Sivu 14/22
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 20 Loka 2007, 12:43
Kirjoittaja 65HT
Niin...?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 20 Loka 2007, 15:08
Kirjoittaja Lauri
Eve kirjoitti:
Jees, eli n. 138kw takapyöriltä. Eikö?
Hieno homma, et joku sai vihdoin vakiofoxin penkkiin ja vieä samaan missä meidänkin koslaa on käytetty.
Sitä luokkaa tuo pyöräteho taitaapi olla. Mulle on jotenkin luontevampaa seurata konetehoja.
Oletkos muuten käynyt penkissä sen E-nokan kanssa, lähinnä kiinnostaisi tuo vääntökäyrä alakierroksilla? Mun mielestä hienoin piirre tuossa vakion käyrässä on 300Nm noin 1100rpm, mutta muistelin että mainitsit silloin nesteellä että E ei ole enää niin makea ajaa noin alhaisilla kierroksilla.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 20 Loka 2007, 17:02
Kirjoittaja GT-350
FBFIN65 kirjoitti:302 376hp/6100rpm/439.7 Torque
Korjaan tämän tiedon "virheen" eli 439.7Nm toki tuolla 6100rpm kohdalla mutta huippuvääntä 476.0Nm pari tonnia alempana.
FWHP, Santalan moottoridynossa.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 21 Loka 2007, 11:54
Kirjoittaja Eve
Lauri kirjoitti:Eve kirjoitti:
Jees, eli n. 138kw takapyöriltä. Eikö?
Hieno homma, et joku sai vihdoin vakiofoxin penkkiin ja vieä samaan missä meidänkin koslaa on käytetty.
Sitä luokkaa tuo pyöräteho taitaapi olla. Mulle on jotenkin luontevampaa seurata konetehoja.
Oletkos muuten käynyt penkissä sen E-nokan kanssa, lähinnä kiinnostaisi tuo vääntökäyrä alakierroksilla? Mun mielestä hienoin piirre tuossa vakion käyrässä on 300Nm noin 1100rpm, mutta muistelin että mainitsit silloin nesteellä että E ei ole enää niin makea ajaa noin alhaisilla kierroksilla.
Ahaa, nyt tuli naama mieleen nimimerkin takaa.
Joo, tuli käytyä.
Vääntökäyrä menee suurinpiirtein näin: 1200rpm:stä lähti vasta veto, 1300rpm 250Nm, 1400rpm 350Nm, 1500rpm 370Nm, 2000rpm 390Nm, 2600rpm 410Nm, 3000rpm 470Nm, 3500rpm 540Nm, 4000rpm 570Nm, 4500rpm 600Nm, 5000rpm 617Nm ja siitä lähtee sit vääntökäyrä laskee...
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 26 Loka 2007, 01:10
Kirjoittaja Esaleeni 27
Tänään käytiin Jäälin autosäädössä,tai ei näissä uusissa paljon säädellä.
361Hp 5400 Rpm/567NM 3580 Rpm,400NM/1300Rpm ja 500NM/1950Rpm.
Niin ja pidon puutetta ilmeni ja liimaa meni.
Eli siis vääntöä oli,moottoriteho ois voinut olla suurempi,mutta aika tehokkaasti nuo 4-kattia siellä putkistossa jarrailee,ja 2 niistä vielä ihan keulilla.Xllä-ja 2 katilla se 30HP lisää,puhumattakaan peltisarjoista 20-30Hp
Sitten ne läppärungot ja plenumit ???
Mutta kuitenkin sellaisia herkkiä, sivistyneitä hevosia.
Ja mikä mukavinta niin matka-ajossa rajotusten mukaan,muutamia reippaita ohituksia 9/LTR/100KM !!!
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 26 Loka 2007, 16:39
Kirjoittaja Eve
Esaleeni 27 kirjoitti:Tänään käytiin Jäälin autosäädössä,tai ei näissä uusissa paljon säädellä.
361Hp 5400 Rpm/567NM 3580 Rpm,400NM/1300Rpm ja 500NM/1950Rpm.
Niin ja pidon puutetta ilmeni ja liimaa meni.
Eli siis vääntöä oli,moottoriteho ois voinut olla suurempi,mutta aika tehokkaasti nuo 4-kattia siellä putkistossa jarrailee,ja 2 niistä vielä ihan keulilla.Xllä-ja 2 katilla se 30HP lisää,puhumattakaan peltisarjoista 20-30Hp
Sitten ne läppärungot ja plenumit ???
Mutta kuitenkin sellaisia herkkiä, sivistyneitä hevosia.
Ja mikä mukavinta niin matka-ajossa rajotusten mukaan,muutamia reippaita ohituksia 9/LTR/100KM !!!
Asiallista.
Paljonkos tuo ahtaa parhaimmillaan ja onko tuo 361hp takapyöriltä vai koneesta?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 28 Loka 2007, 02:43
Kirjoittaja Esaleeni 27
0,5 Bar ahtaa ja ikävä kyllä moottoriteho.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 18 Marras 2007, 20:58
Kirjoittaja Eve
Esaleeni 27 kirjoitti:0,5 Bar ahtaa ja ikävä kyllä moottoriteho.
Ok.
Lähteekö toinen hihnapyörä tulevaisuudessa vaihtoon?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 18 Marras 2007, 21:20
Kirjoittaja Esaleeni 27
Ei varmaan lähde,kyllä varmaan nuo tehot riittää.
Ainhaan sitä on liian vähän
Tarkoitus pitää vakiona.
Löytyyhän noihin myllyjä jos jonkinlaisia,jos siltä tuntuu.
Kumminkin tuolla kokoonpanolla aika harvinainen auto valmistettu manuaalilla/ahtimella alle 150 kpl.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 18 Marras 2007, 21:40
Kirjoittaja Eve
Esaleeni 27 kirjoitti:Ei varmaan lähde,kyllä varmaan nuo tehot riittää.
Asia selvä, mutta kuinka moni meistä on lausunut tuon valheen(anteeksi) lauseen joskus ääneen?
Käsi ylös.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Lähetetty: 24 Marras 2007, 13:41
Kirjoittaja ac5
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 18 Maalis 2008, 22:16
Kirjoittaja Pervert
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 24 Kesä 2008, 18:43
Kirjoittaja MONTTU
347 Strokeri on vihdoin ja viimein jarrutettu irtomoottorina:
387,7 HV/ 6200 rpm ( 350 HP jo 4800 rpm )
532,7 Nm/4500 rpm ( 531,2 Nm jo 3800 rpm )
3100-6100 average power 324,2 HV
3100-6100 average torque 505,9 Nm
3400-5300 vääntö yli 500 Nm
2700-6100 vääntö yli 450 Nm
Ei paha vaikka jouduttiin ajamaan surkeilla peltisarjoilla kun uudet eivät ehtineet tulla...
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 21 Heinä 2008, 14:37
Kirjoittaja musse67
Viime penkityksen jälkeen vaihtui 95:een BBK:n pitkät peltisarjat ja kattien tilalla testattiin pikku vaimentimia, niin huipputehot oli noussut edellisestä noin 17hp ja maksimivääntö noin 9Nm. Eli moottoritehot nyt 357hp ja 498Nm. Mutta mukavinta oli 3000 kierroksen ja hieman sen allapuolelle tullut 30Nm väännön lisäys.
Re: todellisia tehoja
Lähetetty: 21 Heinä 2008, 15:43
Kirjoittaja 65HT
musse67 kirjoitti:Viime penkityksen jälkeen vaihtui 95:een BBK:n pitkät peltisarjat ja kattien tilalla testattiin pikku vaimentimia, niin huipputehot oli noussut edellisestä noin 17hp ja maksimivääntö noin 9Nm. Eli moottoritehot nyt 357hp ja 498Nm. Mutta mukavinta oli 3000 kierroksen ja hieman sen allapuolelle tullut 30Nm väännön lisäys.
Millaiset pakosarjat oli edellisessä penkityksessä?
Pikku vaimentimet?