94-97 GT:n hankkiminen
Valvoja: Ville K
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ei tuossa kyllä mitään tolkkua ole, suosituksethan on jo alle +5 lämmittää. Bronco tosin teki huonolla lämmittimillä sen että lähti paljon huonommin käyntiin kun ihan kylmänä. Moottorinohjaus haisteli että kone on lämminny, vaikka olikin vielä kylmä, eikä ryypyttäny konetta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Olen tuossa katellut tarjontaa ja olisi "tyrkyllä" GT 96 rättikatolla (musse67:n vanha). Mites nämä mussen avot pärjäävät talvella ja pystyykö säilyttää pakkas öillä ulkona ilman ongelmia vai pitääkö olla jonkin sortin hullu, että avolla päästelee suomen lumikeleillä.
PS: Omat kokemukset tervetulleita
PS: Omat kokemukset tervetulleita
Omia kokemuksia ei ole ja senpä takia joku saattaa herneet vetää nenään, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä avolla mennä ympärivuoden. Kaippa joku niinkin tekee ja kehuukin vielä, mutta älytöntähän se on.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ei siinä mitään muuta syytä ole mutta lämpöhukka katon läpi on isompi kun kovakattosessa. Musti tosin on niin pieni auto ja lämppäri suht tehokas että eiköhän sielä tarkene.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Vee8:in kanssa samaa mieltä. Ei rättikatto pidä lämpöä samalla tapaa mitä peltinen, voin sanoa kokemuksella. Mutta kuitenkin talven ajelut onnistu avolla samoin mitä kovalla katolla. Ei siinä mitää kehumista ole vaikka talven ajoinkin avolla, ei sitä kattoa tarvi talvella aukoa.
Tiivisteet kun voitelee pakkasnesteellä, niin ei lasit jäädy tiivisteisiin kiinni.
jos kasikasi meinaat sen 96 avon ostaa, niin uskoisin siinä olevan ihan hyvän auton. Mulla ollessa siinä ei ollut mitään ihmeempää vikaa ja alusta on massattu ammattilaisen toimesta.

jos kasikasi meinaat sen 96 avon ostaa, niin uskoisin siinä olevan ihan hyvän auton. Mulla ollessa siinä ei ollut mitään ihmeempää vikaa ja alusta on massattu ammattilaisen toimesta.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Kovakattosessa on sielä paljon muutakin kun pelkkä pelti, sentin paksunen ääni/lämpöeriste tekee aika paljon eroa millin vahvaan kankaaseen. Ainakin tuo semiavo bronco hukkaa kaiken lämmön takaosan lasikuitukaton läpi, se tosin on tilavuudeltaan aikapaljo isompi kun musti, niin lämpö ei pakkasilla tahdo riittää.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
perheenlissäys---
talvi tulee ja avoauto hankittiin...
kelkka sai mennä...leudot talvet
http://sports.webshots.com/photo/205044 ... 5003FsMcuk
meidän avo-musessa on takalasin defroster--mut Coupessa ei...
ameriikan logiikkaa ???






http://sports.webshots.com/photo/205044 ... 5003FsMcuk
meidän avo-musessa on takalasin defroster--mut Coupessa ei...


Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: perheenlissäys---
Tuleeko se avo ihan talvikäyttöönkin?Sulkava kirjoitti:talvi tulee ja avoauto hankittiin...![]()
kelkka sai mennä...leudot talvet
![]()
![]()
![]()
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
En kyllä ikinä ole käyttänyt Mustangia koneellisessa harjapesussa, olipa millä katolla tahansa, enkä tule käyttämään.
Tuon rättikaton kun pesee ja käsittelee vaikkapa a Autoglymin Cabriolet Hood mömmöillä, niin hyvin hylkii vettä & likaa.
Mielestäni rättikattoinen avo kuitenkin kuuluu vain kesään, mutta kukin tehköön omallansa mitä lystää.
Kaipa siitä kohta huvivero vielä peritään


Tuon rättikaton kun pesee ja käsittelee vaikkapa a Autoglymin Cabriolet Hood mömmöillä, niin hyvin hylkii vettä & likaa.
Mielestäni rättikattoinen avo kuitenkin kuuluu vain kesään, mutta kukin tehköön omallansa mitä lystää.
Kaipa siitä kohta huvivero vielä peritään

- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
¨joops
eli AVOlla tarkoitin tota kuvalinkistä aukeavaa ..off-road kärryä..
siis moottorikelkan korvaajaksi.. liittyy etäisesti topiikkiin että avolla voi ajaa talvella
: shock: jos on rutkasti vaatetta päällä..eli kelkkahaalarit ja silleen.
Meidän Musse avossa ei oo talvirenkaita..eikä sillä ajeta koskaan talvella
Harjapesut on kyllä maalin kammo--- tee itse pesuhalleja on ainakin Hesan keskustassa--avoo ei oo pikapesuuun koskaan viety.
Sulkavan huoltiksella saa alustan talvellakin painepesurilla huijautettuu--suolat ja pa..kat poikkeen ja auto talliin kuivamaan.




Meidän Musse avossa ei oo talvirenkaita..eikä sillä ajeta koskaan talvella

Harjapesut on kyllä maalin kammo--- tee itse pesuhalleja on ainakin Hesan keskustassa--avoo ei oo pikapesuuun koskaan viety.
Sulkavan huoltiksella saa alustan talvellakin painepesurilla huijautettuu--suolat ja pa..kat poikkeen ja auto talliin kuivamaan.
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: 94-97 GT:n hankkiminen
Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita

- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 94-97 GT:n hankkiminen
Tommi_82 kirjoitti:Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita
Oma "käyttöauto" ( kts allekirjoitus) kulutta n.12l/100km kesät/talvet. Kesäauto samanverran, riippuen kaasujalan käytöstä. Olen päässyt myös reilusti alle kympin.
Tuo 130 000ml ei ole ollenkaan paha lukema jos auto on kunnossa, eikä varsinkaan jos ei ole VIELÄ ajettu talvella.