94-97 GT:n hankkiminen

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei tuossa kyllä mitään tolkkua ole, suosituksethan on jo alle ­ +5 lämmittää. Bronco tosin teki huonolla lämmittimillä sen että lähti paljon huonommin käyntiin kun ihan kylmänä. Moottorinohjaus haisteli että kone on lämminny, vaikka olikin vielä kylmä, eikä ryypyttäny konetta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
kasikasi
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Loka 2007, 13:53

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

Olen tuossa katellut tarjontaa ja olisi "tyrkyllä" GT 96 rättikatolla (musse67:n vanha). Mites nämä mussen avot pärjäävät talvella ja pystyykö säilyttää pakkas öillä ulkona ilman ongelmia vai pitääkö olla jonkin sortin hullu, että avolla päästelee suomen lumikeleillä.
PS: Omat kokemukset tervetulleita
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Omia kokemuksia ei ole ja senpä takia joku saattaa herneet vetää nenään, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä avolla mennä ympärivuoden. Kaippa joku niinkin tekee ja kehuukin vielä, mutta älytöntähän se on.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Mua kiinnostaisi ihan ilman herneitä, miksei avolla voi talvella ajaa? Oon tätä joskus päissäni pyöritellyt. Eihän niitä avoja varmaan tänne ole ajateltu ympärivuotiseen, mutta itte en keksinyt äkkiseltään mitään uskottavaa syytä välttämiseenkään. :?
Mustang -69 SR
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei siinä mitään muuta syytä ole mutta lämpöhukka katon läpi on isompi kun kovakattosessa. Musti tosin on niin pieni auto ja lämppäri suht tehokas että eiköhän sielä tarkene.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Mä kyseenalaistaisin kyllä tuonkin väittämän. Pelti ei järin hyvä eriste ole.
Mustang -69 SR
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Vee8:in kanssa samaa mieltä. Ei rättikatto pidä lämpöä samalla tapaa mitä peltinen, voin sanoa kokemuksella. Mutta kuitenkin talven ajelut onnistu avolla samoin mitä kovalla katolla. Ei siinä mitää kehumista ole vaikka talven ajoinkin avolla, ei sitä kattoa tarvi talvella aukoa. :) Tiivisteet kun voitelee pakkasnesteellä, niin ei lasit jäädy tiivisteisiin kiinni.

jos kasikasi meinaat sen 96 avon ostaa, niin uskoisin siinä olevan ihan hyvän auton. Mulla ollessa siinä ei ollut mitään ihmeempää vikaa ja alusta on massattu ammattilaisen toimesta.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kovakattosessa on sielä paljon muutakin kun pelkkä pelti, sentin paksunen ääni/lämpöeriste tekee aika paljon eroa millin vahvaan kankaaseen. Ainakin tuo semiavo bronco hukkaa kaiken lämmön takaosan lasikuitukaton läpi, se tosin on tilavuudeltaan aikapaljo isompi kun musti, niin lämpö ei pakkasilla tahdo riittää.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

perheenlissäys---

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

talvi tulee ja avoauto hankittiin... 8) :shock: kelkka sai mennä...leudot talvet :shock: :shock: :roll: :roll:



http://sports.webshots.com/photo/205044 ... 5003FsMcuk

meidän avo-musessa on takalasin defroster--mut Coupessa ei... :shock: :roll: ameriikan logiikkaa ???
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
kasikasi
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Loka 2007, 13:53

Re: perheenlissäys---

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

Sulkava kirjoitti:talvi tulee ja avoauto hankittiin... 8) :shock: kelkka sai mennä...leudot talvet :shock: :shock: :roll: :roll:
Tuleeko se avo ihan talvikäyttöönkin?
kasikasi
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Loka 2007, 13:53

Viesti Kirjoittaja kasikasi »

Pitikin kysyä jo jonkin aikaa sitten, että mites tuo avon pesu luonnistuu en usko, että shellin pesuharjoja kestää eli käsityötä:P
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

En kyllä ikinä ole käyttänyt Mustangia koneellisessa harjapesussa, olipa millä katolla tahansa, enkä tule käyttämään. :shock:

Tuon rättikaton kun pesee ja käsittelee vaikkapa a Autoglymin Cabriolet Hood mömmöillä, niin hyvin hylkii vettä & likaa.
Mielestäni rättikattoinen avo kuitenkin kuuluu vain kesään, mutta kukin tehköön omallansa mitä lystää.
Kaipa siitä kohta huvivero vielä peritään
:twisted:
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

¨joops :shock: eli AVOlla tarkoitin tota kuvalinkistä aukeavaa ..off-road kärryä.. :roll: :roll: siis moottorikelkan korvaajaksi.. liittyy etäisesti topiikkiin että avolla voi ajaa talvella :shock: : shock: jos on rutkasti vaatetta päällä..eli kelkkahaalarit ja silleen.

Meidän Musse avossa ei oo talvirenkaita..eikä sillä ajeta koskaan talvella 8)
Harjapesut on kyllä maalin kammo--- tee itse pesuhalleja on ainakin Hesan keskustassa--avoo ei oo pikapesuuun koskaan viety.

Sulkavan huoltiksella saa alustan talvellakin painepesurilla huijautettuu--suolat ja pa..kat poikkeen ja auto talliin kuivamaan.
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Tommi_82
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 21:37

Re: 94-97 GT:n hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Tommi_82 »

Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita :)
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 94-97 GT:n hankkiminen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Tommi_82 kirjoitti:Noniin, täältä tulee uusi tekijä ja kaivaa vanhan keskustelun esille...
Itseänikin on alkanut keskutelun mukainen GT musse kiinnostamaan, lähinnä käyttöautoksi olen ajatellut (siis talvi, ja kesäajoa)
Tätä keskustelua kun lueskelin, niin siihen tulokseen tulin että ihan hyvinhän ne musse talvellakin kulkee, eli sitä ei tarvitse ainakaan murehtia.
Jossain kuulin sanonnan että jos polttoaineen kulutus kiinnostaa niin unohda jenkki, noh, kuitenkin se nyt sen verran kiinnostaa kun käyttöautoksi tulee.. Nykyinen käyttis vie n.10-12l sataselle sekalaisessa ajossa, minkähänlaista muutosta tuohon on luvassa?
Tällä hetkellä tiedossa olisi n.130 000ml ajettu yksilö, joko tuo on ihan loppuun ajettu vai onko vielä huolettomia kilometrejä edessä?
Kyselen lisää sitä mukaa kun mieleen tulee, kaikki vinkit toki tervetulleita :)

Oma "käyttöauto" ( kts allekirjoitus) kulutta n.12l/100km kesät/talvet. Kesäauto samanverran, riippuen kaasujalan käytöstä. Olen päässyt myös reilusti alle kympin.

Tuo 130 000ml ei ole ollenkaan paha lukema jos auto on kunnossa, eikä varsinkaan jos ei ole VIELÄ ajettu talvella.
Vastaa Viestiin