Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ääninäytettä



Lyhyet peltisarjat, bbk x-putki, simonsin läpivirtausvaimentajat jotka päättyy akselin eteen.
Go tell Alice....
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Fastback kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Katsastusmies katsoo taulukosta onko laillinen, ja mittaa tarvittaessa.

60-luvunvehkeissä, paikallaan 2/3 kierroksia koneessa, saa olla kait 85dB, mulla oli vanhalla nokka-aksilalla 82dB. Tämä siis 2 1/5" putkisto takakselille, 25 e äänenvaimentajilla.
Miten määritellään 2/3 kierroksia koneessa? Eli 6000 rpm koneessa 4000 rpm taulussa mittauksessa? Eikös tuon voi hoitaa rajoittimella alaspäin, esim. rajoitin 5100 rpm ja antaa katsurin polettaa sen 3400 rpm?

Kyllä putkisto kannattaa tehdä loppuun asti, on se vaan nimpal mukavampaa kun ei pöristä lattian alla. Jos koneessa on jerkkua niin kyl sen kuulee että onko se käynnissä vaikka onkin taka-akselin ylitykset - ei tartte katsoa kierroslukumittarista.
Kyllä ne ainakin mulla usko puhetta, ei tarvinnut rajoittimeen kierrättää...

EI NÄÄ MITÄÄN DIISSELEITÄ OO... ;)
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Se on hyvä silleen että on mureet pakoäänet, mutta ei kovemmat kuin imuäänet.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Minulla on ikävä kumina 1800-2300 rpm alueella. Auttaisikohan siihen toisten pönttöjen lisääminen? Vaikka sellaiset läpikatseltavat perupöntöt. Esim tuollaiset:
http://www.vaivaton.com/product/1275-1-2471

Ei ainakaan toisi pakovastusta lisää pahemmin.

Muita ajatuksia kuminan poistoon?

Kiitos. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja koppa »

Mulla oli tuossa -88 yksi putki ahtimesta eteenpäin ja tuollainen bullet vaimennin, putki loppui toisen takarenkaan eteen. Vaimennin oli ulkohalkaisijaltaan sen 4" ja reikäputki 3" :lol: Meteliä ei ihan hirveästi ollut alle 3t kierroksen. Sen jälkeen ei enää pakoäänet haitannut kun hukkaportti aukes suoraan ulkoilmaan :twisted: Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

koppa kirjoitti: Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
Ahtimet toimivat todella hyvin vaimentina. Rovaniemeläisen Pekka Pälsynahon (om. nyk. Lassi Luoma) rakentama 350 cid tuplaturbo Camarossa ei ollut vaimentajia laisinkaan. Turboilta vaan suorat putket sivupelleistä lävitse, äänet eivät ollenkaan häiritsevät.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
Kuminahan ei ole ongelma, se on hyvä mausta jota käytetään mm. lounais-suomessa tummanleivän mausteena... :nenu: Juu, kumina tai resonointa on aina vähän putkisto kontra vaimentaja kohtaisia. Minä havaitsin tänään että kun oikein pitkän ajan käyttää tyhjää niin resonoi joutokäynnillä sisään että nuppi tutisee. Vähän jenkaa ja jytinä häipyy putkiston taka-osaan. Laitan viikonloppuna filmiä tulemaan jahka kerkeän latamaan puhelimesta pois
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kierrosalue on sellainen että sattuu juuri taajamakruisailunopeuksiin ja siksi se häiritsee. Maantiellä no broblemos.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Fastback kirjoitti:
koppa kirjoitti: Turbo toimi toisena vaimentajana. Jos nyt seuraavassa versiossa ohjais hukkaportiltakin kaasut hienovaraisesti takaisin pakoputkeen..katastus-setä ainakin tykkäis enemmän.
Ahtimet toimivat todella hyvin vaimentina. Rovaniemeläisen Pekka Pälsynahon (om. nyk. Lassi Luoma) rakentama 350 cid tuplaturbo Camarossa ei ollut vaimentajia laisinkaan. Turboilta vaan suorat putket sivupelleistä lävitse, äänet eivät ollenkaan häiritsevät.
Parin aiemman omistamani ahdetun eurovehkeen 3" putkistojen äänien rohkaisemana väsään 3" tuplaputkiston kahdella läpivirtausvaimentajalla / putki tähän nykyiseenkin twinturboprokkikseen. Downpipet tuli tehtyä 3", niin toisaalta tuntui että sama tehdä samankokoisina loppuun saakka, vaikka periaatteessa 2x 2,5" olisi varmaan riittänyt ihan hyvin. Siitäpähän sitä keväällä kuulee millainen tuli....
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

302TT kirjoitti:Parin aiemman omistamani ahdetun eurovehkeen 3" putkistojen äänien rohkaisemana väsään 3" tuplaputkiston kahdella läpivirtausvaimentajalla / putki tähän nykyiseenkin twinturboprokkikseen. Downpipet tuli tehtyä 3", niin toisaalta tuntui että sama tehdä samankokoisina loppuun saakka, vaikka periaatteessa 2x 2,5" olisi varmaan riittänyt ihan hyvin. Siitäpähän sitä keväällä kuulee millainen tuli....
Minä olen sitä koulukuntaa että putkessa pitää olla kokoa. Se ei ahdista on tarpeeksi halkaisijaa. Virtausnopeus pienentyy, mutta jos on koneessa paukkua niin ei kaasu sinne jää matkalle tupeksiin. 2 1/8" primääri, 3 1/2" kollektori, 3 1/2" putkisto x:llä, Delta 40 vaimentajien lävitse taakse asti. Putkien päistä tuleva puhina laittaa lahkeet lepattamaan. Kai se silloin toimi?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
Mihis sun putket päättyy??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Takahiekkapellin läpi noin 5 cm.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
MarkoM
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 00:27

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja MarkoM »

Mulla odottaa tallin lattialla asennusta tuommoinen MagnaFlow:n Cat Back systeemi Foxiin. Keväällä sitten näkee miten noiden pakoäänien kanssa kävi ... onko kellään näistä kokemuksia? Netissähän noita soundclippejä on vaikka muille jakaa, mutta olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksiakin ...
--
Marko
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Pakoputkisto / Siella missa on aanta on myos voimaa

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:
65HT kirjoitti:Ei tuohon kuminaongelmaan olisi mitään..?
Kuminahan ei ole ongelma, se on hyvä mausta jota käytetään mm. lounais-suomessa tummanleivän mausteena... :nenu: Juu, kumina tai resonointa on aina vähän putkisto kontra vaimentaja kohtaisia. Minä havaitsin tänään että kun oikein pitkän ajan käyttää tyhjää niin resonoi joutokäynnillä sisään että nuppi tutisee. Vähän jenkaa ja jytinä häipyy putkiston taka-osaan. Laitan viikonloppuna filmiä tulemaan jahka kerkeän latamaan puhelimesta pois

laita vaan , mutta katokkin että mun naama ei näy otoksessa :devil-grin:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin