Sivu 2/3

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 27 Syys 2008, 20:53
Kirjoittaja Homer65
Homer65 kirjoitti:Tostahan saisi mainion testin, stroukki Cleveland vastaan stroukki Windsor! :lol: :lol: :lol:
Laitoinpa tän "heiton" tarkotuksella, kun tiesin, että Teppo pakkaa kaksi moottoria matkaan. Aion nimittäin olla paikalla dynopäivänä, katsomassa kuinka kasit möyryää. 302.nen on stroukattu 329.si, AFR-185 kannet ja Weiandin imusarja, varustettuna Holleyn Street Avengerilla. Teppo voi kertoa lisää, halutessaan. Kyseessähän ei siis ole mikään kisa, vaan vertailun vuoksi lähinnä.,lähtökohta kun koneissa on pitkälti sama. Alhaalta vääntävä kone, sekalaiseen ajoon, kruisailusta radalle.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 27 Syys 2008, 22:48
Kirjoittaja GT-350
harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Njoo, tiedä sitten paljonko on paljon. Tuli mitä tuli, täyttänee tehtävänsä.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 28 Syys 2008, 12:45
Kirjoittaja 4.6 Snake
Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.
Kuva

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 28 Syys 2008, 14:55
Kirjoittaja GT-350
Ei taida hyödyttää mitään tuohon verrata, kun on tuplasti tehokkaampi ja kiertää 2000 korkeammalle, ja sitä kautta mitattukin 3500 ja siitä ylös. Koitetaan tästä meidän pannusta saada numerot jo 2000rpm alkaen.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 28 Syys 2008, 21:48
Kirjoittaja Fastback
harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos :wink: .
Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.

No anyway, kyllä tuo Snake 4.6:n dynopaperi antaa jotain vertailupohjaa. Se näyttää alueen jossa moottori on omalla alueellaan. Ei kai neekerikään yritä tehdä vakioiskuisella akselilla 4V clevelandista järkyttävää alavääntökonetta - se se on vaan tyhmää. Sama kun laittaisi vakio 289:n päälle Trickflown R-kannet, korkean yksitasoimusarjan ja ihmettelee miksi ei väännä alhaalta. Kaverilla on 302:n päällä R-kannet, ei sitä alle 2000 rpm käytetä, mutta kyllä se jenkaakin predatorin kanssa lähemmäksi 9 tonttua.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 28 Syys 2008, 23:02
Kirjoittaja Fastback
Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 29 Syys 2008, 08:27
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:Unohtuipahan sanoa, että seuraavassa Enginemasters kisassa nimimies Jon Kaase osallistuu kahdella moottorilla kisaan. Toinen moottoreista on 351 Cleveland pohjainen motti. Säännöt sanelevat seuraavaa: tehdas poraus maksimissaan 0,075" ylikokoon ja tehdas isku +/- 0,015". Tässä kisassa ei ole tavoitteena korkein mahdollinen hv luku vaan laskennallinen yhdistelmä hv/vääntö 2500-6500 rpm alueella. Kaasen moottorien iskut tulevat olemaan Clevelandissa 3,485-3,515" ja toisessa koneessa 3,575-3,605" ts. kyseessä on varsin lyhytiskuiset moottorit. Odotellaan minkälaisia tuloksia Kaase repii.
lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajella :idea: :nenu:

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 29 Syys 2008, 16:51
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:lyhytiskunen sen koneen kuuluu ollakkin, kuka nyt millään maatalouskoneilla viittii ajella :idea: :nenu:
:headbut:

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 29 Syys 2008, 18:39
Kirjoittaja harmi80
Fastback kirjoitti:
harmi80 kirjoitti:Eipä se niin valtavaa se vääntö alle 2000 1/min ole, varsinkaan jos on yhtään nokkaa.
Mulla on tuossa tuo compin xe284 ja aika vaikeeta on liikkeellelähtö kakkosella alkavalla perällä.Ja nätisti kiertää tonne 7000-7500. Äänimaailma kyllä muuttuu melkoisesti kun päästään 4000-5000 paremmalle puolelle.
Nyt vaan alkoi vesiplommit hapertua siihen malliin, että taidan talvella nostaa koneen pois ja pitää vähän mietintätaukoa.
Tiedä vaikka keväällä rullais nääskaar henkinen cleevu tallista ulos :wink: .
Tuota, oliskos tuossa ideaa vaihtaa perävälitystä tiheämpään? Siihen vaihteistoin updeittaus 5v manuaaliin tai sitten od automaattiin. Kannatan ajatusta Nascar tyylisestä Clevelandista. Moottorin äänimaailman alkaa tosiaan muuttua kun 6000rpm rajapyykki rikkotuu - ah mitä sulosointuja.
Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessa :wink:

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 29 Syys 2008, 20:42
Kirjoittaja Fastback
harmi80 kirjoitti:Välläri kyllä vaihtuu talven aikana 4:sella alkavaksi. Ja T5 W/C on hakusessa :wink:
Asiallista, tiuhempi välläri tekee huisan voiman tunteen ja manuaali vaan korostaa sitä! Jos motti ei väännä alhaalta niin välityksillä se saadaan toimimaan.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 29 Syys 2008, 22:57
Kirjoittaja Arto65FB
4.6 Snake kirjoitti:Laitetaan huvikseen vakioiskuisen 4v koneen dynolappu ni voi sitten verrata alavääntöä,tosin vasta 3500 jälkeen.
Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 30 Syys 2008, 08:36
Kirjoittaja 1969
Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 30 Syys 2008, 10:14
Kirjoittaja 4.6 Snake
Miten toi vääntö putoaa 3500-4200rpm n. 60 lbs?[/quote]

En tiedä mistä johtuu,voi olla jotenkin dynosta johtuva juttukin :?:
Asia ei sinänsä vaivannut kun lähtökierrokset oli 4800 luokkaa.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 30 Syys 2008, 12:14
Kirjoittaja SamiM
1969 kirjoitti:Olen kuullut, että laahaava hydraulikeppi ja öljynkiertoa rajoittavat resistorit eivät välttämättä ole parhain yhdistelmä. Tiedä sitten onko miedossa konessa syytä huoleen.
Tehty on ja hyvin pelaa. Omasta päästä pähkäilty konstruktio tosin, ei kaupan hyllyltä saatava.

Re: Cleveland stroker-projekti

Lähetetty: 30 Syys 2008, 13:19
Kirjoittaja karppa
paljonko rahaa uppoaa tuollaiseen projektiin? Itselläni on myös ehtoopuolella kulkeva 351C 2V.