Sivu 2/2
Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 14 Huhti 2010, 22:13
Kirjoittaja Drummer
Pyörittelemällä

Iskari penkkiin kiinni ja sitten painellaan ja pyöritellään, taitaa se siinä ohjelappusessa olla selvitettynä, jotenkin... Katoppa johan sen nimikin sanoo, siinähän lukee että Classic, ei Hi-Tech

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 22:05
Kirjoittaja jeje
No just joo, löyty käyttöohjelappunen paketin pohjalta. Kyllä on tosi classic! Missäs asetuksissa porukoilla on, vai pitäskö vaa kokeilla..?? On vaa pikkusen työläs homma toi säätö!

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 15 Huhti 2010, 22:31
Kirjoittaja Drummer
Mulla on siinä keskitiukalla, ei liikoja notku eli hiekkatiellä on vähän kivireki mut isommalla baanalla tosi jees.
Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 16 Huhti 2010, 22:46
Kirjoittaja jeje
Okkei, kokeillaan samalla tavalla...
Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 21 Kesä 2010, 16:39
Kirjoittaja jeje
No joskohan nääkin sais laitettua... Ei vaa jymmärrä tosta ohjelapusta tota säätöä vieläkään!!

Pitääkö sielt ottaa ekaks jotai pois, ennen säätöä tms. ?Kuvasta vois näinkin päätellä..? Apuva!!

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 21 Kesä 2010, 19:32
Kirjoittaja Drummer
Kopsasinpa tuolta toiselta saitilta ohjeen kun en ihan varmaksi muistanut: "Säätö tapahtuu painamalla iskari pohjaan ja kiertämällä vartta, kokonais-säätöalue on 720 astetta eli 2 kierrosta."
Oikeemmin se on 2½ kierrosta, ja ääriasennossa vastapäivään päin iskari on löysimmässä asetuksessaan ja vastaavasti myötäpäivään ääriasennossa tiukimalla. Suoraan laatikosta asetus on löysimmällä, ja se vois olla normiajoon ihan passeli, koska on kuitenkin vakiota hieman tiukempi löysimmilläänkin.
Eli iskarit vaan alle tai sitten kevyesti pumppailemaan iskaria pohjaan ja pyörittelemään myötäpäivään puoli kierrosta tai kierros maksimissaan ja sitten vasta alle

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 21 Kesä 2010, 19:55
Kirjoittaja jeje
Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy...

Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa?

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 21 Kesä 2010, 20:38
Kirjoittaja Drummer
jeje kirjoitti:Kiitos! Äkkiseltään noista ohjeen kuvista se ei ihan noin helposti käy...

Paas kertoen missä toi yläkiinnitys on, pitääkö sisustaa purkaa, vai josssain kontin uumenissa?

Takapenkin selkänoja pois ja sieltä kontin puolelta lattiasta heti selkänojan takaa löytyy kaksi ovaalinmallista kumitulppaa, tai sitten aukkoa mikäli tulpat ovat kadonneet. Sieltä löytyvät sitten iskareitten yläpäät

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 21 Kesä 2010, 20:45
Kirjoittaja jeje
Kiitos taas!! Löytynnee...

Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 22 Kesä 2010, 10:07
Kirjoittaja Mexico65
Palataan alkuperäiseen kysymykseen, löysä takajousi jousitus pohjaa liian helposti.
-> jouset kantaa autoa iskunvaimentajat estää / hillitsee ylös / alas liikettä, iskunvaimentaja ei yleensä kanna kuormaa.
-> perus Konit eivät juurikaan vaimenna sisään (bump) joustossa vaan toimivat normaalisti vain ulosjoustossa (rebound). näin ollen ongelman ratkaisu ei aivan löydy Konin iskunvaimentajilla ellei käytä apujousellista vaimentajaa.
HUOM! Nuo perus Classic Konit (82 1389 rear)ovat ihan hyvät vaimentimet, ne voidaan huoltaa ja säätää asiakkaan toivomusten mukaan (
http://www.motoral.fi/). Niihin on myös mahdollisuus lisätä sisään vaimennusta (bump), mutta säädettävissä on ainoastaan ulosvaimennuksen (rebound) puoli. Huollon ja tai uudelleen säädön yhteydessä saat mukaan kivan käppyrän iskunvaimentajan toiminnasta eri säätöjen osalta.
http://www.koni-na.com/adjustment.cfm
Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 22 Kesä 2010, 21:03
Kirjoittaja jeje
Elikkä jousipakat jäykemmäksi?? Kyllä toi perä on senverran "lulla", ett uskon noitten Konien ainakin vähän auttavan asiaa! Kiitos Mexico65 tiedoista ja linkeistä!
Re: Uudet iskarit Machiin?
Lähetetty: 03 Heinä 2010, 00:46
Kirjoittaja jeje
Kyllä! Jo vain on paljon parempi!!

Nyt voi hyvillä mielin suunnata kohti Västeråsia...! (tai siis 8.päivä)
