Sivu 2/2

Lähetetty: 09 Joulu 2005, 15:20
Kirjoittaja Antti66HT
Juu, taidan laittaa tanen taka akselin mustiin :idea:

Ei vaan, itellä on ollut -71, -74, -76 ja -82 taneli, silloin kun niitä sai lähes ilmaiseksi, eli -90 luvun lopulla, nyt tuntuis hieman hinta oleman nousussa, kun ei enään alle 500 euron hyviä taunuksia enään ole.

Tuon -76 sain ilmaiseksi, kun oli hihna mennyt poikki ja takajarrusylinteri halki... osat maksoi muistaakseni alle 100 mk ... Luotettava peli, ei kun ajoa 1,5 vuotta ja sitten veli pojalle kiertoon. Veli poika tienas tolla autolla vielä jonkin verran kun perään ajettiin kahdesti, ja sopi käteis kaupoilla :P

...asiaan, eli mielestäni kyllä tuo Taunuksen takajousitus vakio kunnossa on huonompi kuin Mustin lehti jousitus vakiokunnossa. Varsinkin hieman kuluneena tuo "vaappu"-perä on aika vekkuli...

Joskus tuli hieman tiukempi jarrutus sadekelillä kun oli poliisit takana, ja hieman se perä haki linjaansa :roll: Poliisi pysäytti ja kyseli että onko peliä ollenkaan katsastettu kun jarrut noin puoltaa. Eipä auttanut muu kuin näyttää kaksi päivää vanhaa katsurin paperia, jossa jarrutasapainot justiinsa kohdillaan :lol:

Etu pää on aika lujaa tekoa tuki varsiensa osalta, mutta tuo hammastanko ohjaus ei ole mitenkään kehuttava eikä kestävä. Ajo tuntuma surkea ja hidaskin on.

Nämä kommentit varmaan jo riittävät vastalauseiden myrskyyn.

Lähetetty: 09 Joulu 2005, 20:12
Kirjoittaja janne260
457 kirjoitti:
Oletteko koskaan ajanut Mustangia vakio alustalla ja alkuperäisillä renkailla? Vaikkapa 65 Musti ja alla 13" vanne ja 78 profiilin ristikudosrenkaat, fiilikset varmaan jotain hirveämmät kuin aikansa .
Ei se vakioalustainen vyörenkaistakaan paljoa parane.... Cortinan ja Amazonin samoilta aikakausilta omistaneena niin kyllähän niissä oli tiettyä loogisuutta ajokäytöksessä verrattuna Mustangiin. Tuossa loppusyksystä tuli vietyä tuttavan juustohöyläAnglia talviseisontaan tulevan osoitteen vierestä menevää exsuurajoEKtietä myöten. Pakko on kyllä allekirjoittaa TM:n ensimmäisestä koeajosta legendaarinen lausunto mustangin ja anglian vauhdista soratiellä.

Lähetetty: 12 Joulu 2005, 08:07
Kirjoittaja TomiKoo
Nyt muuten tässä istuessa ja teidän toilailuja lukiessa tuli ajatus...

Olenhan minäkin omistanut Foordin, tavallaan omistan vieläkin. Jokin talvi se oli kun isä osti mulle ekan auton. Ja vieläpä Taunuksen! Ikää mulla taisi olla jotain 13 v... Tälläsen:

Sleeper Tane, EI dieselillä :lol: :lol: :lol:

Kuka ei tunnista, niin Ford Taunus Transit vuodelta 1965. Hyvä vuosi muuten... 8) Nykyään peli on odottamassa ehostusta. Kuvassa ollaan irroittamassa kotipihassa moottoria ja laatikkoa. Ennen tuota ajoimmekin pikkupätkän. Orastava kilinä koneessa selvisi jumittavaksi venttiiliksi... :roll:

Niin ja onhan niitä toinenkin, parempi koneinen peltoauto!!!

Legendojen mukaan ovat olleet hyviä ajettavia tuohon aikaan! Ylsi muistaakseni lähes 90km/h nopeuteen. Josko tohon se tiisseli rusetilla... :roll: :twisted:

Tomi

Lähetetty: 12 Joulu 2005, 15:16
Kirjoittaja Antti66HT
Juu, onhan noita, ex-työkaverilla Ylöjärvellä samanlainen hienossa kunnossa...

Lähetetty: 12 Joulu 2005, 19:50
Kirjoittaja Homer65
Toi on kyllä aika maukkaan näkönen peli. Alkaa heti tulla erilaisia visioita.

Re: Taunus Tuning Alhaalla Alla

Lähetetty: 13 Syys 2007, 20:39
Kirjoittaja JXA-26
GT-350 kirjoitti:Kauhulla ajattelee Tanarin ajo-ominaisuuksia (anteeksi mitä?) ja hiukan viritettyä +200hp Cross-Flowta konehuoneessa...
Tuning on päivän kova sana jolle rupeaa itsekin lämpenemään jos se tarkoittaa tuommosta:
http://www.mat.fi/video_aford.htm
Ajo-ominaisuuksia...?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 02:06
Kirjoittaja lake
http://www.theturboforums.com/smf/index ... ic=83920.0

En tiedä näkyykö kuvat ilman rekisteröitymistä, mutta on kohtuu rankka taunus kyseessä... :roll: