NooB kirjoitti:Aattelin 3mm alumiinilevystä tehdä tuon suojan. Vaneri mallin jo tein ja istuu hienosti.
Safety First!
Olen jo tehnyt takakontin ja matkustamon väliin alumiinista väliseinän, samalla olen tukkinut muutkin reiät ja kanavat kontin ja matkustamon väliltä.+ sammutin. Lisäksi käytössä on turvatankki joka päivittyy ensikaudelle Fuel Safe, SA112B Sportsman 22 gal versioon.
http://www.fuelsafe.com/index.htm
Early Model Mustang Racing Fuel Cells
Fuel Safe's early model Mustang cells (1964½ - 1970) can turn your classic Mustang
into a modern race car. They are available in 16 and 22 gallon sizes with either a Pro
Cell® or Sportsman® bladder. The Pro Cell® bladder is extremely durable and is the
best bladder for E-85 while the Sportsman® is the lightest weight. Both bladders
are for use with all hydrocarbon fuels. All cells feature high quality aluminum
container and the same aircraft grade hardware that comes standard on all of our
racing cells.
• TIG welded aluminum container
• SF6X10A fill plate with -8 vent and provision for -8 return
• -8 pickup (in factory location). Remote fill options are available.
• Full safety foam baffling, minimizes fuel slosh and potential for explosion
• 2 year manufacturer warranty
14. FIA:n hyväksymät turvallisuuspolttoainesäiliöt
Jos kilpailija käyttää turvallisuussäiliötä, täytyy se tulla
valmistajalta, jonka FIA on hyväksynyt.
Saadakseen FIA:n hyväksymisen tulee valmistajan
testata tuotteensa laatu ja säiliöiden tulee täyttää FIA:
n määräykset. FIA:n hyväksymän valmistajan tulee toimittaa
asiakkailleen ainoastaan säiliöitä, jotka täyttävät
hyväksytyt normit.
Jokaisessa säiliössä on oltava merkittyinä valmistajan
nimi, vaatimustunnisteet joiden mukaan säiliö on
valmistettu, luokituspäivämäärä voimassaoloaikoineen
ja sarjanumero. Merkintä on oltava yksiselitteinen ja
hyväksytetty FIA:ssa standardin vaatimuksia vastaavaksi.
15. Paloseinät
Tiivis ja suojaava paloseinä on oltava moottoritilan ja
ohjaamon välissä estämässä tulen pääsyn ohjaamoon.
Jos takapenkki toimii paloseinänä, on suositeltavaa, että
se päällystetään tulenkestävällä materiaalilla.
Kansallinen lisäys:
Jos autosta on poistettu takaistuin on metallinen paloseinä
asennettava myös polttoainesäiliön (m.l täyttöputki
ja -aukko) ja pumppujen eristämiseksi ohjaamosta.
Roadsport 2012 säänöistä
7.2.10. Paloseinä
Ohjaamo, moottoritila ja polttoainesäiliö on erotettava toisistaan nesteenpitävällä ja tulenkestävällä
metallisella paloseinällä.
Lisäksi:
7.3. Käsisammuttimet
7.3.1 Kaikki autot on varustettava yhdellä tai kahdella
tulensammuttimella.
7.3.2 Sallitut sammutinaineet ovat AFFF, FX G-TEC,
Viro3, jauhe tai mikä tahansa FIA luokiteltu.
7.3.3 Sammutinaineen vähimmäismäärä:
AFFF: 2.4 litraa
Viro3: 2.0 kg
FX G-TEC 2.0 kg
Zero 360 2.0 kg
Jauhe: 2.0 kg
7.3.4 Sammuttimien paineet:
AFFF, FX G-TEC ja Viro3 sekä Zero 360 valmistajan suosituksen
mukaan.
Jauhe: vähintään 8 bar ja enintään 13,5 bar.
AFFF-sammuttimet tulee olla varustettu paineentarkastusmahdollisuudella.
7.3.5 Käsisammuttimet tulee olla näkyvästi varustettu
seuraavilla merkinnöillä:
- tilavuus
- sammutinaineen tyyppi
- sammutinaineen paino tai tilavuus
- päivämäärä, johon mennessä sammutin tulee tarkastaa
tai vastaava viimeinen käyttöpäivä. Tämä
päivämäärä voi olla enintään kaksi vuotta täytöstä
tai edellisestä tarkastuksesta
7.3.6 Jokainen sammutin on suojattava riittävästi ja
kiinnitettävä siten, että kiinnityspaikka kestää 25 G:n
kiihtyvyyden. Vain metalliset pannat (2 kpl minimi) pikakiinnittimillä
hyväksytään. Jos sammutinjärjestelmän
pullo kiinnitetään matkatavaratilaan, tulee sen etäisyys
korin ulko-osiin olla vähintään 300 mm mitattuna vaakasuoraan
mistä tahansa kohdasta.
7.3.7 Sammuttimen (sammuttimien) tulee olla helposti
molempien ohjaajien käytettävissä.