Sivu 2/2

Re: Mustang 66, 289 kardaanit ja värinät

Lähetetty: 07 Kesä 2020, 21:06
Kirjoittaja KariO
Päivitystä tilanteeseen: perämurikka meni uudelleen vaihtoon äänen takia. Nyt on alla perä, jonka joukki on myös tasapainoitettu. Pari sataa kilometriä koeajoa, värinät on poissa tai hyvin vähäiset tuonne 65-70 mph saakka. Edellisen (vaihtoperän) kanssa kokeilin myös klemmariterapiaa, josta oli silloin hieman apua.
Jos hieman kertaan tekemiset tähän saakka:
- moottorin ja laatikon kumityynyt ja laatikon tukirauta uusittu, ei havaittavaa vaikutusta
- perän jousituksen uretaanipuslat vaihdettu kumipusliin, ylimääräiset jurinat jäi pois, tosin alustasta tuli hieman eläväisempi
- uusi kardaani, joka on kertaalleen tasapainoitettu, värinät väheni
- perän kulmaa muutettu nollasta kahteen asteeseen, noin asteen päässä laatikosta, kardaanikin suunnilleen samassa kulmassa, värinät väheni hieman
- perämurikka ja vetoakselit vaihdettu kunnostettuihin, perä kahteen kertaan, uusimman joukki tasapainoitettu, aletaan olla lähellä tavoitetta, jossain vaiheessa, kun on tilaisuus, vois kardaanin vielä käyttää penkissä🤠.

Re: Mustang 66, 289 kardaanit ja värinät

Lähetetty: 07 Syys 2020, 13:48
Kirjoittaja KariO
Päivitystä tilanteeseen🤗. Vaihdelaatikko vaihtui kunnostettuun öljyvuodon vuoksi ja samalla vaihtuivat myös vetolevy ja turbiini. Kardaani kävi uudelleen tasapainoitettavana ja siihen vaihdettiin takaristikko, jossa oli jo pientä kulumaa ja josta oli kupista toiselta puolelta hävinnyt päittäisvälystä poistava levy. Nyt alkaa tilanne olla jo hyvän ja kiitettävän rajoilla 🤔. Pientä resonanssia saattaa välillä esiintyä. Vetolevyn ja turbiinin vaihto poistivat tärinän, kun moottorille annetaan paikallaan kierroksia. Voimansiirron tärinään voi olla siis monta syytä ja erinäköisiä korjauksia tehdessä voi jo korjatulle osalle ilmaantua uutta korjattavaa🧙. Näillä mennään.

Re: Mustang 66, 289 kardaanit ja värinät

Lähetetty: 16 Loka 2020, 08:41
Kirjoittaja KariO
Talvirenkaiden, täällä ajetaan talvellakin :) , vaihdon yhteydessä säädin vielä toista takajarrua löysemmälle. Syynä oli se, että käsijarrun käytön jälkeen ilmeni värinää, joka saattoi häipyä pysähdyksen tai vaihteen vapaalla käytön jälkeen. Pari päivää on nyt ajeltu ilman värinöitä :peukku: .