Sivu 2/3
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 10 Maalis 2009, 19:49
Kirjoittaja Lauri
tug3 kirjoitti:tuo yksilö verrattuna samana aamuna tutustumaani 10 vuotiaaseen possuun
Tämä on yhtä oikeutettu vertaus kuin Ladan ja Mersun välillä, pitää ottaa huomioon mikä Mustang on;
halvin V8 coupe sen pääasiallisella markkina-alueella. Eli sieltä on menty missä aita on matalin. Siksi siellä kojelaudassa on samoja osia kun Transitissa, ja taka-akseli on yhtä puuta yms. En tiedä onko nuo kuvailemasi tapaukset kuinka yleisiä tai normaaleita, enkä ota kantaa Fordin laatuun yleisesti, mutta kyllä meidän firman Transitissa a-pilarin muovit putoilee ja takaisinkutsukampanjoille varatut sarakkeet on jo täynnä huoltovihkossa eikä autolle ole tehty kuin vasta yksi määräaikaishuolto... Enkä minä ainakaan ole koskaan pitänyt Fordia mitenkään erityisen laadukkaana autona. Peruskinnereitä joiden rinnalta löytyy mielenkiintoisia harrastuskohteita.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 12 Maalis 2009, 21:07
Kirjoittaja okvp
Lauri kirjoitti:tug3 kirjoitti:tuo yksilö verrattuna samana aamuna tutustumaani 10 vuotiaaseen possuun
Tämä on yhtä oikeutettu vertaus kuin Ladan ja Mersun välillä, pitää ottaa huomioon mikä Mustang on;
halvin V8 coupe sen pääasiallisella markkina-alueella. Eli sieltä on menty missä aita on matalin. Siksi siellä kojelaudassa on samoja osia kun Transitissa, ja taka-akseli on yhtä puuta yms. En tiedä onko nuo kuvailemasi tapaukset kuinka yleisiä tai normaaleita, enkä ota kantaa Fordin laatuun yleisesti, mutta kyllä meidän firman Transitissa a-pilarin muovit putoilee ja takaisinkutsukampanjoille varatut sarakkeet on jo täynnä huoltovihkossa eikä autolle ole tehty kuin vasta yksi määräaikaishuolto... Enkä minä ainakaan ole koskaan pitänyt Fordia mitenkään erityisen laadukkaana autona. Peruskinnereitä joiden rinnalta löytyy mielenkiintoisia harrastuskohteita.
Tuo kys. musse lienee ollut jonkun yksityisen jobbarille raahaama ruuvattu ja ehkä kolaroitu, näitä myydään sitten halvalla autotraderissa... Oma 26000 ajettu on ainakin vielä kuin pakasta vedetty, niin sisältä kuin ulkoakin.
Tarkoitatko tuolla Ladalla system Porsche Samaraa ja mersulla Vitoa tiedä sitten kumpi noista on laadukkaampi paljon on vikoja cdi koneissa kuulemma... No ainakin tekniikan pitäisi kestää mussessa onhan se muistaakseni tilastoitu vähävikaisimmaksi sportiksi jenkeissä. Coupeja ei ehkä taida halvempia löytyä V8:lla varustettuna, muita kyllä. Tosin se halvin GT on todella köyhästi varusteltu, vaikka sinänsä ei tuon paremmin varustellunkaan ämpärimuovi kojetaulussa ja ovissa laatuvaikutelmallaan juuri loista, mutta ei sieltä ole mitään irtoillut eikä ole edes kitinöitä tai natinoita.
Possu ja Musse on aika erilaisia autoja lähtökohdiltaan, toinen on mutkatie sportti ja toinen muskeli liikennevalolähtöihin ja cruisailuun... Mulla kun on mutkateille ja radalle R1 niin ei nuo pikkusportit oikein kiinnostaneet...
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 12 Maalis 2009, 21:25
Kirjoittaja FINGT
joo noinhan se on, jos haluaa uuden possun vs. uuden mussen niin pitää raottaa lompsaa 4 kertaa enemmän, pitäähän sen jossain näkyä, ja jos ostat USA:ssa sen 25-30 tonnin possun niin ei mahda sekään niin kaksisessa kunnossa olla, mutta kun itse rahat tienaa niin saa käyttää miten tykkää

Mutta minusta tuollaisessa perus GT:ssä on kyllä hinta/teho/laatu kohdallaan, täytyy vaan hyväksyä että halpa myös tietyiltä osin näyttää halvalle ja nitinöitä alkaa kuulua jne.
Mutta omallani on nyt ajettu vajaa 30 tkm ja hyvin on menny, airbagin softa on päivitetty Suomessa muuta ei ole tarvinnu korjata.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 14 Maalis 2009, 12:15
Kirjoittaja Lauri
okvp kirjoitti:Tarkoitatko tuolla Ladalla system Porsche Samaraa ja mersulla Vitoa tiedä sitten kumpi noista on laadukkaampi paljon on vikoja cdi koneissa kuulemma...
No tarkoitin sitä että jos Ladan ostaa niin turha olettaa sen kestävän vertailua Mersuun. Minun mielestä turha verrata Porschea Mustangiin, ovat niin eri lähtökohdista suunniteltu. Enkä tarkoita että Mustangit olisi jotenkin huonoja, niiden suunnittelussa vaan on sanellut raha aika paljon.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 16 Maalis 2009, 11:26
Kirjoittaja tug3
Empä tässä nyt suoraa vertausta mussen ja possun välillä yritäkään tehdä. Molemmat vain kiinnostavat. (Toinen olisi uusi ja toinen 10v ikäinen.) Toisaalta hiukan kiinnostaa myös Jeepin Wrangler, joita jo pari ollutkin, mutta nyt sellaisen saisi myös tavaratilalla varustettuna. Sellaisen saisi myös uuden. - Vaikeinta tässä on valinta. Siellä rapakon takana kun tuota kumipyörää on tarjolla kauheasti ja lompakko antaa myöten vain yhteen. (Velkaa en autoon ota!) - Tosin aikaa on vielä tuskastella, kun lähtö vielä edessä (viisumia panttaavat edelleen) ja tarkoitus ostaa SE peli vasta kesän lopulla muutenkin. (Optimistina odotan laman kourissa kamppailevien jenkkien todellista rahapulaa...)
Muovisia nämä ovat kaikki uudet jenkit sisältä mitä olen nähnyt. Mutta mussessa yllätti se laadun (tai edes vaikutelman) yleinen puute. Tosin toivottavasti se oli keräilyerä-raato, jonka näin. Tekniikka siinä on niin vanhanaikasita, että siinä nyt paljon ihmeteltävää ole. Se on tiedossa ja on jopa eduksi! Paremmin se on mussessa esillä, kuin possussa jossa kaikki vähänkin isompi vaatii voimapaketin pudottamisen. Eikä se jäykkä taka-akseli normaaliajossa niin huono ole. 4G-Tulilintu oli ja mukava peli se oli ajella. Ainoat ikävät siinä oli targapalojen nitinä talvella ja oma yleinen kyllästymiseni autoon.
Jos tuota päätyy uuteen takuun alaiseen musseen, niin mitenkäs tuon takuun ja varsinkin recallien kanssa Suomessa? Onko jollain kokemusta? FINGT mainitsit päivityttäneesi softan airbagin osalta. Suostuuko Ford Suomessa oikein koskemaan näihin muuttoautoihin?
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 16 Maalis 2009, 15:26
Kirjoittaja MouTine
tug3 kirjoitti:Eikä se jäykkä taka-akseli normaaliajossa niin huono ole.
Tuosta olen eri mieltä. Suomen uraisilla maanteillä leveillä renkailla kun tekee nopeita fly-by ohituksia, niin peräpää muljahtelee ikävänlaisesti. Tämä neljän enemmän ja vähemmän tehokkaan ja yhden laivan "sontakärry" taka-akseliston omaavan auton kokemuksella. Uus'korisesta taunuksesta ei ole mitään kokemuksia, mutta epäilen sen olevan jossain määrin samanlainen. Hieno olisi jos joskus pääsisin toteamaan ettei näin ole.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 16 Maalis 2009, 20:02
Kirjoittaja 2065
oletko tulossa pääsiäisenä ACS-näyttelyyn. Kerhon osastolla on ainakin yksi uusikoppanen mustangi ja jos omistaja vaan antaa luvan niin
sitä voi valvovan silmän alla varmaankin vähän vilkuilla lähempää.
Ne autot joissa olen itse istuneet ovat kyllä mielestäni tuntuneet huomattavasti laadukkammilta kun esim. nämä uudet dodget tms.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 16 Maalis 2009, 20:31
Kirjoittaja PeteP
MouTine kirjoitti:tug3 kirjoitti:Eikä se jäykkä taka-akseli normaaliajossa niin huono ole.
Tuosta olen eri mieltä. Suomen uraisilla maanteillä leveillä renkailla kun tekee nopeita fly-by ohituksia, niin peräpää muljahtelee ikävänlaisesti. Tämä neljän enemmän ja vähemmän tehokkaan ja yhden laivan "sontakärry" taka-akseliston omaavan auton kokemuksella. Uus'korisesta taunuksesta ei ole mitään kokemuksia, mutta epäilen sen olevan jossain määrin samanlainen. Hieno olisi jos joskus pääsisin toteamaan ettei näin ole.
juu, eikä se jäykkä akseli ole taatusti huono pervomanssiajossakaan.
Mikässe tommonen lento-ohitus on? Kyllä sun lantakärryissä on ollu akseli irti tai pahasti jossain väljää, tai sitten totaalisen fiasko renkaan profiili.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 16 Maalis 2009, 21:06
Kirjoittaja 2065
tai sitten vaan ajotyyli on kohdallaan...
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%202 ... P_7558.jpg
-ai niin yritetääs muuten pysyä alkuperäisessä aiheessa...

Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 17 Maalis 2009, 11:31
Kirjoittaja jls
Sulla on kyllä mielenkiintonen valinta, possu ja musse on ihan eri planeetalta ja täysin eri tarkoitukseen. Jos haluat pelkästään laatua, niin eihän tuossa oo vaihtoehtoja. Mutta mussessa on hinta/laatu/huomioarvo ihan kohdallaan.
Mä miettisin kyllä myös 6-sarjan bemaria kasikoneella ja SMG laatikolla. Auto olis ominaisuuksiltaan jotain mussen ja possun väliltä, ja laatu varmasti lähellä possua. SMG-laatikko on ihan kuningas, siinä saa automaatin ja manuaalin samalla kertaa. Ja auton ulkonäkö on mun mielestä yks tän vuosituhannen parhaita. Kunnon vanteet ja lievä madallus, ei paljon muuta tarvi.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 17 Maalis 2009, 16:10
Kirjoittaja okvp
MouTine kirjoitti:tug3 kirjoitti:Eikä se jäykkä taka-akseli normaaliajossa niin huono ole.
Tuosta olen eri mieltä. Suomen uraisilla maanteillä leveillä renkailla kun tekee nopeita fly-by ohituksia, niin peräpää muljahtelee ikävänlaisesti. Tämä neljän enemmän ja vähemmän tehokkaan ja yhden laivan "sontakärry" taka-akseliston omaavan auton kokemuksella. Uus'korisesta taunuksesta ei ole mitään kokemuksia, mutta epäilen sen olevan jossain määrin samanlainen. Hieno olisi jos joskus pääsisin toteamaan ettei näin ole.
Kyllä se jäykkä taka-akselikin on kehittynyt sitten 70-luvun joten turha on joidenkin vanhoja jenkkilaivojen alustoja on verrata uuteen musseen. Ainakaan Detroitin alueen Suomea paljon huonommilla teillä ei ollut mitään ongelmia, alusta pelasi hyvin.
Totuus kuitenkin on että Mustang ei ole mikään rata-auto (ei edes se vanhempi koppainen erillisjousitettu cobra) eikä ole semmoseksi tarkoitettukaan. Se on nelipaikkainen isolla koneella varustettu muskeli coupe. Matalat 2-paikkaiset ja alustaltaan radalle viritetyt sportit kuten Corvetet ja Porschet menevät radalla menojaan.
Uusissa Porscheissa on se vika että ne suhteettoman kalliita Jenkeissä, jonkun Gaymanin hinnalla saa uuden Corveten ja ainakaan minun ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään kummanko valitsisin, kyllä vettessä on niin paljon enemmän bang for the buck kaikilla osa-alueilla (paitsi ehkä juppistatusarvossa).
Mitä taas tulee vanhempiin käytettyihin oikeisiin Porscheihin (ei siis audiristisiitoksin) niin niiden ylläpitämiseksi tarvitaan jo melko hyviä kotimekaanikkotaitoja tai muuten kunnossapito voi tulla yllättävänkin kalliiksi.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 19 Maalis 2009, 14:38
Kirjoittaja tug3
Ensinnäkin hienoo herättää keskusteluu. =)
Taka-akselista vielä sen verta, että ainakin "normaali 60-profiilin" kumeilla ja hyvillä puslilla ei 1994-2002 koppanen Firebird vedelly ollenkaan kummemmin urissa. Paremmin se meni suoraan, kuin moni uusi täysin erillisjousitettu auto. (Rengastus vaikuttaa asiaan ja paljon, samoin kuin puslien kunto.) Mutta omaa silmää ei ole koskaan noi kärrynpyörä + 20-profiiliset eristenauhasuikaleet miellyttäneet missään autossa. Että sikäli ei mussen taka-askeli pelota.
ACS:n en valitettavasti pääse, koska olen juuri silloin jenkeissä duunikeikalla. Varsinainen muutto on (jos immigration suo) Wappuna.
Possu ja musse on ihan eri planeetalta teknisesti, kuten myös Jeep Wrangler jota myös miettinyt. (Tosin niin ollaan me vaimonkin kanssa ja silti tykätään asua yhdessä.) Mutta molemmissa on yhteistä se fiilis, joka on mulle autossa oleellista. Haluan, että mulla on typerä virne naamalla kun starttaan aamulla silmät rähmässä duuniin. Viimeksi mulla oli se, kun ajelin Wranglerilla. Ja tää on se pointti mikä mulla on näitten vaihtoehtojen ensisijaisena kriteerinä. Ei se mihin se on tarkotettu tai mitä naapuri ajattelee. (Se tykkää keräillä navetan ylisille kaikkenlaisia pelejä itsekin.) Joka tapauksessa mun valinta herättää huomiota kadulla, koska se ei ole perusjärkevä tojota. Huomio voi olla positiivista tai negatiivista, ei merkitystä. Mulle autovalinta perustuu ensisijaisesti tunteeseen. Se on rakkautta ensi silmäyksellä tai sitten ei. Järki tulee mukaan sitten siinä vaiheessa, kun katson että mikä niistä vaihtoehdoista sopis parhaiten. Kaikkia kun ei saa, valitettavasti.
Bemarista en saa itse mitään kiksejä tai pidä niitä mitenkään kauniina peleinä vaikka olisivat kuinka hyviä ajaa tai päihittäisivät Porschea radalla. Ei vaan kiinnosta tipan vertaa ja niistä puuttuu kokoaan fiilis. Sama koskee oikeestaan kaikkia muita uusia saksalaisia, japseja ja suurinta osaa jenkkejäkin. (Ja tämä on taas MUN mielipide ja siten Absoluutinen Totuus, joten siitä saa ja pitää vetää palkokasvin hedelmiä externaaliin respitoraalijärjestelmään.)
Se mitä mä alunperin olin täällä kyselemässä oli päästä katsomaan mussea livenä ja ottaa kylmätyypit. Yhtä kerenny nyt katsomaan ja tilan puolesta riittävä mun raadolleni. Laatuvaikutelma siitä yksilöstä oli surkea, joten täytyy vielä päästä katsoon pidettyä yksilöäkin. Ylläpidollisesti mulle taas ei ole merkitystä sillä onko auto 10v possu vai uudenkarhee musse tai wrangleri. Joka tapauksessa en anna kenenkään rähmätumpelonteinimekaanikon koskea mun autooni huollossa, oli sitten kyseessä öljynvaihto tai lootan synkronoinnin fixaus. Jotain on pakko tietenkin teettää, kuten vaikka kannen plaanaukset tai sylinterien poraukset, kun kaikkeen ei itellä voi olla koneita.
Ja sanottakoon vielä sekin, että mä en näe siinä mitään ristiriitaa että tallissa olis vierekkäin uusi Porsche/Mustang/Wrangler ja rottarodi... ...molemmista mä saan kiksejä ihan yhtä paljon. Toinen vaan kutittaa vasenta pallia ja toinen oikeeta. Mutta nyt haen vaan toiselle pallille sitä kutittelijaa.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 21 Syys 2009, 18:53
Kirjoittaja tug3
UPDATEa tähän aiheeseen...
Nyt on sitten yksi Mustang luvassa härmän hämärään autokantaan. Tosin ei nyt ihan hetipian. Kotiinpaluu kun on aikaisintaan ensi kesäkuussa...
Autoja tullut täällä rapakon takana nyt toukokuusta katseltua ja viikonloppuna kävi sitten lyötiin vihdoin kättä päälle kaupoista. Kaiken maaiman säätäjää ja jobbaria on tullut tavattua ja useampaa yksilöä ja merkkiäkin koeajettua. Autojen kunnot ovat tosiaan vaihdelleet raadosta uuteen (vaikka vuosimalli olisikin ollut vanha). Paljon on tullut opittua täkäläisestä markkinoinnista, kaupankäynnistä ja ihmisistä.
Lopulta päädyin ostamaan 2006 GT:n ja yksityiseltä harrastajalta. Jotenkin tuntuu, että tuo autokauppias on aivan oma lajinsa, joita vissiin kasvatetaan jossain Etelänapamantereella salaisessa laboratoriossa kloonaamaalla. Sieltä ne sitten myydään autokauppoihin ympäri maailman. =) No, tulihan asiallisiakin tavattua, mutta kyllä niillä sama koulutus on aina taustalla. Eikä se autoliikkeenkään auto aina huono ollut! Yksi 2006 GT olisi ollut oikeasti 7000 miles ajettu ja täysin uuden veroinen. Edes pohjassa sinkkaamattomat pultinpäät eivät olleet pintaruosteessa tai etuspoilerin alla yhden yhtä naarmua. Mutta auto olis base-varusteilla ja hinta jäi mielestäni liian ylös. (Nettipyynti $20000, johon tietty lisätään myyntivero 7,25%.)
Joka tapauksessa nyt on harrastajan autosta lyöty kättä päälle ja käsirahakin maksettu. Myyjä vaikutti sen verran asialliselta kaverilta, että tyypin auton voi ostaa. Ja autokin oli juuri sitä mitä puhelimessa lupasi. Nyt eikun säädetään käytännön raha-asiat kohdalleen, niin pääsee heppa uuteen kotiin. =)
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 18:52
Kirjoittaja tug3
Pannaan nyt tännekin päivitystä pitkän paussin jäljiltä...
Eli kohta on puoli vuotta heppapöpeilyä takana, eikä nyt ainakaan vielä kaduta. =) Ihan jopa hymyilyttää välillä kun oikeaa nilkkaa oikaisee.
Se mistä tuossa yllä kirjoitin, niin tuli ostettua ja tuossa avatarissa pikkukuvaa. Rekisterikilpi piti tietty hakea heti asiaan kuuluva, Route 66 -kilpipohjalla HEPPA. Kuinkas muuten. (Tuo paikallinen kantatie-66 kun alkaa täältä Chicagosta, tosin eihän se Suomen kantatien veroinen ole, mutta on nyt halpakopio kumminkin.) Jonkun verran kerennyt tuota muokkaamaa mieleiseksi. Osin raapimaan pois ja myymään edellisen omistajan muutoksia ja korjaamaan enämpi omaan silmään sattuvalla.
Re: Mustang silmässä
Lähetetty: 04 Huhti 2010, 21:51
Kirjoittaja pokkinen
Paljon onnea nilkanoikaisuhymyistä
Milloinkas sitä ollaan ponia suomeen tuomassa , oletko kesällä täällä jo
