95 GT etuvalot, etusumuvalot
Kiillotin etuvalojen ja etusumuvalojen ulkomuovipinnat epäkeskohiomakoneella vaahtomuovilaikalla ja maalipinnan uudistamiseen tarkoitetulla hiomatahnalla. Nyt näkee laseista melkein läpikin
Silti on aika heppoiset nuo valot. Saisikohan vahvemmilla polttimoilla lisää tehoa etuvaloihin? Kuinkahan suuret uskaltaa laittaa etuvaloille, ettei umpiot kärähdä?
Nyt toimii etusumuvalotkin, pienet halogeenipolttimot kummassakin. Tosin en kyllä huomaa mitään muutosta valotehoissa, vaikka niitä rämpyttää pimeällä päälle/pois. Onko muilla kokemuksia etusumuvaloista?
Silti on aika heppoiset nuo valot. Saisikohan vahvemmilla polttimoilla lisää tehoa etuvaloihin? Kuinkahan suuret uskaltaa laittaa etuvaloille, ettei umpiot kärähdä?
Nyt toimii etusumuvalotkin, pienet halogeenipolttimot kummassakin. Tosin en kyllä huomaa mitään muutosta valotehoissa, vaikka niitä rämpyttää pimeällä päälle/pois. Onko muilla kokemuksia etusumuvaloista?
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot
Onko kukaan hommannut tuolta valoja: http://www.k2motor.com/94981.html
Alle 130$ saisi kirkkaat cobravalot ja kulmat nokalle. Melko edullista..?
Alle 130$ saisi kirkkaat cobravalot ja kulmat nokalle. Melko edullista..?
Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot
eBaystä hommasin samanlaisen kitin, tuli uudet polttimotkin. Taiwanilaista laatua. Vilkut ei oikeen häävisti istu suojan kanssa, jää leveä rako lampun takareunan ja suojan väliin. Umpiot muuten ok, mutta heijastimen edessä olevassa kromauksessa halkeamia. Valoteho parani huomattavasti himmentyneisiin orkkiksiin verrattuna. Hintaan nähden kuitenkin ihan hyvät valot.94GtMustang kirjoitti:Onko kukaan hommannut tuolta valoja: http://www.k2motor.com/94981.html
Alle 130$ saisi kirkkaat cobravalot ja kulmat nokalle. Melko edullista..?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot
Mitä maksoi lamput/postitus? Entä miten kauan kesti paketin saapua?musse67 kirjoitti:eBaystä hommasin samanlaisen kitin, tuli uudet polttimotkin. Taiwanilaista laatua. Vilkut ei oikeen häävisti istu suojan kanssa, jää leveä rako lampun takareunan ja suojan väliin. Umpiot muuten ok, mutta heijastimen edessä olevassa kromauksessa halkeamia. Valoteho parani huomattavasti himmentyneisiin orkkiksiin verrattuna. Hintaan nähden kuitenkin ihan hyvät valot.94GtMustang kirjoitti:Onko kukaan hommannut tuolta valoja: http://www.k2motor.com/94981.html
Alle 130$ saisi kirkkaat cobravalot ja kulmat nokalle. Melko edullista..?
Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot
Lamput oli 125 taalaa, toimituskuluineen oli vajaa 170 taalaa. Eli noin 140e ja päälle muutama % tullia ja 22% veroa. Parissa viikolla tuli kotio. Nopeempaakin ois luonnollisesti saanu, mutta hintakin olisi ollu sen mukainen.94GtMustang kirjoitti:Mitä maksoi lamput/postitus? Entä miten kauan kesti paketin saapua?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot
Ok, kiitti tiedosta. Pitää laittaa tilaukseen. Ensi kesää varten on ostoslistalla uudet valot, edge racing turbiini ja transgo shift kitti. Pitää vielä selailla muutama ilta nettikauppoja ja etsiä edullisimmat.musse67 kirjoitti:Lamput oli 125 taalaa, toimituskuluineen oli vajaa 170 taalaa. Eli noin 140e ja päälle muutama % tullia ja 22% veroa. Parissa viikolla tuli kotio. Nopeempaakin ois luonnollisesti saanu, mutta hintakin olisi ollu sen mukainen.94GtMustang kirjoitti:Mitä maksoi lamput/postitus? Entä miten kauan kesti paketin saapua?
-
- Aktiivi
- Viestit: 33
- Liittynyt: 01 Loka 2004, 19:07
- Auto: Mustang GT 5.0 premium 2014 avo
- Paikkakunta: Helsinki
uudet valot
Moi,
Sorry etten aiemmin huomannut tätä juttua lampuista. Minä olin se joka vaihdoin tollaset suurennuslasi-tyyppiset umpiot ja samalla kirkkaat kulmavalot omaan Cobraani. Ostin ne matkalla jenkeissä viime vuonna. Hinta oli joku 200 taalaa koko paketti. Valot on ihan hyvät mutta kuten Janne kertoi, kulmalamput vähän istuu vinoon. Samoin jouduin muuttamaan lamppujen takana olevaa muovisuojaa suurentamalla lampuille tarkoitettua tilaa. Luulen, että nyt ostaisin ihan Cobraa varten tehdyt valot. Liike josta valot ostin, olisi lähettänyt ne tännekin ja lähetyksen hinta olisi ollut 50 taalaa.
Vaihdoin valot juuri siksi, että vanhat himmeni pinnaltaan. Samalla selvitin, että olisi ollut jokin vaha jolla näitä kuulemma saa kirkkaaksi joksikin aikaa. Samaa vahaa saa USAsta tilattua. Jos joku kaipaa käyttämäni liikkeen nimen voin sen kaivaa esiin jostain.
terveisin, MB
Sorry etten aiemmin huomannut tätä juttua lampuista. Minä olin se joka vaihdoin tollaset suurennuslasi-tyyppiset umpiot ja samalla kirkkaat kulmavalot omaan Cobraani. Ostin ne matkalla jenkeissä viime vuonna. Hinta oli joku 200 taalaa koko paketti. Valot on ihan hyvät mutta kuten Janne kertoi, kulmalamput vähän istuu vinoon. Samoin jouduin muuttamaan lamppujen takana olevaa muovisuojaa suurentamalla lampuille tarkoitettua tilaa. Luulen, että nyt ostaisin ihan Cobraa varten tehdyt valot. Liike josta valot ostin, olisi lähettänyt ne tännekin ja lähetyksen hinta olisi ollut 50 taalaa.
Vaihdoin valot juuri siksi, että vanhat himmeni pinnaltaan. Samalla selvitin, että olisi ollut jokin vaha jolla näitä kuulemma saa kirkkaaksi joksikin aikaa. Samaa vahaa saa USAsta tilattua. Jos joku kaipaa käyttämäni liikkeen nimen voin sen kaivaa esiin jostain.
terveisin, MB
On olemasa konsti niiden muovilasien kirkastamiseen, mutta sitä ei ilmeisesti tiedä kuin ammatti automaalari. Olen kunnostanut takavalonlaseja on yksinkertainen operaatio, pitää hioa lasin pinta 400 kakeuden paperilla epäkeskokoneella, senverran että se samentuma poistuu, ja sitten rasvanpesunesteellä puhdistus ja kuivaus. Sitten ruiskutetaan 2 kerrosta 2k akryylilakka pintaa, on sen jälkeen kuin uusi eikä haalistu enää. Koska lakassa on uv suojaaine seassa, käy sama systeemi etuvaloihin ja toimii varmasti, ei tarvittse huuhailla uusien lamppujen perään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Ainakin mun auton etuvaloissa on vielä sellaiset oudot muovinystyrät.
kuten tuossa:
http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... dlight.jpg
Ne vähän hankaloittaa kiillotusta. Onkohan ne jäänteitä muovin valamisesta vai onko niillä joku toiminnallinen tarkoitus?
kuten tuossa:
http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... dlight.jpg
Ne vähän hankaloittaa kiillotusta. Onkohan ne jäänteitä muovin valamisesta vai onko niillä joku toiminnallinen tarkoitus?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Niihin nystyihin nojaa valojensuuntaushärpäke, semmonen kulmamitan ja vesivaa'an sekoitus... Noistakun ei tule linnunpöntöllä nähtävää kuviota.94GtMustang kirjoitti:Ainakin mun auton etuvaloissa on vielä sellaiset oudot muovinystyrät.
kuten tuossa:
http://bradbarnett.net/mustangs/timelin ... dlight.jpg
Ne vähän hankaloittaa kiillotusta. Onkohan ne jäänteitä muovin valamisesta vai onko niillä joku toiminnallinen tarkoitus?
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Sitä en tiedä, jos umpion pohjat ovat haalistuneet sitten ei avita, vaikka lasi kirkastuukin, takavaloissa toimii ainakin.Aku_81 kirjoitti:Ootkos roki tuota testannu etuvaloihin että näkeekö yhtä hyvin kuin uusilla umpiolla?
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tuo on paras näkemäni late-foksin valoratkaisu.
Mutta kun kerran tuollainen on tehty, niin jään kyllä odottamaan milloin tavallaan samalla konseptilla tehdään 4-valot early-foksi -tyyliin tuohon uudemmankin foksin keulalle. Sisemmät parkit pois (parkit ajovalon kaveriksi tai reunaan vilkun kaveriksi SN95-tyyliin. Tilaa jäisi parille suorakaidevalon imitaatiolle. Pintahan voisi olla yhtenäinen kaareva kuten tuossakin.
Miettikääs...olis julman näköinen.
Mutta kun kerran tuollainen on tehty, niin jään kyllä odottamaan milloin tavallaan samalla konseptilla tehdään 4-valot early-foksi -tyyliin tuohon uudemmankin foksin keulalle. Sisemmät parkit pois (parkit ajovalon kaveriksi tai reunaan vilkun kaveriksi SN95-tyyliin. Tilaa jäisi parille suorakaidevalon imitaatiolle. Pintahan voisi olla yhtenäinen kaareva kuten tuossakin.
Miettikääs...olis julman näköinen.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****