Sivu 2/2
Re: Mitä huoltoa AODE:lle öljyn ja suodattimen lisäksi?
Lähetetty: 28 Touko 2018, 10:30
Kirjoittaja SamiM
Topias74 kirjoitti: ↑27 Touko 2018, 19:25
Oliko sulla laatikko irti autosta, vai pystyykö tuollaisen rempan tekemään alakautta laatikon ollessa autossa paikallaan?
Mistä ostit tuon remppasarjan ja mitä maksoi? Tuliko siinä nuo kaikki tarvittavat osat?
Nuo muutokset onnistuu irrottamatta laatikkoa autosta. Nopeuttaa toki vaihtoja ja parantaa laatikon kestävyyttä viritetyn moottorin kanssa kuluneessakin laatikossa, muttei korvaa oikeaa peruskunnostusta, jolla voimaa välittävien osien kunto ja kestävyys palautetaan samalla parantaen myös ohjaukseen tehtyjen muutosten vaikutusta. Tärkeää laatikon eliniän kannalta on myös se, että peruskunnostuksessa uusitaan kaikki tiivisteet, jotka ovat myös ikääntyviä komponentteja. Mikäli luistamista on tapahtunut ja sitä kautta esimerkiksi kytkimissä lämpötila on ollut korkealla, on kumitiivisteiden elinikä lyhentynyt merkittävästi ja/tai tiiveys huonontunut kumin kovettuessa. Korkeampia käyttöpaineita käytettäessä tiivisteen kestävyys ei sitten välttämättä enää riitä, eli riskinä on ohivuoto tai rikkoutuminen.
J-Mod on aikanaan esitelty Corralissakin, numeroa en nyt muista ulkoa.
Re: Mitä huoltoa AODE:lle öljyn ja suodattimen lisäksi?
Lähetetty: 28 Touko 2018, 21:06
Kirjoittaja V-tyyli
Topias74 kirjoitti: ↑27 Touko 2018, 19:25
Oliko sulla laatikko irti autosta, vai pystyykö tuollaisen rempan tekemään alakautta laatikon ollessa autossa paikallaan?
Mistä ostit tuon remppasarjan ja mitä maksoi? Tuliko siinä nuo kaikki tarvittavat osat?
Laatikko oli kiinni autossa. Koko homman saa tehtyä alakautta. EBay.com kaupoista tilasin tarvikkeet: Sonnax Sure Cure kit yhdestä, varaajat ja servot kittinä toisesta, 1-2 varaajan jouset kolmannesta ja VB tiivisteet neljännestä. Alle 350 eur kuluineen; toki rahtikulut kertautuivat.....
Mulla oli auto nostettu korin nostopisteistä pukeille. Oli hankala asento touhuta, mutta tehdyksi tuli. Valvebody on yllättävän raskas käsitellä auton alla selällään.
Re: Mitä huoltoa AODE:lle öljyn ja suodattimen lisäksi?
Lähetetty: 28 Touko 2018, 21:28
Kirjoittaja V-tyyli
SamiM kirjoitti: ↑28 Touko 2018, 10:30
... muttei korvaa oikeaa peruskunnostusta, jolla voimaa välittävien osien kunto ja kestävyys palautetaan samalla parantaen myös ohjaukseen tehtyjen muutosten vaikutusta...
Totta. Omalla kohdalla toivon laatikon peruskunnostuksen siirtyvän parin ajokauden yli. Ehkä nopeammat vaihdot kuluttavat kytkinpakkoja vähemmän: vähemmän luistoa ja kitkalämpöä. Saas nähdä....
Re: Mitä huoltoa AODE:lle öljyn ja suodattimen lisäksi?
Lähetetty: 29 Touko 2018, 12:08
Kirjoittaja SamiM
V-tyyli kirjoitti: ↑28 Touko 2018, 21:28
SamiM kirjoitti: ↑28 Touko 2018, 10:30
... muttei korvaa oikeaa peruskunnostusta, jolla voimaa välittävien osien kunto ja kestävyys palautetaan samalla parantaen myös ohjaukseen tehtyjen muutosten vaikutusta...
Totta. Omalla kohdalla toivon laatikon peruskunnostuksen siirtyvän parin ajokauden yli. Ehkä nopeammat vaihdot kuluttavat kytkinpakkoja vähemmän: vähemmän luistoa ja kitkalämpöä. Saas nähdä....
Vähempi luisto hidastaa kulumista, siinä mielessä ihan kannattava investointi. Kun lisäksi vielä on suunnitelmissa myöhemmin huoltaa loputkin, niin pysyy laatikko paremmassa kunnossa siihen asti.

Re: Mitä huoltoa AODE:lle öljyn ja suodattimen lisäksi?
Lähetetty: 08 Syys 2019, 08:34
Kirjoittaja V-tyyli
SamiM kirjoitti: ↑29 Touko 2018, 12:08
Vähempi luisto hidastaa kulumista, siinä mielessä ihan kannattava investointi. Kun lisäksi vielä on suunnitelmissa myöhemmin huoltaa loputkin, niin pysyy laatikko paremmassa kunnossa siihen asti.
AODE:lle on tilattu yhteistyössä Tuumacid:n kanssa suunniteltu peruskorjaus avaimet käteen -periaatteella. Avaan tästä aiheesta oman viestiketjun piakkoin. Potilas päässee nosturille lokakuun alussa, kunhan osapaketti saapuu.