Modular 4.6 L 2V viritys
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Ei ole paukkunu putkissa kaasu täysin auki ja kierrokset ylhäällä. Softana tuo Baman custom, jossa mahdollisuus myös muuttaa WOT fuel arvoa, mutta en ole mennyt tuota räpläämään, eli Baman arpomalla säädöllä mennään.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Sellainen välikysymys tähän, et käykö noihin 2V-koneisiin 4V-kannet? Itseä kiinnostaisi tuo 4.6L jo painonkin takia 302:sen tilalle, mutta kaatsastusteknisistä syistä 2V on ainoa vaihtoehto, jos ei siihen voi kansia vaihtaa.
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Kyllä ne siihen lohkoon käy, mutta aika paljon muutakin menee vaihtoon. tuskin on sen vaivan arvoista..
1998 GT
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Noihin modulaareihin saa nyt muistaakseni trick flowlta 2v kansia joissa se kummallinen nurinkurinen palotila on käännetty toisinpäin ja tehoakin pitäisi irrota mukavasti.
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Joo kyllä niillä trick flow kansilla päässee ihan kelpo lukemiin, puhuvat vaan jenkki foorumeilla että pitäs tehä moottori sitten siihen tyyliin että kestää kiertää sen reilut 7000rpm, missä ne kannet alkaa erottumaan oikeesti muista.
1998 GT
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Onko kukaan päivitellyt modularia noilla Trick:n kansilla tai onko jollain suunnitelmissa?Minkähän hintaset
nuo mahtais olla tänne länsi-siperiaan raahattuna, Pi-kansien hinnoista ollaan varmaan kuitenki aika kaukana..
Menisköhän nuo "heittämällä" myös F-Sarjan/Navigatorin Triton 5.4L lohkoon??
nuo mahtais olla tänne länsi-siperiaan raahattuna, Pi-kansien hinnoista ollaan varmaan kuitenki aika kaukana..
Menisköhän nuo "heittämällä" myös F-Sarjan/Navigatorin Triton 5.4L lohkoon??
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Mulla on tommoiset Trickflowt. Kokemusta ei vielä ole kuin ensikäynnistyksen verran, hyvän näköistä työtä ne ainakin on ja virtasivat täällä Suomessakin mitattuna ihan mukavasti. Hintaluokka oli n. vuosi sitten luokkaa 2000e/pari (tuumacid), päivän hinta selvinnee kysymällä.
-
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tutkailin Trick Flown sivuilta noita kansia ja kovin vaikuttavat lupaavilta.Onkohan tuo teho/vääntö
lupaus aivan realistinen, näinkin pienestä tilavuudesta?Tiedustelisin tässä samalla onko kukaan asentanut
5.4L Triton lohkoa Sn95:n täällä härmässä?
lupaus aivan realistinen, näinkin pienestä tilavuudesta?Tiedustelisin tässä samalla onko kukaan asentanut
5.4L Triton lohkoa Sn95:n täällä härmässä?
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 25 Helmi 2011, 14:57
- Auto: Ford Mustang GT 1996 5 speed convertible
- Paikkakunta: Siuro
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Mulla on ensi syksylle samat suunnitelmat, ja noita Trickflown kansia olen myös kaavaillut. Ajattelin katsoa varamoottorin aihioksi ja vaihtaa kiukaan sitten kun on valmis. Mulle kaupattiin Floridassa 2006 GT-konetta jolla maileja 60 000 sopivaan hintaan, taidan tuohon taipua ...
1996 Mustang GT convertible manual
1975 Porsche 911 3,0
1975 Porsche 911 3,0
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tällä kaverilla tuntuu olevan aika paljon tietoa modulaari moottoreista, kannattaa käydä lueskelemassa jos ei ole jo käyny.
http://www.modularheadshop.com/Articles ... %20TFS.htm
Edit: Sen verran vielä virityksistä, että vaihdoin aliveto hihnapyörät ja 75mm läppärungon, tuloksena n.25hp lisää yli 5000rpm ja n.10nm pudotus huippuvääntöön. että sellasta..
http://www.modularheadshop.com/Articles ... %20TFS.htm
Edit: Sen verran vielä virityksistä, että vaihdoin aliveto hihnapyörät ja 75mm läppärungon, tuloksena n.25hp lisää yli 5000rpm ja n.10nm pudotus huippuvääntöön. että sellasta..
1998 GT
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Tekisi ja vähän mieli vielä tänä kesänä laittaa tohon omaan -96 laitokseen jotain palikkaa.
Mitä reseptiä suosittelette jos olisi tavoitteena ainakin 20-30hv lisää ja hintaluokka siinä 2000e tietämillä ja tietysti olisi hyvä että nyt laitettavat nippelit sopisi myös jatkossa kun tulee älli kaivaa vielä pikkasen enemmän hepoja ensi kesänä.
Olisko joku kaasuläppäkotelo ja softa +jotain muuta?
Mitä reseptiä suosittelette jos olisi tavoitteena ainakin 20-30hv lisää ja hintaluokka siinä 2000e tietämillä ja tietysti olisi hyvä että nyt laitettavat nippelit sopisi myös jatkossa kun tulee älli kaivaa vielä pikkasen enemmän hepoja ensi kesänä.
Olisko joku kaasuläppäkotelo ja softa +jotain muuta?
Mustang GT -96 convertible
-
- Aktiivi
- Viestit: 52
- Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
- Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Itse olin hyvin tyytyväinen CAI+softa pakettiin. Alavääntö parani selvästi persdynossa. CAI oli BBK:n ja softat Baman customit, eli ilmoitetaan Bamalle koneen palikat ja he toimittavat kolme eri softaversiota eri tarkoituksiin. Itse en ole käyttänyt näistä kuin alavääntöä painottavaa versiota, kun on automaattiloota.
Seuraavaksi asennan BBK:n H-väliputken, on jo tallissa odottamassa kun tässä ehtis. Tietty mielipidekysymys, mutta tässä voisi olla ensimmäiset hommat. Ei ehkä alkuun kannata suurentaa kaasuläppää ja plenumia, taitaa olla enemmänkin hyötyä kun hengittävyyttä on muuten jo parannettu. Onko tuo totta vai ei, niin vaikea sanoa. On mullakin jo 70mm StackRacing ja siihen plenum odottamassa (+ uudet bama softat), kun sais käyttöautojen romplaukselta jo aikaa tälle itse päähenkilölle.
Moottorin virittely on KIVAA, mutta kaikista eniten autolle tehdyistä muutoksista olen kuitenkin tykännyt uusista alustapalikoista (sori väärä osasto tälle jutulle), eli BBK:n madallusjouset + CCPlates + Kybit + Am.Racing 8"+9" vanteet + Powerslotin levyt. Hauska ajaa, oikein hyvä tuntuma tiehen ja hyvän näköinen kuin ilmaveivi.
Kaikki palikat olen tilannut jenkkinettikaupoista Kalifornialaisen postipalvelun kautta, ei tarvi soitella pitkin Suomen putiikkeja mitä mahtaisi olla ja paljonkohan olisi toimitusaika.
Seuraavaksi asennan BBK:n H-väliputken, on jo tallissa odottamassa kun tässä ehtis. Tietty mielipidekysymys, mutta tässä voisi olla ensimmäiset hommat. Ei ehkä alkuun kannata suurentaa kaasuläppää ja plenumia, taitaa olla enemmänkin hyötyä kun hengittävyyttä on muuten jo parannettu. Onko tuo totta vai ei, niin vaikea sanoa. On mullakin jo 70mm StackRacing ja siihen plenum odottamassa (+ uudet bama softat), kun sais käyttöautojen romplaukselta jo aikaa tälle itse päähenkilölle.
Moottorin virittely on KIVAA, mutta kaikista eniten autolle tehdyistä muutoksista olen kuitenkin tykännyt uusista alustapalikoista (sori väärä osasto tälle jutulle), eli BBK:n madallusjouset + CCPlates + Kybit + Am.Racing 8"+9" vanteet + Powerslotin levyt. Hauska ajaa, oikein hyvä tuntuma tiehen ja hyvän näköinen kuin ilmaveivi.
Kaikki palikat olen tilannut jenkkinettikaupoista Kalifornialaisen postipalvelun kautta, ei tarvi soitella pitkin Suomen putiikkeja mitä mahtaisi olla ja paljonkohan olisi toimitusaika.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Suurin yksittäinen, huomattava parannus suorituskykyyn on varmasti perävälityksen tihentämisellä. Mutta kysehän oli tehon lisäämisestä..
Kaikki nuo "bolt on" palikat on muutaman hevosvoiman arvoisia kerrallaan ja siihen kun saa moottorinohjauksen päivitettyä sopivaksi niin voi ne tehot jopa nousta, eli pakoputki, hihnapyörät, kaasuläppä ja plenumi ym.
Jonkinmoisen tehonlisäyksen näihin NPI moottoreihin saa pelkällä softallakin, koska alunperin sytytys varsinkin on melko myöhäsellä, mutta varmaan luokkaa 10hp.
Sitten jos alkaa vaihtamaan nokka-akseleita ja imusarjaa, vielä ehkä kannet, niin sitten jo huomaa varmasti lisätehon. Mä luulisin että, hyvät nokka-akselit ja PI imusarja uutena ois n. 1000 euroa. Niillä sais varmasti 30-40 heppaa lisää ja varsinkin isommille kierroksille edes jonkinlaista menoa, vakionahan veto loppuu jo 5000rpm kohdilla, vähän ennenkin..
Tässä mun ajatuksia ja kokemuksia..
Kaikki nuo "bolt on" palikat on muutaman hevosvoiman arvoisia kerrallaan ja siihen kun saa moottorinohjauksen päivitettyä sopivaksi niin voi ne tehot jopa nousta, eli pakoputki, hihnapyörät, kaasuläppä ja plenumi ym.
Jonkinmoisen tehonlisäyksen näihin NPI moottoreihin saa pelkällä softallakin, koska alunperin sytytys varsinkin on melko myöhäsellä, mutta varmaan luokkaa 10hp.
Sitten jos alkaa vaihtamaan nokka-akseleita ja imusarjaa, vielä ehkä kannet, niin sitten jo huomaa varmasti lisätehon. Mä luulisin että, hyvät nokka-akselit ja PI imusarja uutena ois n. 1000 euroa. Niillä sais varmasti 30-40 heppaa lisää ja varsinkin isommille kierroksille edes jonkinlaista menoa, vakionahan veto loppuu jo 5000rpm kohdilla, vähän ennenkin..
Tässä mun ajatuksia ja kokemuksia..
1998 GT
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Kiitokset vastauksista.
Joo jäikin mainitsematta, että putkisto tossa onkin jo varsin hengittävää mallia ja h-putkella varustettu. Orkkis pakosarjat lienee ja fordin tyyliin melkosta kuraa??? taitaa vaan tommoseen kasin koneeseen maksaa aika hemmetisti peltisatsit? kun cossu korppariinkin aikoinaan tais 450e tulla firabelinä kustantamaan. Tosin sen konehuone on ja melkonen p**sreikä.
Perävälityksiä ei toisaalta mielellään lähtis muuttamaan kun on ainakin tolla automaattilootalla varsin maltilliset n.2000rpm matka-ajossa. (BTW: mikäköhän loota tän ikäsessä mussessa mahtaa majailla?)
Toisaalta kyllä toi perä pitää pikkasen ääntä 80km/h nopeudessa vedättäessä eli sehän hiljenisi samalla kun vaihtamaan alkaisi.
Joo tietty nuo perus kylmänilman otot voisi ihan piruuttaan sinne rakennella ja tuo baman softa kyllä kuullostaa ihan hyvältä jos vielä hintaluokka natsaa. Minkä sortin softa tuo on? onko se joku vähän kehittyneempi missä saadaan vähän laajemmin säädettyä karttoja ja parametrejä vaiko ihan normi softa jolla saa vain wide open throttle asennossa bensakarttoja rukattua.
Itellä on parissakin vehkeessä ollut perfect powerin smt6 ja olen siinä kyllä hinta/laatu suhteeseen ollut tyytyväinen kun sen pystyn ensinnäkin ite asentamaan ja sillä pystyy omalla läppärillä säätämään karttoja uusiksi samalla kun käy penkissä. Tosin vain WOT asennossa, mutta pikku virityksissä sekin on ihan riittävä. sytkäkarttoja tietty pystyy rukkaamaan koko kartalla. Nuo tais aikoinaan ainakin maksaa alle 400e. En kyllä tiä saako edes enää mistään.
Kyllä joku tommonen performance intake ja nokka-akseli yhdistelmä softalla höystettynä saattaisi ihan tulla kysymykseen jos hintaluokka on tuo.
Jenkeistähän niitä näyttäis saavan ihan ilmaseksi, mutta toimitusvarmuudesta ei tietty oo takeita.
Joo toi vedon loppuminen n.5000rpm korpeaa kyllä ankarasti varsinkin tässä tomaatti mallissa kun se jää sitä viimistä 500rpm (5000-5500) jurnuttamaan siihen pitkäksi aikaa eikä mitään tapahdu.
Joo jäikin mainitsematta, että putkisto tossa onkin jo varsin hengittävää mallia ja h-putkella varustettu. Orkkis pakosarjat lienee ja fordin tyyliin melkosta kuraa??? taitaa vaan tommoseen kasin koneeseen maksaa aika hemmetisti peltisatsit? kun cossu korppariinkin aikoinaan tais 450e tulla firabelinä kustantamaan. Tosin sen konehuone on ja melkonen p**sreikä.
Perävälityksiä ei toisaalta mielellään lähtis muuttamaan kun on ainakin tolla automaattilootalla varsin maltilliset n.2000rpm matka-ajossa. (BTW: mikäköhän loota tän ikäsessä mussessa mahtaa majailla?)
Toisaalta kyllä toi perä pitää pikkasen ääntä 80km/h nopeudessa vedättäessä eli sehän hiljenisi samalla kun vaihtamaan alkaisi.
Joo tietty nuo perus kylmänilman otot voisi ihan piruuttaan sinne rakennella ja tuo baman softa kyllä kuullostaa ihan hyvältä jos vielä hintaluokka natsaa. Minkä sortin softa tuo on? onko se joku vähän kehittyneempi missä saadaan vähän laajemmin säädettyä karttoja ja parametrejä vaiko ihan normi softa jolla saa vain wide open throttle asennossa bensakarttoja rukattua.
Itellä on parissakin vehkeessä ollut perfect powerin smt6 ja olen siinä kyllä hinta/laatu suhteeseen ollut tyytyväinen kun sen pystyn ensinnäkin ite asentamaan ja sillä pystyy omalla läppärillä säätämään karttoja uusiksi samalla kun käy penkissä. Tosin vain WOT asennossa, mutta pikku virityksissä sekin on ihan riittävä. sytkäkarttoja tietty pystyy rukkaamaan koko kartalla. Nuo tais aikoinaan ainakin maksaa alle 400e. En kyllä tiä saako edes enää mistään.
Kyllä joku tommonen performance intake ja nokka-akseli yhdistelmä softalla höystettynä saattaisi ihan tulla kysymykseen jos hintaluokka on tuo.
Jenkeistähän niitä näyttäis saavan ihan ilmaseksi, mutta toimitusvarmuudesta ei tietty oo takeita.
Joo toi vedon loppuminen n.5000rpm korpeaa kyllä ankarasti varsinkin tässä tomaatti mallissa kun se jää sitä viimistä 500rpm (5000-5500) jurnuttamaan siihen pitkäksi aikaa eikä mitään tapahdu.

Mustang GT -96 convertible
Re: Modular 4.6 L 2V viritys
Kyllä kunnon pakosarjat on tonnin verran, itellä on ihan vakio sarjat. H-putki ja catback vaihdettu ainoastaan.
Mulla on manuaali T-45 ja 3.73 välitys, 120km/h ja n.2500rpm. Laittasin varmaan automaattiin, taitaa olla AOD, jonkun 4.10 välityksen, siinä kun on pidempi ykkönen ja vähän lyhempi ylivaihde.
Se bama varmaan perustuu sct:n systeemiin? siinä ostetaan itelle sellanen kapula millä voi vähän hienosäätää WOT arvoja mutta se myyjä pystyy muuttaan kaikki tarvittavat arvot, kun sinne laittaa listaa mitä autolle on tehty. Automaatissa etuna on se että vaihtohetket saa optimoitua auton mukaan. Eli vakio NPI moottorilla vaihtohetki sais olla paljon ennen 5500rpm, kun siellä ei tosiaan tapahdu mitään.
Mä olen sellanen luonteeltani että kaikki pitää tehä ite, niin ostin Delta Force Tuningin Commando setin, millä pääsee ite käsiksi kaikkeen mitä sieltä ECU:sta löytyy. Muitakin vaihtoehtoja on.esim Quarterhorce ja Tweecer.
Kyllä niitä osia Suomestakin ihan hyvin saa, monesti jopa edullisemmin ja nopeemmin, kuin ite tilaamalla, riippuu osien painosta ja muista muuttujista paljon, kannattaa niitä kysellä.
Mulla on manuaali T-45 ja 3.73 välitys, 120km/h ja n.2500rpm. Laittasin varmaan automaattiin, taitaa olla AOD, jonkun 4.10 välityksen, siinä kun on pidempi ykkönen ja vähän lyhempi ylivaihde.
Se bama varmaan perustuu sct:n systeemiin? siinä ostetaan itelle sellanen kapula millä voi vähän hienosäätää WOT arvoja mutta se myyjä pystyy muuttaan kaikki tarvittavat arvot, kun sinne laittaa listaa mitä autolle on tehty. Automaatissa etuna on se että vaihtohetket saa optimoitua auton mukaan. Eli vakio NPI moottorilla vaihtohetki sais olla paljon ennen 5500rpm, kun siellä ei tosiaan tapahdu mitään.

Mä olen sellanen luonteeltani että kaikki pitää tehä ite, niin ostin Delta Force Tuningin Commando setin, millä pääsee ite käsiksi kaikkeen mitä sieltä ECU:sta löytyy. Muitakin vaihtoehtoja on.esim Quarterhorce ja Tweecer.
Kyllä niitä osia Suomestakin ihan hyvin saa, monesti jopa edullisemmin ja nopeemmin, kuin ite tilaamalla, riippuu osien painosta ja muista muuttujista paljon, kannattaa niitä kysellä.

1998 GT