1223 kirjoitti:Eikös tollaisen saa tehtyä vanhasta välipellistä on aika paksua matskua muistaakseni.Jos tarvit sellaisia niin mulla on niitä tuolla tallis aika monta.
Ainakin helpompi kuin alkaa arkista sahailemaan. Kiitos vinkistä, taidan laittaa kuitenkin viidellä prikalla sovituksen.
Ainakin yksi oleellinen mittaero löytyi kun kaverin kanssa juttelin asiasta puhelimessa.
Katsokaapa edellisessä postauksessani turbiinissa näkyviä tummia jälkiä kampiakselin pulttien kohdalla. Tummat jäljet ovat pulttien kannat painaneet turbiiniin. Edellinen vetolevy oli merkittävästi eri kokoinen syvyydeltään kuin tämä nykyinen ja olivat pulttien päät kantaneet. Taas yksi tarkistettava asia, joka jäi edellisessä kasauksessa huomioimatta ja niin oli jäädä tässäkin.
Varmistin pulttien kantamattomuuden nyt sovittamalla sylissä turbiinin ja vetolevyn ja pultit liikuivat vapaasti syvyyssuunnassa noin 1,2 mm.
Kuva huono, kun paketti painaa jonkun verran ja sihtailin toisella kädellä, mutta idea selvinnee kuvasta:
Mittasin vetolevyn syvyyden kampiakselin pinnasta turbiinin pintaan ja mitta on tässä vetolevyssä 16,45 mm (mittaukset 6 kpl 16,16-16,79, keskiarvo mittauksista)
Puhelimessa sain vinkin mitata, ettei staattorin lukitus pohjaa. Turbiinien pohjaosat ovat koneistuksen jälkeen jääneet kaareviksi ja pohjanneet sitten laatikon kanssa.
Mitta huulesta staattoriosan pohjaan on uran pohjakohdassa 119,4 mm ja syvenee sitten keskelle mentäessä ja on 121,6 mm, eli pohjaosa koneistettu kaarevaksi.
Mittasin sitten laatikosta staattorin lukitusreunasta pumpun pohjaan ja mitta on 114,5 mm.
Omalla kohdallani siis tuo turbiinin staattoriosan kaareva koneistus ei haittaa, ei pohjaa. Jää pohjasta noin 5 mm.
Turbiinin pituus kaulasta vetolevyn tasoon on 142,28-142,79 mm mitattaessa.
Hughes ilmoittaa mitoiksi:
41-series converters should measure 5-5/8” overall height.
42-series converters should measure 5-7/8” overall height.
Ford allows for a production tolerance of +/- .060” on converter height.
5-5/8” = 5,625" = 142,9 mm
5-7/8” = 5,875" = 149,2 mm
+/- .060” = +/- 1,5 mm
Turbiinin tyyppi on 41-20, eli mitat täsmäävät.