Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä ne ainakin mulla usko puhetta, ei tarvinnut rajoittimeen kierrättää...Fastback kirjoitti:Miten määritellään 2/3 kierroksia koneessa? Eli 6000 rpm koneessa 4000 rpm taulussa mittauksessa? Eikös tuon voi hoitaa rajoittimella alaspäin, esim. rajoitin 5100 rpm ja antaa katsurin polettaa sen 3400 rpm?Antti66HT kirjoitti:Katsastusmies katsoo taulukosta onko laillinen, ja mittaa tarvittaessa.
60-luvunvehkeissä, paikallaan 2/3 kierroksia koneessa, saa olla kait 85dB, mulla oli vanhalla nokka-aksilalla 82dB. Tämä siis 2 1/5" putkisto takakselille, 25 e äänenvaimentajilla.
Kyllä putkisto kannattaa tehdä loppuun asti, on se vaan nimpal mukavampaa kun ei pöristä lattian alla. Jos koneessa on jerkkua niin kyl sen kuulee että onko se käynnissä vaikka onkin taka-akselin ylitykset - ei tartte katsoa kierroslukumittarista.
EI NÄÄ MITÄÄN DIISSELEITÄ OO...
Se on hyvä silleen että on mureet pakoäänet, mutta ei kovemmat kuin imuäänet.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Minulla on ikävä kumina 1800-2300 rpm alueella. Auttaisikohan siihen toisten pönttöjen lisääminen? Vaikka sellaiset läpikatseltavat perupöntöt. Esim tuollaiset:
http://www.vaivaton.com/product/1275-1-2471
Ei ainakaan toisi pakovastusta lisää pahemmin.
Muita ajatuksia kuminan poistoon?
Kiitos.
http://www.vaivaton.com/product/1275-1-2471
Ei ainakaan toisi pakovastusta lisää pahemmin.
Muita ajatuksia kuminan poistoon?
Kiitos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Mulla oli tuossa -88 yksi putki ahtimesta eteenpäin ja tuollainen bullet vaimennin, putki loppui toisen takarenkaan eteen. Vaimennin oli ulkohalkaisijaltaan sen 4" ja reikäputki 3" Meteliä ei ihan hirveästi ollut alle 3t kierroksen. Sen jälkeen ei enää pakoäänet haitannut kun hukkaportti aukes suoraan ulkoilmaan Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Ahtimet toimivat todella hyvin vaimentina. Rovaniemeläisen Pekka Pälsynahon (om. nyk. Lassi Luoma) rakentama 350 cid tuplaturbo Camarossa ei ollut vaimentajia laisinkaan. Turboilta vaan suorat putket sivupelleistä lävitse, äänet eivät ollenkaan häiritsevät.koppa kirjoitti: Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Kuminahan ei ole ongelma, se on hyvä mausta jota käytetään mm. lounais-suomessa tummanleivän mausteena... Juu, kumina tai resonointa on aina vähän putkisto kontra vaimentaja kohtaisia. Minä havaitsin tänään että kun oikein pitkän ajan käyttää tyhjää niin resonoi joutokäynnillä sisään että nuppi tutisee. Vähän jenkaa ja jytinä häipyy putkiston taka-osaan. Laitan viikonloppuna filmiä tulemaan jahka kerkeän latamaan puhelimesta pois65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Kierrosalue on sellainen että sattuu juuri taajamakruisailunopeuksiin ja siksi se häiritsee. Maantiellä no broblemos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Parin aiemman omistamani ahdetun eurovehkeen 3" putkistojen äänien rohkaisemana väsään 3" tuplaputkiston kahdella läpivirtausvaimentajalla / putki tähän nykyiseenkin twinturboprokkikseen. Downpipet tuli tehtyä 3", niin toisaalta tuntui että sama tehdä samankokoisina loppuun saakka, vaikka periaatteessa 2x 2,5" olisi varmaan riittänyt ihan hyvin. Siitäpähän sitä keväällä kuulee millainen tuli....Fastback kirjoitti:Ahtimet toimivat todella hyvin vaimentina. Rovaniemeläisen Pekka Pälsynahon (om. nyk. Lassi Luoma) rakentama 350 cid tuplaturbo Camarossa ei ollut vaimentajia laisinkaan. Turboilta vaan suorat putket sivupelleistä lävitse, äänet eivät ollenkaan häiritsevät.koppa kirjoitti: Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
Mach1 -71
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Minä olen sitä koulukuntaa että putkessa pitää olla kokoa. Se ei ahdista on tarpeeksi halkaisijaa. Virtausnopeus pienentyy, mutta jos on koneessa paukkua niin ei kaasu sinne jää matkalle tupeksiin. 2 1/8" primääri, 3 1/2" kollektori, 3 1/2" putkisto x:llä, Delta 40 vaimentajien lävitse taakse asti. Putkien päistä tuleva puhina laittaa lahkeet lepattamaan. Kai se silloin toimi?302TT kirjoitti:Parin aiemman omistamani ahdetun eurovehkeen 3" putkistojen äänien rohkaisemana väsään 3" tuplaputkiston kahdella läpivirtausvaimentajalla / putki tähän nykyiseenkin twinturboprokkikseen. Downpipet tuli tehtyä 3", niin toisaalta tuntui että sama tehdä samankokoisina loppuun saakka, vaikka periaatteessa 2x 2,5" olisi varmaan riittänyt ihan hyvin. Siitäpähän sitä keväällä kuulee millainen tuli....
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Mihis sun putket päättyy??65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Takahiekkapellin läpi noin 5 cm.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Mulla odottaa tallin lattialla asennusta tuommoinen MagnaFlow:n Cat Back systeemi Foxiin. Keväällä sitten näkee miten noiden pakoäänien kanssa kävi ... onko kellään näistä kokemuksia? Netissähän noita soundclippejä on vaikka muille jakaa, mutta olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksiakin ...
--
Marko
--
Marko
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa
Fastback kirjoitti:Kuminahan ei ole ongelma, se on hyvä mausta jota käytetään mm. lounais-suomessa tummanleivän mausteena... Juu, kumina tai resonointa on aina vähän putkisto kontra vaimentaja kohtaisia. Minä havaitsin tänään että kun oikein pitkän ajan käyttää tyhjää niin resonoi joutokäynnillä sisään että nuppi tutisee. Vähän jenkaa ja jytinä häipyy putkiston taka-osaan. Laitan viikonloppuna filmiä tulemaan jahka kerkeän latamaan puhelimesta pois65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
laita vaan , mutta katokkin että mun naama ei näy otoksessa
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen