Sivu 3/6
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 08 Helmi 2013, 21:18
Kirjoittaja ak72
Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 08 Helmi 2013, 21:49
Kirjoittaja Make67
r.z. kirjoitti:
Make67 on liedosta? Sellanen vihreä hieno luiskaperä?
Juu, Liedostapa hyvinkin... Vaan myrkyn vihree HooTee se mulla tallissa vartoo kevättä...

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 08 Helmi 2013, 22:04
Kirjoittaja 1965HT
ak72 kirjoitti:
Vissii "vähä" ilmaa tuossa myyjän ilmottamassa 340hp??? Mites jos mainostetaan tuollaista kaakkimäärää uudesta motista niin pitäiskö myyjän pystyä todistamaan esmes dynolapulla että lupaus täyttyy? Tulee mieleen eurofordi puolelta Focus ST virisoftat sumujen saarelta, luvataan 300hp pelkällä softan muutoksella mutta todellisuudessa se on 260hp.
Ei muuta kuin myyjä käräjille katteettomista lupauksista

Toinen vaihtoehto on lopettaa kitinä ja hakea leima lappuun naapurikunnasta...
Laita vielä kaveri asialle ettei tartte itte valehdella mitään jos inssi kysyy.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 08 Helmi 2013, 22:29
Kirjoittaja CFR-759
Älä ny liioittele

siitähän lähti 339,5hp. Vaan nyt ollaan lähempänä luvattuja lukemia eli

warmaan takapyöräkin alkaa pyöriin.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 08:07
Kirjoittaja venni100
Täytyy toivoa, että siitä irtoisi edes yli 300hp keväällä dynossa. Muuten alkaa ketuttaan kunnolla.
Oma vika se sit on kun menee kaikkia uskomaan mitä myyjä puhuu.Tällästä mulle silloin vaan esiteltiin, mutta tonhan pystyy tekemään,vaikka itse tietokoneella...
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 10:52
Kirjoittaja GT-350
Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.
Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 11:31
Kirjoittaja Topias74
Meinaatko jnb:n konetta?

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 13:32
Kirjoittaja GT-350
En, mutta muistin tuonkin jälkeenpäin ja sittenhän niitä on kaksikin tapausta.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 17:06
Kirjoittaja Charo
Lienee täällä se toinen.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 18:52
Kirjoittaja NooB
Entäs jos kyseessä kutonen jossa originaalina se 82hv? ja pysyy kutosena. Huomaako leimamies yli sadan hv:n teho lisäystä?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 19:25
Kirjoittaja Ville K
Ei huomaa enkä ainakaan itse mainostaisi millään lailla. Ja aina kannattaa mennä autoon istumaan katsastuksen ajaksi niin eivät kehtaa polkea..

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 09 Helmi 2013, 22:46
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:Futurage kirjoitti:Niin, yritä nyt mennä tolla 306 hepan Shelby verrokkimoottorilla, jos se katsuri päästäis sillä pälkähästä....äläkä itse ala puhumaan mistään din/SAE hepoista !
Ja muuten, ovathan noi Crate 302:n 340 heppaa muuten SAE !
Ei pitäis siis olla ongelmaa...mutta miten mahtaa olla ton tehon kanssa, 7 kg tehopainosuhde kyllä rikkoontuu...mutta se rikkoontuu kyllä 306 hepallakin.
Nimimerkki " laillisesti ARK:N luvilla 351 W:lle muutoskatsastettu -80 Fairmont Futura jossa orkkis motti 88 hepan kuutonen ja suurin 130 hepan 302.+ 365 SAE hepan 460:lle ARK:n luvilla muutoskatsastettu -66 Fairlane joss orkkis mottina 200 hepan 289"
Heh...en saanut lupia isolohkolle Futuraan 20 sivun pituisesta hakemuksesta huolimatta joten pakko oli tyytyä pikkulohkoon..
En ole muuten onneksi käynyt Futuralla dynossa eli ei ole tehoista tietoa !
Huhu kertoo että ARK päällikkö, joka määrittelee näiden harrasteautoja koskevien asioiden linjat olisi aivan täys XXXXXXXXXXX eikä ymmärrä että mitään pitäisi autossa muuttaa...vaikuttaa kyllä siltä että voisi jäädä pian eläkkeelle ( pussihousut ?? )
kaatuko homma painoon vai tilavuuteen. vai molempiin ??
Kaatui vissiin tehoon ja litratilavuuteen muistaakseni.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 10:29
Kirjoittaja jls
Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä.

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 11:35
Kirjoittaja Galaxie61
jls kirjoitti:Mitä olette inssille kertoneet silloin kun autoa menee leimaamaan ja kone kiiltää uutuuttaan: lohkossa uusi maalipinta, apulaitteet uusia, alumiiniosissa (kannet, vesipumppu, imusarja) ei hapettumisen merkkejä ym.... Onko uusi kone? En tiedä, varmaaankin 50 vuotta vanhaan autoon joskus tehty remonttia??? Sähköpumpulla ja peukalonvahvuisella putkella bensalinja paluulinjoineen. Ei tässä varmaan tehoa ole yli 200hv, en ole käyttänyt penkissä.

en ole kertonu yhtään mitään jos ei ole kysytty. jos kysytään niin olen kertonu että teimpä talvella koneremontin.

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 10 Helmi 2013, 12:27
Kirjoittaja MONTTU
Älä hautaa kirvestä kaivoon, sieltä voi tullakin se 340hp. Mutta vain dyno sen kertoo.
Suureksi ihmeeksi olen nähnyt samoilla kansilla tehdyn 302:n tuuppaavan dynossa enemmänkin kuin tuo 340hp. Ei ollut FR crate.
Kyllä sieltä voi 340 helpostikkin löytyä, ainakaan kansista ei jää kiinni. Mulla on noita X-kansia pienemmät Y-kannet kevyesti kotona itse muotoiltuna. Eagle Racingin irtomoottori dynossa 388 hv...
DIN ja SAE tehoista sen verran että Tekniikan Maailma 8/1965 toteaa seuraavasti 4V Mustangin koeajon teknisissä tiedoissa:
teho 220hv/4800 k/min. SAE (190 hv DIN)