Sivu 2/2

Lähetetty: 25 Touko 2006, 13:12
Kirjoittaja Foxy Lady
Tulee väärästä sytytyksen ajoituksestakin lämpöongelmia

Lähetetty: 25 Touko 2006, 20:05
Kirjoittaja JaniC
Foxy Lady kirjoitti:Tulee väärästä sytytyksen ajoituksestakin lämpöongelmia
Niin, mutta kun sytytysennakko on nyt säädetty oikein eli 13 asteeseen.

Lähetetty: 27 Touko 2006, 05:01
Kirjoittaja JaniC
Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:

Lähetetty: 27 Touko 2006, 09:42
Kirjoittaja Aku_81
Pikkuvikoja, heleppo korjata. Pistäpä ekana kunnon öljyt koneeseen tai ainakin eri merkkiset. Jos alkaa oikeasti ahdistaa niin tuo tohon pihaan, on siinä muitakin romuja seisomassa :lol:

Lähetetty: 27 Touko 2006, 09:49
Kirjoittaja Masama
Kannattais varmaan alkaa miettiiä milloin nämä oireet alkoi, ja mitä olit silloin tehnyt. Oliko mitään oireita / vikoja ennenkuin aloit säätelemään sytkää ? vai oliko kaikki kunnossa ?
Otitko oikeasti oxygen sensorit irti ? (ovat auton alla pakoputkissa pakosarjojen jälkeen) vai otitko irti sen ilmanputsarissa olevan IAT sensorin? Ettei vaan nyt vieläkin sytkä olis ihan pielessä, sillä etenkin kylmäkäynnistyksessää väärä ennakko aiheuttaa nakutusta, nykimistä ja vitutusta ennekuin kone lämpenee.
Tämän ikäisissä kaikki imu-, ja pakosarjan vuodot aiheuttavat käyntiongelmia, eli onko tarkistettu että osat jotka olet irroittanut ja pistänyt takaisin ovat myös tiiviisti kiinni ?
Jos oikeasti otit nämä happitunnistimet sieltä auton alta irti, niin voi olla että ne ovat viottuneet silloin kun olet niitä ruuvailut. Nämä ovat muutenkin mainittu kulutusosiksi, joten ehkä niiden mitta tuli sitten täyteen silloin kun niitä irroittelit, oletko mitannut niiden vastuksen yleismittarilla ?
Check engine valo ei yleensä ihan pienistä vuodoista ym. pala, joten onko kaikki liittimet nyt ihan varmasti kiinni myös ne oxygen sensorien liittimet jos ne olet avannut ?

Lähetetty: 27 Touko 2006, 10:04
Kirjoittaja veekoo
dj-jaycee kirjoitti:Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
Hehe. Sama juttu. Vainoharha vaan kasvaa, kun ei sytkan korjauksella tuo rotta virkoa. Kai siina on jotain Oikeasti Vialla. Pajalle siis. Tervetuloa kerhoon, ford forever :wink:

Lähetetty: 27 Touko 2006, 10:52
Kirjoittaja Sami95GT
dj-jaycee kirjoitti:V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
Tuotanoinniin. Anteeksi myös oma kielenkäyttöni, mutta eiköhän vika ole nyt käyttäjässä eikä käytetyssä. Sinähän siitä autosta olet nämä ongelmat herättänyt henkiin kun et ole viitsinyt seurata ohjeita tarkasti. Jos et kerran osaa, etkä ole varma mitä olet tekemässä, niin jätä mieluummin tekemättä, tai katso ainakin että vieressä on kaveri jolle moiset tekemiset ovat rutiinia. Säädähän se sytkäennakko nyt ihan ensimmäiseksi takaisin sinne kymppiin-yhteentoista, tai jos tankkaat 95E:tä niin koeta tekeekö 98:n tankkaaminen eroa.

Minä en huomannut omassani mitään käytännön eroa sytkäennakkoa säätämällä kympistä 12-13 paikkeille, joten säädin ennakon takaisin lähemmäs kymppiä ihan vain varmuuden vuoksi. Toki jollain liimaradalla useamman rykäisyn tuloksena saattaisi saada jotain 0.1s eroja aikaiseksi, mutta kannattaa kysyä itseltään onko se tuon arvoista. Suuremman hyödyn tienaat filtterin puhtaaseen vaihtamalla.

Ja minulla ei ainakaan veden lämmöt nouse koskaan kello 11 korkeammalle, vaikka puoliväli onkin mittarissa siellä kello 12 kohdilla. Ja kun kone on lämmin, niin sisään saa kyllä niin kuumaa ilmaa, että autossa tarkenee -20:ssäkin paremmin kuin missään koskaan omistamassani euraasialaisessa.

Lähetetty: 27 Touko 2006, 18:22
Kirjoittaja JaniC
Irrotin siis vahingossa sen liittimen, mikä menee suoraan virranjakajan sisään. Haynes Repair Manualissa sanotaan, että se on oxygen sensor eli lambdatunnistin/pakokaasun happitunnistin. Puhdas filtterikin on juuri vaihdettu (K&N). Tulpat ovat Shampion-merkkiset ja US-Partsin suosittelemat. Lämmöt koneessa jää sinne "N"-kirjaimen kohdalle. Öljyt on vaihdettu ennen talviseisontaa (5w30) eikä ne miksikään mene 6kk seisonnan aikana, jos kerran kuussa käynnistelee autoa. Auto seisonut lämpimässä.

Lähetetty: 27 Touko 2006, 19:05
Kirjoittaja petska
dj-jaycee kirjoitti:Jaahas!...ja vikoja senkun ilmenee lisää eli nyt on Mussen kone alkanut aamun ensimmäisellä käynnistyksellä pitämään kauheaa nakutusääntä (Tum, tum, tum, tum, tum, tum, tum...

Taidan viedä auton ihan just romutettavaksi kun mikään ei näytä toimivan. :x :x :x

V...u et nää Musset on perseestä. :evil: :evil: Anteex vaan kielenkäyttö, mut alkaa pikkuhiljaa olla pinna täys! :cry:
saat 1000 eur jos alkaa vituuttaan tullaan janin kans hakeen romu pois vaihtolava volvolla älä nyt hyvä mies paalaa vielä.... :lol:

ja jos se oikein vaikeelta tuntuu niin vie huoltoon niin eiköhän se kuntoon tule..... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 27 Touko 2006, 19:16
Kirjoittaja musse67
dj-jaycee kirjoitti:Irrotin siis vahingossa sen liittimen, mikä menee suoraan virranjakajan sisään. Haynes Repair Manualissa sanotaan, että se on oxygen sensor eli lambdatunnistin/pakokaasun happitunnistin.
Elikkä liitin minkä irrotit, menee jakajan kyljessä olevalle TFI sytytysmodulille, eikä sillä ole mitään tekemistä happitunnistimien kanssa. Oliko auto käynnissä kun liittimen irrotit? jos oli, niin sytkämoduli mahdollisesti saanut virtapiikin tai vastaavaa ja ottanut itteensä.

Lähetetty: 28 Touko 2006, 05:12
Kirjoittaja JaniC
musse67 kirjoitti:Elikkä liitin minkä irrotit, menee jakajan kyljessä olevalle TFI sytytysmodulille, eikä sillä ole mitään tekemistä happitunnistimien kanssa. Oliko auto käynnissä kun liittimen irrotit? jos oli, niin sytkämoduli mahdollisesti saanut virtapiikin tai vastaavaa ja ottanut itteensä.
Tässä kuvassa näkyy se liitin, jonka menin vahingossa irrottamaan.

http://www.universalautosalesandclassic ... Engine.jpg

Virranjakajan oikealla puolella, alhaalla tuo musta liitin, johon johto tulee virranjakajasta.

Lähetetty: 29 Touko 2006, 21:08
Kirjoittaja JaniC
Selvisikö kuvasta mitään? :?