putkea joudun muuttamaan kun ei saa tulppaa paikalleen.

Kontti rahti tuollaisten tuottamiseen tänne on muutamia kymppejä. Mutta sitten siihen tulee maarahti jenkeissä ja tulli ja alv päälle. Esim falcont on hyvä firma jos haluaa noita tuottaa tänne.

edit 120919 starsky: Infona, että Falcont mennyt konkurssiin 2019 aikana tämänhetkisen tiedon perusteella.

Re: Tämmönen-kö 351w

Lähetetty: 27 Marras 2018, 15:40
Kirjoittaja Topias74
Kiitoksia. Katsotaan vähän tilannetta ja jos jostain suomesta löytyis niin olisi hyvä.