todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Heppa-Höperö
Aktiivi
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: eteläpohojammaa
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Heppa-Höperö »

Heppa-Höperö kirjoitti:Ruuna kompuroi rullilla tämmöset lukemat:

237.8kW (319hv) / 5640 rpm [takajaloilta 185.4kW (249hv)]
Vääntöä 457.9Nm / 3860 rpm

Jos "noustroukkerin" käppyrät enää nykyään ketään kiinnostaa
niin ne löytyy Ruunan kotisivuilta http://www.nic.fi/~ruuna

Koneessa on rpm:n nokka ja imusarja, välilevy ja 600cmf carter, trick flown kannet, järjetön durasparkin jakaja, crane Hi6 boksi, pakopuolella hookerin 1 5/8" peltisarjat ja omatekele x-putki.

Nokan ajoitus on n. 1½ astetta aikaisella.
Sytytysennakko lähtee 21:stä ja saavuttaa 39 astetta n. 2750 kierroksella, alipainesäädin ei ole käytössä.

Varttimaili on mennyt parhaiten 14.3s / 157+ km/h.
Harva 3.0 perävälitys kuolettaa kiihtyvyyden tehokkaasti...
Toisaalta vauhtia riittäisi jos ei olisi ilmanvastusta; rullilla 4:lla laukatessa oli vauhtia 260 kmh / 6000 rpm! :lol:
Niin ja konehan on 289cid 0.030" porattuna, puristukset n. 9.5.
Ja koppa ´66 HT.
If speed kills... I should be a dead man!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Heppa-Höperö kirjoitti:237.8kW (319hv) / 5640 rpm [takajaloilta 185.4kW (249hv)]
Vääntöä 457.9Nm / 3860 rpm

Varttimaili on mennyt parhaiten 14.3s / 157+ km/h.
Mukavat lukemat. :D Toivottavasti itselläkin joskus moiset. :(

Noilla tehoillahan olisi varaa mennä vartilla kovempaa ja nopeammin. 13 sekan puolelle ja + 100mph luulisi tulevan kun oikein tahkoaa...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Heppa-Höperö kirjoitti:237.8kW (319hv) / 5640 rpm [takajaloilta 185.4kW (249hv)]
Vääntöä 457.9Nm / 3860 rpm
Hyvin todentuntuiset tehot noilla palikoilla.
Minulla suunnilleen samat palikat, mutta vain 351W rautakansilla. Puristukset taitaa minulla olla hieman korkeammat johtuen pattimännistä.
Olen arvaillut oman koneeni tehoksi noin 300hv.
Tosin tuo 1/4 mile meni minulla muistaakseni 14.01s, paras loppunopeus 163,3 km/h eroon taitaa vaikutta jonkin verran minun 3.50:1 perävälitys. Tuon pohjalta voisi sanoa että molemmissa autoissa on lähes yhtä paljon höyryä. Tuohon +300hv pääsee tuolla Edelbrock RPM kitillä ja hyvillä kansilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Laitetaan nyt tähän kun päästiin taas asiaan, eli viime kesän setti:

W351 cid: 293hv 5100 rpm, 490 Nm 3000, 475 2000-5500 rpm

650cfm Holley
Performeri
Ite kaiverrellut -351 C9 kannet
Peltsarjat
Nokkana Magnum 280H, laahaava

Shelby traction barsit, 3.00 perä, luistavalla lukolla... 4v Toploaderilla

14.1, 163 km/h

Ensi kesänä virittelyjen tuloksena varmaan hitaammin...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 10 Kesä 2007, 05:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Heppa-Höperö
Aktiivi
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: eteläpohojammaa
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Heppa-Höperö »

65HT kirjoitti:
Heppa-Höperö kirjoitti:237.8kW (319hv) / 5640 rpm [takajaloilta 185.4kW (249hv)]
Vääntöä 457.9Nm / 3860 rpm

Varttimaili on mennyt parhaiten 14.3s / 157+ km/h.
Mukavat lukemat. :D Toivottavasti itselläkin joskus moiset. :(

Noilla tehoillahan olisi varaa mennä vartilla kovempaa ja nopeammin. 13 sekan puolelle ja + 100mph luulisi tulevan kun oikein tahkoaa...
No niinhän sitä luulis mutta ei se vaan mee! Tahkottukin on.
Ehkä en vain osaa ajaa.. :oops:
Netissä olevat varttimaililaskurit antoivat auton painon, vartin ajan ja loppunopeuden perusteella n. 270-280 hepan tehoja. Olin jo aivan murheen murtama ja vähää vaille avaamassa toimivan koneen.
Tuo penkitys toi hiukan valoa synkkyyteen.
3.0 perä, väkisinvaihdettavan ykkösen 2.8 välitys ja 215/65-15 slicksit taitavat olla se suurin syy laimeaan varttimaili -aikaan, paras vääntö kun on vasta vähän alta neljän tonnin. Kestää jonkun aikaa kiihdytellä ennenkuin saan hopan vauhtiin...
Toisaalta väännön turvin Ruunalla on selvinnyt Botniaringin radan läpi pelkästään 3. vaihteella aikaan 1.31.23 :wink:

Minkäslaisilla renkailla ootte muuten penkissä ajelleet?
Ite olin slickseillä ja liimaakin käytettiin, silti hiukan lipsui huipputehoilla.
Miten tahmeat slicksit mahtavat vaikuttaa tehohäviöön ja lopputulokseen?
If speed kills... I should be a dead man!
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Heppa-Höperö kirjoitti: Miten tahmeat slicksit mahtavat vaikuttaa tehohäviöön ja lopputulokseen?

Jarrudynossa ei pyörätehoja kannata välttämättä tuijottaa kovin tarkkaan. Rullilla pyörätehon lukemiin vaikuttaa monikin asia, kuten liinojen kireys. Jos voimansiirron häviöt mitataan samalla kireydellä (tai takaluukussa painona seisseet kaverit oottelee siellä kiltisti) niin koneteho saadaan laskettua oikein.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

"302"-> 331, edelin performer rpm imusarja, world productsin windsor jr 180 rautakannet, comp cams xr276 rf-hr10 224/230 nokka, bbk shortyt ja holleyn 600 vacuumi joka olis kuulemma pitänyt haudata suohon. Tehoja vauhtipyörältä 354,1hp/5600rpm, vääntö 492,6nm/4500rpm, vääntöä yli 400nm aina kun kierrokset yli 2000rpm.

Konetta testattiin myös victor jr imusarjan kopiolla ja 600dp hollikalla jolloin tuotti noin 20hp vähemmän tehoa :rastat:
Viimeksi muokannut Aku_81, 15 Touko 2007, 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Go tell Alice....
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Aku_81 kirjoitti:"302"-> 331, edelin performer rpm imusarja, world productsin windsor jr 180 rautakannet, cranen xr276 rf-hr10 224/230 nokka, bbk shortyt ja holleyn 600 vacuumi joka olis kuulemma pitänyt haudata suohon. Tehoja vauhtipyörältä 354,1hp/5600rpm, vääntö 492,6nm/4500rpm, vääntöä yli 400nm aina kun kierrokset yli 2000rpm.

Konetta testattiin myös victor jr imusarjan kopiolla ja 600dp hollikalla jolloin tuotti noin 20hp vähemmän tehoa :rastat:
Eikös Edelin RPM ja hieman ohueksi säädetyllä 600 db päästy väännössä yli 500 Nm?
täsmennys:
2000 rpm 416,2 Nm
4500 rpm 492,6 Nm, max
5700 rpm 437,7 Nm, max kierrokset mitä ajettiin.
tuota kun hieman pohtii, niin on kai turha puhua, että onpa korkeilla kierroksilla vääntöhuippu. Tuommoinen moottori ei hyydy missään tilanteessa van lähtee vetämään aina nöyrästi ja voimalla niin kuin vain pikkulohko kykenee.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Aku_81 kirjoitti:"302"-> 331, edelin performer rpm imusarja, world productsin windsor jr 180 rautakannet, cranen xr276 rf-hr10 224/230 nokka, bbk shortyt ja holleyn 600 vacuumi joka olis kuulemma pitänyt haudata suohon. Tehoja vauhtipyörältä 354,1hp/5600rpm, vääntö 492,6nm/4500rpm, vääntöä yli 400nm aina kun kierrokset yli 2000rpm.

Konetta testattiin myös victor jr imusarjan kopiolla ja 600dp hollikalla jolloin tuotti noin 20hp vähemmän tehoa :rastat:
Mikäs se tollanen nokka oikein on, ei kuukle meinaa löytää? Oletettavast hydraulirolleri? Onkos mitattu mitä kannet virtaa?
Ride Sally Ride!
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Vehje kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:"302"-> 331, edelin performer rpm imusarja, world productsin windsor jr 180 rautakannet, cranen xr276 rf-hr10 224/230 nokka, bbk shortyt ja holleyn 600 vacuumi joka olis kuulemma pitänyt haudata suohon. Tehoja vauhtipyörältä 354,1hp/5600rpm, vääntö 492,6nm/4500rpm, vääntöä yli 400nm aina kun kierrokset yli 2000rpm.

Konetta testattiin myös victor jr imusarjan kopiolla ja 600dp hollikalla jolloin tuotti noin 20hp vähemmän tehoa :rastat:
Mikäs se tollanen nokka oikein on, ei kuukle meinaa löytää? Oletettavast hydraulirolleri? Onkos mitattu mitä kannet virtaa?
Siis comp camsin nokka, kävi pieni kirjoitusvirhe :roll: Ja on hydraulirolleri. Eipä oo mitattu mitä kannet virtaa, otettu suoraan paketista koneen päälle.
Go tell Alice....
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Comp Camsp part# 35-424-8, eli 351W:n retrofit hydrarolleri.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

306cid sb Fordin koneen dyno veto.
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... I_1491.flv
Pätkii kun yksi tulppa oli viallinen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja 65HT »

36? vai mihin se nousi? Millä kierroksilla? Vääntö?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:36? vai mihin se nousi? Millä kierroksilla? Vääntö?
Taisi mennä jonnekin vaille 400:aan kierroksilla +6000, vääntö lähenteli 500. Tuo kone dynottiin muutama vuosi sitten terhakkailla C9OE 302 E rautakansilla.
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... kannet.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

KATTOKAAS KUN POJAT JARUTTAA PONIA

http://www.dailymotion.com/relevance/se ... ang-powaaa

Noi ukkojen ilmeet on aika hauskoja....kyllä muakin hymyilyttäis!
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin