Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
kaikkiko se pitää nykyään isontaa, eikö enää kukaan tee vakiomitoilla mottoria, tarkotin nyt iskua ja porausta.
porata niitä kuitenkin täytyy, mut en nyt tarkotakkaan mitään, heti kerralla +080`.
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 09 Loka 2008, 19:09
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:kaikkiko se pitää nykyään isontaa, eikö enää kukaan tee vakiomitoilla mottoria, tarkotin nyt iskua ja porausta.
porata niitä kuitenkin täytyy, mut en nyt tarkotakkaan mitään, heti kerralla +080`.
Kyllä Muuramen moottoripajassa tulee vakioiskuinen Cleveland. Onhan se mullakin stanu poraus&isku machini moottorissa - ei sitä oo stroukattu yhtään.
Tässä on mun ideahautomon & päiväunien megataala painajaismoottori.
2 harmaata aivosolua on keskenään ajatellut seuraavaa lyhytiskuista mutta suuri porauksista kombinaatiota. Ford Racingin A500 prostock lohko 9,300" dekkikorkeudeus 4,600" poraus. Custom 3,400" iskuinen tako- tai billetkampura bbc veivikauloilla ja clevelandin kampuran kauloilla, Lunatin bbc pro billet 6,385" I-beam veivit ja 1,215" korkuiset männät (saattaapi olla että tappi menee jo öljyuraan tuossa). A441 Boss/hemi kannet, sheetmetal imusarja jossa paikat ruiskusuuttimille (matalalle deckille ei ole valmiita imusarjoja), Ronin lentävät vessat päälle (Rons Flying toilet) ja Comp camsin 313CR-10 mekaaninen rullakeppi. Siinä olisi 1050hv/8500rpm vapari motti (virtuaaliviritys on helppoa!!!). Tämmöistä en ikinä tekisi ajeluautoon, mutta johonkin 1100-1300kg rataröttelöön kyllä.
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 27 Tammi 2009, 19:10
Kirjoittaja Fastback
Cosander kirjoitti:Tuli ostettu tommonen -67 vuoden HT Mustang alkuperäien kone on 298
Mikäs on suurin kone minkä saan laittaa tonne? Vai niin suuren kun vaan löydän jos jarrut ja alusta vastaa konetta?
Eteneekö tämä asia mihinkään suuntaan vai vieläkö ollaan suunnittelupöydällä?
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 29 Tammi 2009, 08:57
Kirjoittaja Cosander
Fastback kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Tuli ostettu tommonen -67 vuoden HT Mustang alkuperäien kone on 298
Mikäs on suurin kone minkä saan laittaa tonne? Vai niin suuren kun vaan löydän jos jarrut ja alusta vastaa konetta?
Eteneekö tämä asia mihinkään suuntaan vai vieläkö ollaan suunnittelupöydällä?
Nyt on auto saapunut suomeen ja koneeksi tulee 351C ahdettuna
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 29 Tammi 2009, 18:40
Kirjoittaja Fastback
Cosander kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Tuli ostettu tommonen -67 vuoden HT Mustang alkuperäien kone on 298
Mikäs on suurin kone minkä saan laittaa tonne? Vai niin suuren kun vaan löydän jos jarrut ja alusta vastaa konetta?
Eteneekö tämä asia mihinkään suuntaan vai vieläkö ollaan suunnittelupöydällä?
Nyt on auto saapunut suomeen ja koneeksi tulee 351C ahdettuna
Doodi! Saako kysyä, että minkämoinen ahdin tulee, centrifugaali, turbo vaiko oikein old school rootsi päälle komeileen?
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 30 Tammi 2009, 09:31
Kirjoittaja Fastback
Vuoden alussa muuttui käytännöt hieman koneen katsastamiseksi, kaikille ketkä suunnittelevat tavallista isomman tai moottorin asentamista mitä ei ole autoon alunperin saanut voi olla vaikeaa. Ennenkuin mitään oleellista tekee, niin neuvon kysymään paikallisen katsastuskonttorin mielipidettä tehtäviin muutoksiin.
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 30 Tammi 2009, 10:17
Kirjoittaja 302TT
Mitäs siellä on oleellisesti muuttunut...?
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 30 Tammi 2009, 10:46
Kirjoittaja MouTine
302TT kirjoitti:Mitäs siellä on oleellisesti muuttunut...?
+1! Olis mielenkiintosta tietää mikä nyt on muuttunut? Taitaa olla vaan yksittäisen konttorin jonkun katsastusinsinöörin ympäripyöreä vastaus joka on muodostunut taitamattomuuden tai / ja kiinnostuksen puutteen vuoksi. Vaikken olekkaan muutoskatsastanut neljään vuoteen yhtään tekniikka-swappia, niin seurattua tulee yhtä jos toistakin projektia / foorumia ja alaa harrastavaa katsastajaa. Ei ole korviin kantautunut mitään uutta auringon alla.
Ainut mitä olen kuullut niin vireillä on muutoksia rekisteröinkatsastuksen muutumisesta. Vapun korvilla lisää...
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 02 Helmi 2009, 12:16
Kirjoittaja Cosander
Kyl tulee old school rootsi pikku hole pitää vaan tehdä peltiin niin tulee remmi ja vähän muutakin hienosti näkyviin!
Tuli jo parilta kaverilta avautumista tos pellin tuhoomisesta mut,
Jotkut ei tykkää tommosista pellin läpitulevista vehkeistä mut minä tykkään, auto rakennetaan omaa silmää miellyttämään
muut saa rakentaa oman autonsa niinku haluaa.
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 02 Helmi 2009, 15:41
Kirjoittaja koppa
Cosander kirjoitti: auto rakennetaan omaa silmää miellyttämään
muut saa rakentaa oman autonsa niinku haluaa.
Asiaa, juuri näin
Jos ei kaverit tykkää niin ei oo pakko tulla kyytiin
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 02 Helmi 2009, 18:46
Kirjoittaja Fastback
Cosander kirjoitti:Kyl tulee old school rootsi pikku hole pitää vaan tehdä peltiin niin tulee remmi ja vähän muutakin hienosti näkyviin!
Tuli jo parilta kaverilta avautumista tos pellin tuhoomisesta mut,
Jotkut ei tykkää tommosista pellin läpitulevista vehkeistä mut minä tykkään, auto rakennetaan omaa silmää miellyttämään
muut saa rakentaa oman autonsa niinku haluaa.
Vinkujien ja puunhalaajien ero on varsin pieni. Tästä voidaan lanseerata uusi "auton halaaja" termi käytäntöön. Reikä pellissä... mitä sen on väliä, niitä saa uusia NOS osina jos viitsii katsella, käytettyinä ja uusi varmasti suora ja ruosteeton peltinen konepelti maksaa 170 usd. Mikä on vikana? Mä luulen, että se ahdettu 351c on niin kova pala että pitää jostain narista.
Aaaah, Blowerin vinkuna on kaunista kuunneltavaa.
tässä yksi kivan kuuloinen:
todella kaunista remmin vinkunaa:
tässä yksi joutokäyntipätkä jossa "vaellus" käy hienosti ilmi:
Paska mikki muutta fiilis on käsin kosketeltavissa, mitä tähän voi muuta sanoa???
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 02 Helmi 2009, 22:46
Kirjoittaja Drummer
Hehe, jonnii sortin ohvitoppiikkia, mut samanlaista vinkunaa tullee sitten meikäläisenkin Cleven käydessä, vaikka ei puhallinta olekaan. Hihnapyörät on tehostajaa lukuunottamatta noita Gilmer-tyyppisiä ja 1½" hihna pyörii päällä. Muutaman pätkän nähnyt ja äkkinäisen vois erehdyttää Ja jos kovemmin haluu vinkua niin hihnaa tiukemmalle, tosin voipi olla hupaa materiaalille...
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 03 Helmi 2009, 07:23
Kirjoittaja MouTine
Fastback kirjoitti:Aaaah, Blowerin vinkuna on kaunista kuunneltavaa.
tässä yksi kivan kuuloinen:
todella kaunista remmin vinkunaa:
tässä yksi joutokäyntipätkä jossa "vaellus" käy hienosti ilmi:
Paska mikki muutta fiilis on käsin kosketeltavissa, mitä tähän voi muuta sanoa???
Epätäydellistä papatusta...
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 03 Helmi 2009, 21:09
Kirjoittaja Tapsa
jos on GT-peltejä yms muita "herkkuja" niitä vois sentään säästää
modaamiselta , myy vaikka sitten tarvitsijoille saapahan niilläkin rahoilla lisää vaikka
kauraa pollelle...
Muovipeltejä saa kaupoista ja niitä valmistetaan suomessakin..
ja samallahan painoakin hieman säästyy.
silloinhan niistä lisähevosvoimista on todellista hyötyä-
Re: Kuinka suuren moottorin saan laittaa HT -67
Lähetetty: 04 Helmi 2009, 17:15
Kirjoittaja Galaxie61
mulla on kanssa semmonen vinkuvika koneessa että usein kysellään että minkälainen ahdin on..
jakopää vaan on äänekästä mallia, yllättävän vähän auton sisälle kuuluu mutta ulos senkin edestä...