Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Lähetetty: 29 Elo 2020, 18:48
Hieno tapahtuma. Kiitos järjestäjille.
Lukko hajosi perästä, mutta muuten kaikki pelasi hyvin.
Lukko hajosi perästä, mutta muuten kaikki pelasi hyvin.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Joo, kuulun näköjään omasta mielestä 1,5 kertaisesti tuohon joukkoon, jonka Kaara heitti. On ruuvi pumppaamassa. No onko 275 tänä päivänä leveä rengas...ehkä? Tehoja ei ole noin paljoa. Itse en halua edes kokeilla rata-aikoja tuolla radalla. Kunnioitan sen verran noita kaiteita. Itselle tärkeämpää on tuoda auto ehjänä pois. Rata sinänsä on kyllä todella komea ja nautinnollinen ajaa. Tehoilla ei tuolla radalla pelkästään ajella. Alusta siellä merkitsee todella paljon. Ohessa erään herran ajosta näytte. Varmaan pitäs opetella ajamaan, kun ei pääse tuonne 1.30 pintaa tuolla autollakaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 15:43 Anteeksi arvio virheeni..tää oli vain sivusta/ perästä katsojan arvio..
Ja eikös tossa punaisessa Fiestassa ole 2.0 vapari..eikait noihin aikoihin vielä turboa tarvii..![]()
Niin ja tähän vois vielä mainita, että se Fiesta kuski seisoo pokaalijonossa 3 paikalla..
Kieltämättä pitää sanoa, että meidän kerhon autojen pitäisi kulkea tuohon 1,35 aikaan ja parhailla 1,30 pintaan.
Kun on leveetä katusliksiä ja ruuvi pumppaamassa koneeseen ilmaa, veikkaan että vika on ratin edessä. Vakio V6 Mustangilla Automaatilla on ajettu tekniikan maailmassa 1,36. Vai oliko se manuaalilla 1,36 ja 1,38 automaatilla..Mutta sama se. Joten paljon on parannettavaa..jos parhaissa Musteissa on kuulemien mukaan +600 HP ja alustat laitettu.
Mun paras aika Perkeleellä on 1,38 Foxilla 320hp koneella..ajettu 2013.
https://tekniikanmaailma.fi/kierrosaikapankki/
Kyllä, 1,35 on helppo . Kuka nyt niin hitaasti ajaa....kaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 18:31 Turhaa höhötätte. 1,35 parin kierroksen koejolla vieraalla autolla ihan kiitettävä ajo..Fox alustalla. Kuka ajaa uudella samaan..Hö Hö.
Kyllä Simppa sun autolla pitää päästä 1,35 aikoihin helposti.. Niin et halua kokeilla rata-aikoja..Ajoihan Mattilan Vesakin Bossilla 1,38 ihan vaan muutaman kierroksen, kun pyysin että saisin olla kyydissä Bossissa ekaa kertaa.
Tuo on totta, että eihän tuossa Salo saa kaikkea autosta irti. Samoin riskien otto epäilemättä minimaalista. Tuo F1 vertaus nyt minusta hiukan huono. Salo on ajanut käytännössä yhdessä viikonlopussa enempi ratakilometreja kuin mitä minä koko elämäni aikana. Vielä ennen vuonna 2012 tai 2013 en ollut koskaan edes ajanut millään moottoriradalla. Karting autot oli hurjin kokemus ennen sitä noin viiden vuoden välein, kun oli joku asiakastilaisuus. Eli eipä silläkään ole paljoa tullut ajettua. Kuten sanoin, tiedän itse mihin pystyn ja se riittää. Ratapäivillä aina tärkein tavoite on tuoda auto ehjänä pois, kierrosajoista viis. Ne on mitä on.kaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 18:50 On selvää että kaveri joka on ajanut saman verran radalla kuin moni normiliikenteessä..Tulee ajo suoraan selkärangasta. Mä kerran muistaakseen täälläkin sanoin, että huono kohde verrata tossa virittäjissä Saloa ja auton omaa kuljettajaa. Auton oma kuski on sinut laittensa kanssa ja parhaat on ajelleet niillä vuosia kilpaa. Salo on ajanut 2-5 koekierrosta, jonka jälkeen pannaan kellot käymään........
Heitetääs tämmönen. Vaihdetaan osia. Annetaan sulle F1 ja saat ajaa 3kierrosta koe ajoa ja sen jälkeen vedät sillä pohjat..
Sitten istutetaan Salo työvälineeseen ja sanotaan että panehan parastas ettei muukalainen aja kovempaa..Helpompi on arvata tai lyödä vetoa aikaerosta onko se 10 vai 15 sekuntia. Tai siitä, että uskallatko ajaa edes renkaita lämpimäksi..
Joo auto on 2.0 litrasella vapari koneella(ei tietenkään vakio) ja tavoite on päästä kyseisellä koneella alle 1:30 Ahvenistolla. FoMoCo-päivillä se on vaikeaa kun on paljon autoja niin ei saa puhtaita kierroksia, tänä vuonna ei ollut yhtään kierrosta ettei olisi joutunut nostamaan tai ohittamaan. Päivän paras aika oli 1:32,50 ja optimiaika jos päivän nopeimmat sektorit olisi saanut yhdelle kierrokselle olisi ollut 1:28,52 eli jäi jossitelua.